NOD Mei 2021

@Vennetje wat goed! Sorry ben een stille meelezer hier. Zit zelf nu op 11dpo en ben iets minder bezig met het forum maar vind het af en toe wel leuk om even te kijken hoe het gaat. Ik heb met de paarse vorige cyclus op donderdag een knipperende gehad in de ochtend (testte toen 1 keer per dag) toen de dag er na op vrijdag ochtend weer een knipperende en vrijdag middag om 12:00 al een vaste smiley. Het verschilt heel erg per persoon. Mijn eisprong was op zondag.. ik voelde dat doordat ik de hele dag ovulatiepijn/krampen heb gehad. De ovulatietesten van de Kruidvat gaven op zaterdagochtend toen ook nog een piek aan. Dus als je een vaste smiley hebt kan je eisprong binnen 2 dagen zijn. Ik merk wel bij deze testen dat ik nu al 2x 's ochtends geen piek heb gevonden en dezelfde dag om 12:00 's middags wel. Met de roze vond ik dat best tricky omdat je als ik alleen 's ochtends test het dus kan missen. Dus de volgende keer (als dat nodig is) ga ik 's ochtends niet meer testen maar juist 's middags maar dat is even uitvinden voor jezelf.

@LilaX bedankt voor het delen van jou ervaring!
Ik doe dus 2 x per dag sensitest dipsticks. Hiervan wordt aangeraden dit niet met ochtend urine te doen dus meestal doe ik deze rond 12 u en 21 u.
Vanaf gister ochtend dus de CB paars erbij gaan gebruiken. Ik hoop zo dezelfde ervaring als jou te krijgen en ook over 2 of 3 dagen een stilstaande smiley te krijgen!
Je leest heel variërende verhalen namelijk.
Omdat mijn vorige cyclus zo raar was ben ik dit gaan doen zodat ik voor mn gevoel misschien iets meer inzicht krijg wanneer de eisprong komt.
Nou heb ik voor de zekerheid ook de roze besteld omdat ik daar heel veel positieve verhalen over hoor. Mn plan is nu ochtend paars en avond roze. Dan zou ik m niet meer kunnen missen zou je zeggen toch? :p

Jammer @marliesbb! Volgende ronde hopelijk wel raak.. ?@Vennetje; wat fijn! Ik denk dat je m dan idd niet meer kan missen haha.
Ik vind deze dagen zo lang duren.. denk dat ik morgen of overmorgen gewoon ongesteld ga worden. Spanning is er al af door die negatieve early test haha.

@Vennetje.. Wat fijn zeg! Ik gebruik zelf ook de paarse CB ovulatietest en sensitestdipsticks. Het valt me op dat de sensitesten niet echt een duidelijke streep geven. Dat vind ik best raar, want op de CB test heb ik al 5 dagen ('s ochtends en 's avonds) een knipperende smiley. Op internet heb ik echter gelezen dat sommige vrouwen langer als een week een knipperende smiley hebben en daarna pas een vaste. Beetje verwarrend allemaal. Naast de ovutesten probeer ik ook een beetje m'n vruchtbare slijm in de gaten te houden in deze periode van m'n cyclus én het gewoon om de dag gezellig te maken. Ik denk dat je dan de meeste kans hebt. Maar goed, geen hele positieve ervaringen dus met de paarse CB testen. Echter verschilt dit echt enorm per persoon en hoop ik voor jou natuurlijk dat je wel snel een vaste smiley hebt!

@vennetje je kan 8 dagen een knipper smiley krijgen maar ook maar 1 dag dus ik zou zeker door blijven testen. Als je een vaste smiley hebt blijft die 48 uur staan en heb je binnen 24-48 uur je eisprong?

Jammer @marliesbb! Succes de volgende ronde ?
Meer dames die enorme testdrang hebben?! Morgen Nod en enorme drang om te testen. Met mezelf afgesproken ik morgenvroeg mag testen. Maar doordat ik vandaag vrij heb blijf ik eraan denken. Sinds zondag wel wat vage klachten die ik herken van zwangerschap in januari, maar durf niet veel hoop te hebben.

@Do'x bedoel je dat je van sensitest geen hele donkere 2e streep krijgt? Als je googled naar afbeeldingen van mensen die deze testen deden zie je ook dat echt alleen de dagen van de lh piek donker zijn. Er hoeft dus ook geen opbouw te zijn. Ik hoorde van meer mensen dat die idd meerdere dagen een knipperende smiley hebben. Ik ga gewoon meerdere dagen testen en hopelijk komt er een van die dagen een vaste smiley uit. Dat cervixslijm probeer ik ook maar vind ik zo lastig. Ik heb van mezelf al wel wat meer afscheiding.. daarbij (sorry voor de duidelijke taal) krijg ik er niet zomaar 2 vingers in zonder opgewonden te zijn.. dat doet echt zeer. Dus doe ik het dan met 1 vinger maar ik heb tot op heden geen rekbaarslijm kunnen ontdekken..
We gaan het sowieso om de dag gezellig maken de komende tijd!

@Wondertjedrie ja dat vind ik dus ook zo spannend! Want het kan nu alle kanten op, ook qua lengte van deze cyclus. We gaan gewoon vol goede moed door met de testen!

@Smurf-je ik snap je heel goed. Het kost veel beheersing niet continue te willen testen. Ik duim voor je dat ie morgen positief is!

Terug
Bovenaan