NOD November 2020

@MamaSterretje Je hebt helemaal gelijk. Het kan zelfs zo zijn dat mijn eisprong een week later was (volgens mijn app). Er is dan een hele kleine kans dat het alsnog raak kan zijn, want 3/4 dagen daarvoor geklust. Kans is klein, maar hij is er en zoals je zegt er is hoop zolang er geen ongesteldheid doorkomt! 
@LautjeF Inderdaad goed dat je er dan in ieder geval hier over kunt praten! Ik kan mij voorstellen dat het ook verschrikkelijk is dat je het maar met zo weinig mensen kunt delen in real life. 

lautjef
wat ontzettend balen zeg hopelijk mag t snel raak voor je zijn 
hier nog geen testje gedaan ga ik straks halen en vanmidag toch ergens nog een keer een poging wagen ben nu expres niet aan t drinken en dan rond 11 uur half 12 een testje doen 
had gisteravond wel wat menstruatie achtige krampen en merk veel druk aan de zeikant van mn onderbuik tegen mn bot aan dus ben heel benieuwd veder totaal geen klachten alleen sorry maar merk dat ik hele erge diarree heb 

Jeetje wat balen LautjeF! Wel fijn dat je hier een plek gevonden hebt om je hart te luchten.
Gefeliciteerd voor alle zwangeren!
Ik had het topic even gecanceld, merkte dat ik er erg door getriggerd werd en vind het allemaal al spannend genoeg. Vorige maand had ik echt een vreemde cyclus ineens. Geen ovulatie kunnen opsporen maar ook rond dag 17 gestopt met testen omdat ik te geobserdeerd werd. Uiteindelijk had ik een cyclus van 35 dagen, nog nooit eerder gehad. Altijd 30. Deze maand ben ik wel blijven testen en ik meet ook mijn temperatuur. Nog geen positieve test gehad en ook mijn temperatuur gaat nog niet omhoog. Nu zit ik ondertussen al op dag 18 van mijn cyclus, en ik begin behoorlijk zenuwachtig te worden. Heb ik uberhaupt wel een eisprong? Als het niet binnen 2 dagen is en ik heb wel een cyclus van 30 dagen, dan is mijn LF heel kort.. Pfff ik had echt nooit verwacht dat ik zó onzeker zou worden van deze tijd zeg.. 
Zo moest het even van me afschrijven.. Maar ik ben bang dat ik sowieso naar het december NOD topic moet gaan verschuiven, want mijn NOD gaat dus sowieso niet meer in November zijn..

Sillasv: het is inmiddels 11:43 :p dus ik ben benieuwd of je al getest hebt ????
@Maarietje: als je geen eisprong hebt wordt je normaliter niet ongesteld. En dat ben je wel.. en 35 dagen is niet eens zo heel lang hoor. Vriendinnen van mij hebben PCOS (en dus maar heel soms een eisprong) en die hebben wel eens cyclussen van 55 a 60 dagen. Als je 35 dagen cyclus hebt, dan heb je op dag 21 ongeveer een eisprong gehad. Nog even doortesten dus ;)

@Maarietje, Ik heb je posts even terug gelezen :)
Ik ben zelf ook in januari gestopt met de pil, en meteen een regelmatige cyclus rond de 27 dagen. Al heb ik het de eerste 8 maanden nooit specifiek bijgehouden, maar het scheelde nooit meer dan een dag met de voorspelling in de app (van Garmin).

Vorige maand was ook onze eerste ronde. Ik gebruikte toen ovulatietesten van Livsane (ik woon niet in NL, dus geen Kruidvat of Action haha), bij deze testen moet je het streepje vergelijken met de controle, hij moet geljk of donkerder zijn. Ik heb mijn ovulatie toen niet gevonden. Dat gaf me best wel een beetje stress en ik bleef er maar over nadenken (meerdere keren per dag cervixslijm checken, elk krampje noteren etc etc). Uiteindelijk ook 3-4 dagen overtijd, 2x negatief getests. 
Ik ben deze maand andere ovulatie testen gaan gebruiken (Clearblue roze), en was op dag 15 positief/smiley. Ook toen ik de test eruit haalde zag ik inderdaad een hele duidelijke streep, wat de dagen ervoor niet was. Dit gaf me veel rust, wetende dag mn ovulatie er aan kwam etc. En ik merk nu ook dat ik er deze maand al een stuk minder mee bezig ben.
Misschien is het een idee om van ovulatietest merk te wisselen?
Ik weet dat ze uiteindelijk allemaal hetzelfde testen, maar soms lees toch dat een bepaald merk minder goed werkt voor een bepaald persoon.

En als andere tip: controleer je je cervixslijm? 
Dit deed ik ook nooit...en deze maand ontdekte ik inderdaad wat dradig kleurloos slijm op dezelfde dag als mijn positieve ovulatie test. Het was minimaal, maar op de andere dagen was het niet draderig en roomkleurig.

https://www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/bevruchting/billings-ovulatiemethode/ 

nou inmiddels een nieuwe test gewaagd je ziet een lichte shaduw van waar die hoort te zitten maar om nu te zeggen dat die posetief is ook weer niet dus nog even wachten nod is tenslotte ook pas zondag 

Terug
Bovenaan