NOD Mei 2021

@Mickie, spannend! Hoop heel erg op een positieve test voor je!

MamavanJessie, vervelend :( Hopelijk de volgende ronde meer geluk!

@Do'x dit is de 4de ronde en 5de kindje in nieuw samengesteld gezin, 1ste (en enige ?) van ons samen. Onze andere 4 kinderen zijn 8, 12, 13 en 14 dus dit wordt een nakomertje waar iedereen enorm naar uitkijkt, genoeg liefde hier voor nog 1 keer zo een kleintje ❤

@Mickie Niet iedereen heeft een positieve test voor de nod. Nog alle kans dus.. Super spannend!
@Wenndygirl Welkom! Veel succes deze ronde.
@AnnekeDBo Wat een rijkdom. Wordt lekker druk in huis hihi!

Oke ik wil graag toch even advies vragen, haha de onzekerheid slaat hier weer eens toe. 
Uitleg vooraf; ik ben 1 januari gestopt met de pil in overleg met de gyno omdat ik lichte endometrose heb.
Vervolgens ongesteld geworden rond 4 januari. Toen kreeg ik rond de 25/26e (dat was cyclusdag 22/23) heel erg pijn aan mijn (wat ik dacht) eierstok met daarbij een hele lichte bloeding met bruinbloed. Een pijn die ik dus niet kende. Omdat ik onder behandeling zat van de gyno kon ik 3 of 4 dagen later terecht voor een echo.
Hierin werd mij toen verteld dat mijn eitje weer voor het eerst was gesprongen en dat ik dat gevoeld heb. Ook was het bloed dat hieruit kwam ontstaan door de eisprong, omdat het uit een vochtblaasje knapte en daar kan soms een bloeding uit voort komen.
Nou heb ik natuurlijk vorige cyclus alles heel vaag meegekregen en veel pijn gehad dus nergens specifiek op gelet.
Echter ben ik dus vanaf deze cyclus alles heel nauwkeurig aan het bijhouden en meten. Zoals eerder vermeld heb ik nu vandaag voor de 3e dag oprij een knipperende CB smiley (yay!) 
Maar ook begon daarmee de pijn weer in mijn eierstok. Dit klopt precies want het is links deze keer en ik weet door een echo dat afgelopen cyclus rechts was. De pijn is echter vandaag in een rap tempo erger geworden en de steken steeds frequenter. Ik test momenteel zo'n 4 x per dag met ovulatietesten. Ik doe er verschillende en alleen de CB in de ochtend.
Echter zijn de test streepjes van bijv. sensitest echt heeeel licht vergeleken met de controle streepjes.

Mijn vraag nu is; kan het zijn dat je de pijn al krijgt een paar dagen voor de daadwerkelijke eisprong? Hebben anderen hier ervaring mee? En kan het ook zo zijn dat de streepjes licht blijven tot het daadwerkelijk de piek is en dan pas ineens een knalstreep komt of moet het altijd oplopen?
Ik vraag dit omdat ik de pijn dus herken van de eerste eisprong en toen wist ik zeker dat hij gesprongen was. Echter blijkt nu uit alle testjes dat ik nog niet in mijn piek zit. Het zou ook voor mijn doen erg vroeg zijn omdat normaal mijn cyclus 33 dagen is en ik dus pas rond dag 22 mijn eisprong zou hebben. Zit nu op dag 14. Omdat ik wel deze cyclus met o.a. teunisbloemolie begonnen ben (wat je cyclus korter zou kunnen maken) heb ik er best vertrouwen in dat het eerder zou komen maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.
Sorry voor het lange verhaal maar de 2 vragen zijn dus
- heb je ooit al dagen voor de daadwerkelijke eisprong al pijn? 
- kan het dat de ovulatietesten heel licht blijven tot de daadwerkelijke piek en dan ineens knallen of moeten ze altijd geleidelijk aan oplopen?

Thanks zoals altijd voor jullie feedback!

Héy
Begin april laatste menstruatie gehad.Ik had normaal eind april mijn menstruatie moeten krijgen. Nog steeds nx. Dus wss langere cyclus of wat aan het ontpillen. Wat zouden jullie doen?

Terug
Bovenaan