NOD mei 2020

Wat een hoop nieuwe namen! Gezellig ?
Ik ook op het wachtbankje verwacht tussen volgende week zaterdag en maandag m'n nod. Heb wel iedere dag wat krampen ter hoogte van m'n baarmoeder maar is toch echt veel te vroeg voor iets.. Zit mezelf alweer helemaal gek te maken. En dan is de kans deze maand sowieso super klein omdat hij aan de kant is gesprongen zonder eileider ?

@JannekeT: haha ja precies, dat heb ik ook keertje aan mn vriend gezegd dus die zei deze week al een keertje (toen ik juist wel zjn had): "nee, we kunnen beter een dagje wachten, dat is beter voor de productie" ?. Hij neemt dingen soms wel heel letterlijk haha. Ons eerste kindje is 14 maanden nu. Ik had al wel eerder weer gewild, onze eerste was een vrij makkelijke baby dus ik had al snel weer last van klapperende eierstokken, maar vanwege mijn keizersnede toch maar braaf een jaar gewacht zoals ze aanraden.
@SuusX: oeh zo herkenbaar dat je dan van alles voelt, zélfs als je weet dat de kans heel klein is die maand! Maar wie weet, ik duim voor je!

De groep wordt steeds groter, leuk! Welkom allemaal!
Haha spannend hoor, SuusX. Snap dat gek maken helemaal hoor, je wilt ook zo graag! Maar volgende week komt al dichtbij. Duim voor je! 

Ik heb op aanraden van de meiden hier doorgetest en uiteindelijk afgelopen donderdag mn piek gevonden dus vrijdag was mn eisprong. Hebben het afgelopen dagen gezellig gemaakt, dus het is nu afwachten en duimenduimenduimen ??. Mn NOD is wel verplaatst naar 16 mei in plaats van 11 mei. 

Succes voor alle andere meiden die op het wachtbankje zitten. Op naar veel positieve testen! 

@NoorSW: fijn dat je je piek uiteindelijk wel hebt gevonden! Goed dat je hebt doorgetest:) de hoeveelste dag kwam je piek uiteindelijk?
Mijn piek kwam ook later, mijn NOD is dus verschoven naar 13 mei.
Algemeen vraagje aan iedereen die ovulatietesten gebruikt. Wat betreft dpo, vanaf welke dag tellen jullie?
A. De dag na een positieve ovulatietest (dag van eisprong) 
B. 2 dagen na een positieve ovulatietest (dag na eisprong) 
C. 3 dagen na een positieve ovulatietest (dag na eisprong als je 48 uur aanhoudt bij een positieve test?) 
Ikzelf ga uit van optie B. Benieuwd wat jullie denken.  En op hoeveel dpo houden jullie de start van de menstruatie aan. Ik houd zelf NOD aan op 14dpo.

Sylvestertje ik hou altijd de dag van positieve test aan. Wordt altijd 10-12 dagen na positieve test ongesteld. Succes allemaal met de wacht weken! 

Ik hou ook de dag van de positieve test aan en word 14 dagen na de test elke keer ongesteld. Maar had de laatste keer 3 dagen een positieve test dus twijfel wel of ik de dpo dan niet te vroeg tel.

Leuk dat de groep groeit! Hopelijk hebben vele van ons (liefst allemaal, maar dat is denk ik iets te optimistisch, haha) geluk deze maand. Ik vind die wachtweken ook mega lang duren zeg pff! Nog even volhouden tot 12 mei ... 
@Sylvestertje Ik had afgelopen maandagmiddag mijn 1e positieve ovulatietest, deze was dinsdagmiddag nog steeds positief. Ik vermoed dat mijn eisprong woensdag is geweest, dus ik tel vanaf donderdag. Dit zou dan optie C zijn (?). 
Maandag ovutest positief om 14.30 uur
+ 24 uur = dinsdag 14.30 uur
+ 12 uur = woensdag 02.30 uur
Mijn ovulatie moet dus ongeveer geweest zijn tussen dinsdag 14.30 en woensdag 02.30 uur. Dan is donderdag voor mij de eerste dag na ovulatie (dus 1dpo). 
@Suusx De dag van de positieve ovulatietest aanhouden als 1dpo klinkt voor mij heel onlogisch aangezien je ovulatie pas 24-36 uur na de positieve test is. Als jij 10-12 dagen na een positieve test ongesteld wordt, dan is de LF naar mijn weten gemiddeld 8-10 dagen. 

Terug
Bovenaan