NOD Mei 2021

@LilaX bij mij is t een heel verhaal maar de samenvatting: ongesteld geworden op mn 13e, op mn 14e voor t eerst naar de huisarts omdat ik zo'n erge pijn en hoeveelheid bloedverlies had. Werd pil voor geschreven. Zo jaren aangesukkeld waarin ik telkens terugging en steeds een andere pil kreeg. Uiteindelijk op mn 19e kreeg ik darmproblemen. Doorverwijzing internist, bleek de endometriose daar al helemaal vergroeid te zijn. Ook op.mn blaas. Meerdere malen aan geopereed.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat ze t helemaal niet serieus nemen. 2019 gestopt met de pil, is nu echt niet meer ontpillen. Die hormonen zijn er al lang uit. Ik heb bijna 17 jaar de zwaarste pil geslikt waarbij ik maar 1 x per halfjaar een stopweek mocht ivm de endometriose en ik heb meteen een normale cyclus. Mijn gyno zei ook dat dat moest binnen 3 anders direct onderzoeken want dan was t een andere oorzaak. Ik zou je daarom niet te gauw wijs laten maken dat dat van de pil komt. Huisartsen weten daar vaak gewoon teweinig van en daarvoor zijn ook de gyneacologen.
Ik heb een endometriose en fertiliteitsexpert gyneacoloog dus die heeft er zeker verstand van. Ik zou je daarom echt aanraden eens aan de huisarts een verwijzing te vragen voor een gyneacoloog om onderzoeken te krijgen.

Leer van mijn verhaal hierboven en blijf niet van t kastje naar de muur gestuurd worden of telkens afgescheept worden als je denkt dat t niet goed zit. Dat had ik ook en 5 jaar lang met iets rond gelopen wat resulteerde in 5 operaties wat wellicht voorkomen had kunnen worden!

@Vennetje dankjewel. Misschien dat ik toch eerder heen moet gaan. Jeetje wat een verhaal zeg. En darmproblemen, welke precies!?

Oh wat is er weer veel besproken vandaag. Ben dit weekend wat meer afwezig want ik heb dienst. Probeer tussendoor nog wel het lijstje bij te werken, maar misschien wat minder snel. Ik ben trouwens 29 ? Leuk om jullie leeftijden te weten!

@LilaX voornamelijk extreme pijn. Dus net als met menstruatieklachten niet meer kunnen lopen zo erg. Soms wel 2 weken achter elkaar optipatie. T was echt heel naar!

Proef op de "som" https://ibb.co/DgD9sPn
De mini rode stipjes rechts was het gezellig. Vind het nu wel goed geweest haha.. maar mijn vraag. Hoe tel je dan dat ...dpo zit ik nu dan vandaag zondag,op 2dpo uitgaande van vrijdag? 
Of was vrijdag mijn piek en dus hws vandaag of gister eisprong. En vandaag dan 1dpo?

Terug
Bovenaan