NOD oktober 2019

Hoihoi, vanmiddag een heel bericht getypt druk ik op verzenden staat het er niet bij haha.
Ik kom me ook melden. 
Ben pas begin augustus gestopt met de pil en daarna gewoon een onttrekkingsbloeding gehad. Las dat het lang kon duren voordat de volgende menstruatie kon komen maar vandaag "gelukkig" ongesteld geworden dus een cyclus van 29 dagen. 
Dit wordt mijn eerste ronde dat we echt ovulatietesten gaan gebruiken, wilde eerst wachten tot ik mijn menstuatie zou krijgen na zolang de pil hebben (door)geslikt. heel spannend allemaal!

NOD 4 oktober – XSamantha – 25 jaar – 3e ronde – 2de kindje

Nod 4 okt – evyh – 27 jaar- 4e ronde – 1ste kindje

Nod 6 Okt – Farru – 29 jaar – ronde 9 – 1e kindje 

NOD 6 okt – Maja – 27 jaar – ronde 4 – 1e kindje
NOD 6 Okt - EVSS - 24 jaar - ronde 1 - 1e kindje

Nod 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

Hallo allemaal
Ik lees al eventjes mee in september en zou me graag aansluiten in oktober.
Vandaag stop ik met anticonceptie (joepie), donderdag krijg ik normaal mijn ontrekkingsbloeding. Plaatst dit mijn NOD dan op 7 oktober (stoppen anticonceptie) of op 10 oktober (start ontrekkingsbloeding)?
Tijdens een single periode al eens gestopt en dan had ik meteen opnieuw een regelmatige cyclus van 28 dagen, dus dat hoop ik nu ook.
Overigens onze eerste rondje voor een eerste kindje (mijn vriend heeft al eentje uit een vorige relatie)
Alvast veel succes allemaal!

XSamantha, ik gebruik de ene keer wel ovu testen de andere keer niet. Mijn lichaam is best duidelijk met aangeven adhv slijm. Ook doe ik af en toe een ronde temperaturen en dat loopt ook mooi. Dus wat dat betreft niks aan de hand. En ik wil het nog niet laten controleren omdat er dan zo'n vergrootglas op komt te staan en dat willen we nog niet... 
@zwindo & maja, oh wat jammer om jullie hier ook weer terug te zien! (Zo dat klinkt fout) haha! Ik kon in het September forum niet alles meer terug vinden, er waren in een keer zoveel nieuwe berichten. 
@maja, hopelijk dit keer dan samen naar een ander forum en niet naar de nod November!!

Zijn er dingen die jullie anders willen doen of proberen deze ronde? Andere dagen klussen of wel/geen ovu testen ... enz

Xkaren welkom! Spannend allemaal stoppen met de pil. Ik hoop dat het snel raak mag zijn. Ik zou tellen vanaf je onttrekkingsbloeding en dat dus zien als de eerste dag van je laatste menstruatie.
Farru ja erg jammer inderdaad, maar ook wel weer gezellig aan een kant. Waren inderdaad ook weer veel berichtjes bijgekomen. Het is hier nu goed doorgezet dus kan er niet meer omheen dat het deze ronde toch ook echt weer niet is gelukt. Ga jij nog contact opnemen met de huisarts? Of wacht je het toch nog even allemaal af?
Ik zit heel erg te twijfelen of ik ovulatietesten ga gebruiken deze ronde. Ik merk zelf niet heel veel aan mijn afscheiding wanneer ik ovuleer. Maar misschien dat ik zonder de testen er ietsje minder mee bezig ben. En dan om de dag klussen als dat lukt, want mn man is net begonnen met een nieuwe baan en werkt daardoor onregelmatige diensten. Heb het er heel even met hem over gehad hij zei gewoon doen wat je zelf prettiger vindt. Dus ga er nog even over nadenken. Jij? Gaan jullie dingen iets anders doen?
Oja ik ga misschien ook nog visolie slikken schijnt te kunnen helpen bij een eventuele innesteling. Verder ga ik wel nog de concieve plus glijmiddel gebruiken en blijf ik na het klussen een kussentje onder mn billen leggen.

