@FleurBo: He jammer 🙁. En lastig die grapjes zeg! In onze omgeving zijn ze gelukkig een stukje discreter, al zullen ze zich heus wel afvragen of er nog een tweede gaat komen. In mijn omgeving best wel wat mensen bij wie het wat moeilijker gaat allemaal dus veel mensen zijn zich bewust van dat zulke vragen pijnlijk kunnen zijn. En een aantal van mijn vriendinnen weten dat we voor een tweede gaan. Als er iemand dichtbij staat en er rechtstreeks naar vraagt, ben ik er zelf ook wel open over moet ik zeggen. Weet wel van een aantal mensen die heel erg last van die grapjes hebben gehad, en die zijn toen allemaal op een gegeven moment dingen gaan antwoorden als: "tsja dat zouden we ook wel willen, maar moet wel lukken he" en dat hielp heel goed. Denk dat als je meelacht, mensen niet doorhebben dat het eigenlijk een heel rare en persoonlijke vraag is die heel gevoelig kan liggen. En als je dan een keer goed nieuws kunt delen, is het heus nog steeds wel een verrassing hoor! (en het feit dat je aan kinderen denkt is blijkbaar uberhaupt al geen verrassing want anders zouden mensen er niet naar vragen 😉)