Nod juni

Knuffeltjeeee: vervelend dat je cyclus nog niet echt lekker loopt.. hoelang ben je al gestopt met de anticonceptie? Misschien toch een x contact opnemen met je HA of een verloskundige? Miss kan je een provera kuur krijgen (brengt je cyclus op gang)
Ik heb zelf echt een *** nacht gehad.. gingen er nog vrij optijd in.. maar enorme last van me maag en op me buik liggen is opeens gevoelig.. rond half 3 wezen douchen in de hoop dat ik rozig zou worden maar nee hoor, half 5 was ik nog wakker.. en dan lig je maar te draaien met 1001 gedachten.. pff.. en voor 10uur al weer wakker.. maar gelukkig (nog) niet moe.. en anders vanmiddag maar even een paar uur me ogen sluiten..

Jammer dat het niet gelukt is dames :( 
Susannaaaa heb je inmiddels nog een test gedaan?
Zeeuws-meisje waarschijnlijk heb je niks aan deze late reactie maar dat lijkt me toch echt een super positieve ovulatietest! Zo fel heb ik ze nog nooit gehad.
Knuffeltje wat ontzettend ***. Heb je de test nog gedaan?
Dat is ook gelijk waar ik me een beetje zorgen over maak.. ik test nu al 3 cyclussen met dipsticks en ovulatietesen en ik heb nog geen een keer zo'n duidelijk streepje gehad. Wel een keer een vaag streepje maar dat was al 2 dagen nadat mijn menstruatie was afgelopen. Volgens mijn app zou vandaag mijn ovulatie zijn maar de test blijft spierwit.
Zijn er meer meiden waarbij de ovulatietesten tot nu toe niet echt goed werken?

Sandra vdp: ovulatie testen nog niet geprobeerd dus kan ik niet over mee praten heb ze wel liggen voor me volgende cyclus maar of ik ze nodig ga hebben?? Niet perse omdat ik miss zwanger ben maar omdat ik me eiersprong voel.
hoelang ben je al van de anticonceptie af?

Hi dames, 
Inmiddels is dit mijn 3e NOD, ik heb op de eerste dag een test gedaan, die was negatief. Daarvoor ook al getest, want ik kon niet wachten (ook negatief). Ik durf nu niet zo goed meer te testen, iedere maand die hoopvolle dagen, de emotie die bij iedere negatieve test komt kijken.. 
Hoe gaan jullie daar mee om? Mijn vriend snapt mijn gevoel niet helemaal naar mijn idee. We zitten nu in ronde 7, zonder er écht heel bewust mee bezig te zijn. We zijn wel bewust gestopt met anticonceptie maar willen het niet te serieus aanpakken, ik had verwacht hier snel stress van te krijgen (en dat is dus zo), dus we wilden het laagdrempelig houden. De afgelopen 3 maanden wel mijn ovulatie gemonitord en die is best regelmatig, dus op die dag en de dagen daaromheen uiteraard ‘geklust’ (vind ik eigenlijk zo’n ouderwets woord).
Het voelt een beetje alsof ik ‘faal’, ook al weet ik dat ik er zelf vrij weinig aan kan doen.
Ik ga morgen maar weer een test doen, of zal ik het nog een dag uitstellen?
Liefs!

Nenax: je bent niet helemaal duidelijk wanneer je NOD is?? 
Verder moet je, je niet zo zorgen maken.. bij de ene is t past boem raak en bij de andere niet.. mijn broer heeft er ong 14maanden over gedaan terwijl een vriendin van mij opeens zwanger is zonder dat ze er mee bezig was.
iedere vrouw is anders.. vergeet dat niet.. meestal pas als je een jaar bezig bent kan je, je een beetje zorgen maken.. kan je testen met je vriend of jullie beide wel vruchtbaar zijn.
verder kan ik als tip geven om te genieten.. ook de weg naar een zwangerschap toe is mooi.. in die maanden merk je toch dat je vaak closer word met je partner.
en falen doe je niet hoor! Probeer positief te blijven ook als je test negatief is.. want zodra je weer ongesteld word krijg je meteen vrij snel een nieuwe kans.
probeer ook aan je vriend uit te leggen wat t met je doet, hoe je, je voelt enz. Mannen snappen niet wat we voelen.. dat zullen ze ook nooit echt weten.. dus neem het hem niet kwalijk als hij er luchtig over is. 

SanneStar idat is ook best handig, of is het pijnlijk? Ik ben eind september (2018) met de pil gestopt. Mijn cyclus is toen snel op gang gekomen en best regelmatig. Dus ik ga er vanuit dat ik wel gewoon een eisprong heb.
Nenax hoeveel dagen zit je nu na je NOD? En zoals Sanne al zegt, niet te veel zorgen maken. Al weet ik dat het heel moeilijk is. Ik zit pas sinds we echt 'serieus' zijn begonnen in ronde 3, maar toch iedere keer weer spannend of het gelukt is of niet. Heb je het wel goed met je vriend besproken?

Sandra vdp: iedereen om me heen zegt ohh wat handig en fijn.. maar ik vind het alles behalve fijn.. maandag 2 juni voelde ik me al niet lekker.. erg misselijk en kreeg bijna niets naar binnen.. vervolgens stemmingswisselingen.. me vriend werd gek van me, hahahaha. Dag van de eiersprong (7juni) echt pijn gehad.. krampen, steken en gewoon niet lekker er van.. dus als ik me zo voel dan heb ik ook een beetje met tegenzin sex.. wil graag een kleine maar zit dat echt niet van ohhh, wat heb ik toch zin in sex.
helaas heb ik altijd al me eiersprong gevoeld.. en ben niet de enigste in de familie.. me moeder had t ook altijd..
dat ik iets zou voelen zal ik niet erg vinden maar kan er soms echt beroerd van zijn..
dus hopen dat dit voorlopig de laatste is die ik gehad heb.. en anders weer mezelf bij 1 rapen en door naar de volgende ronde. 

Terug
Bovenaan