NOD juni

@Danni: snap heel goed wat je voelt die 2 weken wachten. Zelf probeer ik veel afleiding te zoeken en vooral niet teveel gaan googelen. Dus lekker wandelen, film kijken ed. Verder is het helaas gewoon wachten ?‍♀️

@brownieblondie: vervelend dat je zo misselijk en beroerd bent. Was je de vorige keer snel zwanger toen je gestopt was met de pil? 
Inderdaad een opluchting om zo met je vriendin deze wens te delen. Maar ook moeilijk ja.. Wel fijn dat ze er goed op reageerde!

Ik meld me hier aan, 4e ronde tweede kindje. NOD 9 juni.
De afgelopen 2 menstruatie zijn erg licht en geven dus veel hoop. Ik had liever gewoon een flinke menstruatie om te weten dat we definitief door zijn naar de volgende ronde :).
Ik heb waarschijnlijk een korte luteale fase, maar hou nog wel 14 dagen aan om NOD te bepalen. 
2e ronde op 9dpo ongesteld. 3e ronde op 11dpo. 

Ik meld mij ook. 1e ronde voor 2e kindje.
Eigenlijk voelt het als de 2e ronde omdat ik vorige maand wel al temperaturen heb bijgehouden, maar ik heb mijn koperspiraaltje laten weghalen net na de eisprong, dus de kans was wel heel klein natuurlijk.
Mijn cyclus is nog heel onregelmatig (25-40 dagen) dus op dit moment kan ik de NOD nog niet echt bepalen. Doordat ik temperatuur kan ik dat tzt wel heel nauwkeurig weten. Voorlopig zet ik hem even op 14 juni. 
Bij mijn zoontje was het raak in ronde 5. Ik hoop natuurlijk dat het nu sneller kan, maar ik geef ook nog borstvoeding, dus dit kan wel invloed hebben. Mijn LF was afgelopen ronde ook maar 9 dagen, waar die voor mijn zwangerschap 10-12 dagen was. Ik weet wel dat ik een eisprong heb gehad tenminste dus we gaan er gewoon helemaal voor nu. Succes meiden!
Ik las trouwens in het mei topic dat er toen wat onenigheid was over vanaf wanneer je DPO meet en vanaf wanneer dag 1 van je cyclus is. Ik hanteer in ieder geval de officiële richtlijnen:
- Dag 1 van cyclus is de eerste dag dat je ms echt doorbreekt (dagen bruinverlies horen dus nog bij de cyclus ervoor)
- 1DPO is echt de eerste dag na je ovulatie (dus niet 1 dag na de positieve ovu-test!). Ik laat mijn ovulatie vooral berekenen door fertility friend. Die berekent hem meestal aan de hand van een temperatuurstijging en je weet dus meestal pas 3 dagen na je ovulatie zeker dat je hem hebt gehad.

@sylvestertje, welkom! Hopelijk deze ronde raak!
@Dwaallichtje, wat leuk om te lezen dat nog iemand zijn tempratuur bij houdt. Tot nu toe weinig in Nederlandse fora over gelezen. Ken je de Reddit pagina TFABChartstalkers al? Daar delen heel veel vrouwen hun cyclus die ze ook bijhouden met FF.

@Foodforthoght
Wat grappig. Bij mijn vorige zwangerschap zat ik ook op dit forum en toen waren er best veel vrouwen aan het tempen. Mijn zoontje is nu 9 maanden, dus nog niet heel lang geleden. Maar het klopt wel dat de kaartjes niet zo heel veel worden gedeeld. Ik heb op mijn telefoon nog 2 charts staan van wel en niet zwanger van de vorige keer, waar ik nu ook een beetje mee vergelijk.
Bij mij heeft de combinatie tempen en cervixslijm checken de voorkeur. Ik gebruik af en toe ook ovulatietesten, maar kan daar vaak mijn ovulatie niet altijd goed mee vinden (naast dat het niet altijd makkelijk is om op hetzelfde moment te testen en niet met de eerste urine). Terwijl ik uit mijn duidelijk stijgende temperatuur toch zeker weet dat ik er een heb. Ook kan het voorkomen dat je een cyclus hebt met een valse LHpiek. Dan springt het eitje na de eerste (redelijk) positieve ovu-test niet kan je een week later nog een keer een LH-piek hebben waarbij hij springt.
Ik heb vorige keer heel veel gehad aan een wetenschappelijke artikel. Hieruit blijkt dus dat de tempstijging soms wel 3 of meer dagen vertraagd kan zijn en ook dat het begin van de LH piek (dus als je ovu-test voor het eerst positief is) vaker dichtbij je ovulatie zit dan de absolute piek. Dus dames ga niet zitten wachten op de absolute knaltest! Gewoon je man mee in bed trekken :D. Ook schijnt de laatste dag van vruchtbaarslijm vaak het dichst bij je ovulatiedatum te liggen (24 u voor of 24 u na ovulatie).
Voor de overige nerds heb ik hier het hele artikel:
https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-0528.2001.00194.x

@brownieblondie: ah vervelend zeg! Hopelijk nu ook snel een positieve zwangerschapstest??
@sylvestertje: ah snap ik! Geeft dan ook een hoop onrust. Ben benieuwd voor je!

Terug
Bovenaan