NOD juli 2021

@charlie ik zelf test pas na nod maar ik zou niet eerder dan 12dpo een testje doen anders is de kans echt nog te groot dat die negatief is ivm te weinig hcg?
 
@CharlieB, ik test zelf niet meer voor mn NOD. Vind die onzekerheid moeilijker dan wachten. Maar is denk ik heel persoonlijk..
 
@zonnekruid spannend! Ik ga voor je duimen!
@charlieB ik had op 10dpo een positieve zwangerschapstest in handen, 4 dagen voor mijn NOD. Ik heb daarna nog een paar keer getest in te kijken of het lijntje donkerder werd een dus mijn hcg mooi opliep. 
 
@CharlieB ik probeerde toch altijd te wachten tot NOD. Is me niet altijd gelukt, maar merkte wel dat ik dan stiekem hoop bleef houden, waardoor het soms nog harder aankwam.


Ik denk dat ik niet meer hoef te twijfelen, de test is wat donkerder dan 2 dagen geleden en dit lijkt me duidelijk genoeg: https://postimg.cc/zLTFsW1m ?. Ik merk wel dat ik nog steeds wat angstig ben dat ik bloed vind, hopelijk wordt dat wat minder, al ben ik me bewust van het feit dat de kans altijd aanwezig is. Maandag maar eens de huisarts bellen, sowieso ook om te vragen wat nu met mn 2e coronaprik die ik over amderhalve week moet krijgen.
 
@Zonnekruid wat klote :( hoeveel dpo ben je? Kun je niet nog iets te vroeg zijn ?
@Mylwen duidelijk! Nogmaals gefeliciteerd. Ik hoor wel vaker wat bloedverlies in t begin van de zwangerschap verhalen. Snap dat t je ongerust maakt maar vaak kan t geen kwaad. Zou zeker even de huisarts bellen en dan proberen te gaan genieten van dit wonder! 
Vandaag 8dpo. Echt 0 symptomen, nergens last van, behalve al een paar dagen flinke baarmoeder krampen en veel witte waterige afscheiding. Ben zo bang voor weer een teleurstelling.
Gister te horen gekregen dat vrienden van ons zwanger zijn.. meteen de eerste poging. Ze deden niet eens hun 'best'. Ze wist niet wanneer ze ovuleerde etc. Ben super blij voor ze maar had t er echt even moeilijk mee toen ik later alleen in bed lag. Heb er zelfs even om moeten huilen. Zo stom ik weet t. Maar waarom is dat ons niet gegund? Ik weet dat je zo niet mag denken maar ik kan er niks aan doen. Iedereen in onze omgeving is zwanger of net bevallen en daardoor wordt je je nog bewuster van je eigen situatie en eigen (mogelijk toekomstige) traject.. 
We gaan maar weer verder wachten op t bankje. Voor degene bij die de NOD ook nadert, ik duim voor jullie!
 
Vennetje, tja, geen idee eerlijk gezegd. Ik ging maar uit van een cyclus van 28 dagen, dit is nu dag 30. Ik gebruik geen ovulatietesten, maar heb nooit gekke dingen gehad. Ik ben wel onlangs gestopt met de implanon, dat was voor mij een nieuwe vorm van anticonceptie, dus misschien reageert m'n lichaam daar toch anders op. Of het komt door de corona vaccinatie... Ik weet het niet. Afwachten maar. Al heb ik liever dat ik dan maar gewoon ongesteld word, dat onzekere is zo irritant.
Ik duim voor je! ?
 
@Zonnekruid Balen ? Ik zal voor je duimen! ?


@Vennetje Dankje! Ik weet dat ik nu misschien makkelijk praten heb, maar ik herken je gevoel wel. Meerdere vrienden die makkelijk zwanger waren en zelf moet je lang wachten. Ik weet dat het maar 6 maanden (in mijn geval) zijn en ze toch van een jaar uitgaan, maar 6 maanden voelt lang! Gelukkig is mijn vriend redelijk nuchter (en psycholoog, wat ook helpt, hahah), maar die vroeg me op een gegeven moment ook van, wat is er nu erg aan als het wat langer duurt, dit wil niet meteen zeggen dat er iets aan de hand is (en geloof me, wij hebben meerdere redenen om ervan uit te gaan dat we wel verminderd vruchtbaar zouden kunnen zijn). Dus toen ik er over na ging denken en een lijstje ging maken van de dingen die ik nu wel kan, maar met kindje toch anders zijn, hielp dit wel om er wat (een klein beetje) nuchterder in te staan. Dat lijstje heb ik er best vaak bij gepakt! Ook selectief zijn in wat ik lees online, hielp trouwens wel! Wij kennen helaas wel ook het andere verhaal binnen de familie, de neef van mn vriend die bij zn laatste ivf poging is, dus dat vond ik ook wel af en toe lastig als ik daar dan bij nadacht. Misschien heb je ook iets aan het lijstje? En ja, ik realiseer me dat ik nu makkelijk praten heb, sorry.
 
Terug
Bovenaan