NOD juni

@Sylvestertje, had je bij je eerste kindje ook een korte LF?
@Brownieblondie, jeetje wat een symptomen! Ik zou niet eens meer aan de pil beginnen, haha
@Daani, ik heb geen tips, ik merk dat ik ook  onrustig ben en wel een boek kan pakken maar me er dan toch niet op kan concentreren. Dan kruipen de dagen voorbij... Ik ben veel buiten, bewust weg van telefoon of laptop, zodat ik niet kan gaan googelen ?
Ik heb ovulatietesten gebruikt, maar nu ik vanalles hier lees over temperaturen en dat je ovulatie niet is op het moment dat je positief test weet ik het ook niet meer. Ik word in ieder geval 9 dagen na de positieve ovulatietest ongesteld.
Ik ga deze ronde niet testen, misschien is dat ook wel beter, om er niet zoveel mee bezig te zijn. Vanaf dag 10-12 (ofzoiets) gaan we het gewoon om de dag proberen. Bij ons eerste kindje was ik nog helemaal niet bezig met mijn cyclus, dagen, dpo, LF, ...... en toen is het ook gelukt ?

Hi Dames, ik wil me graag bij jullie aansluiten, tweede ronde tweede kindje. Vandaag nieuwe cyclus begonnen, volgens mijn app zou de NOD 6 Juni zijn, spannend wederom. 
Ik doe (nog) niet aan ovulatie testen, omdat cyclus redelijk stabiel is en ik ook heel veel last heb van mijn ovulatie. 
Liefs Tannie

Hier zijn wij ook bezig voor nummer 2. Ik heb stiekem wel weer zin om iets te hebben groeien in mijn buik. Vorige zwangerschap ging ik fluiten doorheen. 

Hi dames,
Ik heb helaas 8 mei een vroege miskraam gehad met 6+1 weken, en na veel gepraat zijn wij klaar voor de volgende ronde! ? Ik hoop dat mijn cyclus niet helemaal in de war is, mocht dat niet zo zijn verwacht ik mijn menstruatie rond 4 juni! Dit word onze 8e ronde, voor ons eerste kindje ??

Hi allemaal,
Sluit me ook graag bij jullie aan, 3e ronde voor de tweede. Ik heb een dochtertje van 1,5 jaar oud. Zelf ben ik 39. ook niet meer piepjong dus ;-)
Ik gebruik de clearblue test. Bij de eerste zwangerschap wist ik er niet veel van, gebruikte toen ook de test en het was vrijwel meteen raak. 
Ik was echter de afgelopen twee pogingen denk ik te vroeg met stoppen met vrijen. Ik dacht dat de ovulatie vrijwel meteen na de LH piek kwam en door omstandigheden konden we niet de dag na de LH piek vrijen. Het heeft in elk geval niet gepakt. Jammer dus..
Op voor een nieuwe ronde :) 
mijn NOD is 8 juni.
Vraagje: kun je met een cyclus van 28 dagen met zekerheid zeggen dat je ovuleert op de 14e dag? Ik meen dat ik dat ergens gelezen heb. Het lastige van die ovulatie testen vind ik dat je een LH piek te zien krijgt en niet zeker weet wanneer dan je ovulatie echt is. Ok dan moeten de kleine zwemmertjes wel al in de buurt zijn natuurlijk :), dat weet ik maar zou toch handig zijn als je weet of het gelijk volgt of dat er nog een dag tussen zit. 
Ik heb nog nooit getemperatuurt, omdat ik denk/dacht dat je dan alleen achteraf je ovulatiedag weet.. 
Alle dames succes hier en super leuk om aan te sluiten, erg spannend pffff ;-) 

@petunia ik denk niet dat je daar vanuit kan gaan dat je eisprong precies is na 14 dagen dat is vgm bij iedereen anders, en dat verklaard waarschijnlijk ook waarom sommige al heel vroeg positief testen als ze bijv. een langere cyclus hebben maar wel een vroege eisprong en dus bevruchting. 

mijn cyclus is ook altijd precies 28 dagen en heb ook het idee dat mijn eisprong later is dan dag 14 omdat ik dan echt ongie krampen heb. 
deze ronde ga ik ook aan de clearbleu testen en waarschijnlijk de vorige ronde te vroeg gestopt met vrijen. 

mijn NOD is trouwens 1 juni spannend! 

en welkom allemaal! 

@Daanie, nee juist andersom. Je ovulatie is meestal 14 dagen voor je nieuwe menstruatie. Of je nu een korte of een lange cyclus hebt. Achteraf kun je dus altijd nagaan wanneer je ovuleerde. In mijn geval komt dat dan toevallig op de 14e dag uit. Terwijl ik al piekte op de 11e dag..
Als het allemaal klopt he ;-) 
Heel spannend, je zit al een weekje eerder dus al bijna flink aan de bak :) 
@ alle clear blue test gebruiksters: Er zijn 2 clearblue testen, eentje is roze met 2 vruchtbare dagen en eentje is paars met tot wel 4 vruchtbare dagen. Welke gebruiken jullie? 

Terug
Bovenaan