NOD november 2018

Hier ook eerste ronde, ik ben eind aug gestopt met de pil en 31 dagen na de laatste onttrekkingsbloeding echt ongesteld geworden. Ik vind het zo spannend allemaal. Vanaf afgelopen weekend zijn we aan het proberen.. ieeeh

Het blijft gek dat je na een half leven zwangerschappen tegen te gaan opeens denkt ja! dit is het! 
@kershje, ja dat vond ik ook! veel mood swings en veel pijn, vooral steken en lage rugpijn. 
 
 
 
Kershje: ik heb vooral mijn Menstruatie veel heviger en voel ‘het vaak lopen’ en dat is zo irritant! (P.s. Ik draag wel niet graag tampons ?) Buikkrampen ook wel maar valt nog mee.. ik had de laatste keer een meer pijnlijkere eisprong dan nu die menstruatiekrampen...! 
joena: is inderdaad niet leuk, maar misschien ben je er wel ineens mee geholpen en is het volgende keer wel raak.. ?
 
Hee, zit voor het eerst op een forum. We zijn nu 1,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Vandaag HSG gehad, morgen nog een foto en dan volgende week uitslag. 
 
@YM: Spannend zeg! Je zit dus in hetzelfde traject als ik. Ik heb volgende week donderdag het HSG onderzoek. Ik heb al een inwendige echo gehad vorige week + bloedprikken. Mijn vriend levert morgen zijn sperma in 's ochtends.
Hoe was het HSG onderzoek? Pijn? Ik hoor verschillende verhalen. Konden ze direct al wat zeggen? Ze zien via radiologie of de eileiders doorlopen toch?
 
@Joena, ja indd echt spannend en voor jou ook. Dus dan krijgen jullie nog een gesprek met alle uitslagen van bloed, sperma enzo toch?
Bij ons waren alle uitslagen goed, heel fijn om te horen, maar ja waar licht het dan aan. We zijn ook nog nooit zwanger geweest. De HSG viel mij mee. Het is niet fijn, maar was wel wat bang geworden door allemaal reacties op Internet te lezen.. stom dat ik het heb opgezocht, maarja doe je toch. De klem die op je baarmoeder zetten is even vervelend. Je kan het vergelijken met als iemand een klein velletje op je arm beetpakt en erin knijpt. Even vervelend maar te doen. Het vloeistof die ze er op het laatst inspuiten, kan pijn doen. Dit schijnt weer te verschillen per persoon. Ik kon op het scherm van de rontgen meekijken en zag dat 1 eileider nog niet gevuld was hierdoor komt er net wat meer druk op je baarmoeder enzo te staan dat deed wel wat pijn. Je kan het vergelijken met menstruatie krampen. Maar die pijn duurt heel kort. 
 
YM: Oke. Ja die dingen heb ik ook al gelezen hahahaah. Fuck google he? Maarja.. toch ga je weer!
Ja ik wil dat onderzoek graag. Dus het moet maar. Inwendige echo was goed bij mij, zag er fantastisch uit, aldus mn gynaecoloog. Geen polippen en vleesbomen enzo en had een eisprong gehad. Ja na alle onderzoeken krijgen we een afspraak en wordt alles besproken. Ben heel erg benieuwd. Ook wel naar het zaad van mn vriend.
Liep alles bij je door? Ook bij die ene eileider ? Je schijnt na een HSG vruchtbaarder te zijn, omdat ze alles even goed doorspoelen. Dus wie weet is het deze ronde wel raak bij ons ;)
 
@Joena Haha ja Fuck google, uiteindelijk liep het vloeistof wel door. Ja inderdaad dat zei mijn gynocoloog zelfs. Dat zou wat zijn, ik hoop het zo! Morgen moeten ze nog een foto maken maar dat is een gewone röntgenfoto van je onderbuik. Dan kijken ze volgens mij naar waar de vloeistof allemaal gebleven is. Als dit ook goed is dan moeten we wachten totdat we 2 jaar bezig zijn..... en dan starten met IUI. 
 
Terug
Bovenaan