@Zwindo, ja het is inderdaad wel gezellig. Het lijkt wel alsof je elkaar al heel goed kent. Ik ga nog niet naar de huisarts. Ik weet dat het langer dan een jaar kan duren. Toevallig ken ik 2 meiden die voor mij begonnen zijn waar het ook nog niet bij gelukt is. En eentje heeft er bijna 3 jaar over gedaan terwijl alles goed was. Als ik nu al naar de ha stap ga ik er nog meer mee bezig zijn enz. Dat willen we nog niet. En soms waren er rondes waar we beide drukker waren en niet heel goed konden klussen net zoals vorige ronde mijn ovu was 27e of 28e en laatste keer geklust was 24e smiddags. Dus dan is de kans al kleiner.
Dat is iets waar ik vanaf nu echt meer op wil letten, dat we de vruchtbare dagen goed benutten. En ik las iets over maca poeder dat schijnt ook erg te helpen??
Ohja om de dag of twee dagen neemt mijn man ook folium in ik las dat dat voor hun ook belangrijk is? Dus daar zijn we vorige maand mee begonnen. 
Ik ben het met je eens dat je met die ovu testen er nog iets meer mee bezig bent. Als het jullie zonder lukt en om de dag klussen is het hardstikke prima toch! En als je een redelijk relmatige cyclus hebt weet je dat je vanaf Halverwege volgende week tot 8 dagen daarna ergens extra je best moet doen. Mijn vruchtbare dagen zijn 18 tm 25 September en vermoedelijke eisprong 22e.
Conceive hebben we hier ook gebruikt zonder succes. We hadden niet echt glijmiddel nodig maar ik dacht dat het misschien iets extra's zou toevoegen. Helaas en mijn man vond het niet top want het was hem dan "te" vochtig ? het is ook allemaal wat! 
Trouwens mag ik vragen welk foliumzuur jullie slikken? Hebben jullie alleen foliumzuur of multi of gebruiken jullie dat nog niet? 

@Farru
Ik slik nu Biover multivitaminen voor zwangeren en zwangerschapswens om al preventief goed te staan (vroeger stond mijn foliumzuur nogal op de rand)

Ik denk dat het allemaal geen kwaad kan zolang er niet teveel of geen vitamine A in zit. 
Ik schakel wel over naar de vitaminen van het Kruidvat (minder pillen slikken)

@faru
Dan lopen wij gelijk met vruchtbare dagen. Ik heb mijn ei ook uitgerekend op de 22ste. Alleen ik zie in het lijstje dat jou lf fase langer is als mij ik heb me nod op de 4de staan. Gelukkig heb ik volgende week vroege dienst en ben ik nu wel elke avond thuis om te klussen. Wel heb ik ook besloten om deze maand geen ovu testen te gebruiken. Ook om er even minder bezig mee te zijn en dat me werkdiensten gunstig vallen in me vruchtbare week. (Ik werk 3 ploegen) dan is het nog wel eens lastig plannen. Haha

Xkaren, ik heb inderdaad ook een multi van etos merk. Het begon nogal aan te tikken na zoveel maanden haha. En ik zag dat het amper verschil is van merk en eigen merk. Eerst had ik alleen folium nu toch multi sinds vorige ronde. En zoals jij zegt ga ik er van uit dat het juist is samengesteld zodat het geen kwaad kan als je het langer slikt.
EvyH, dat is fijn als het goed uit komt! Dat is ook nog vaak de kunst he om het op de juiste dagen goed te laten lopen. Mijn man heeft ook nachtdiensten en dat kan dan nog wel eens helemaal anders lopen omdat hij te moe is, geen zin heeft enz (heel begrijpelijk) bij ons valt het deze ronde ook wat gunstiger. Ik heb een aantal keer geen ovu testen gebruikt. Maar de vorige ronde kwam mijn slijm niet op de verwachte datum dus ben ik gaan testen en was hij 2 of 3 dagen later. Dus ik kijk het deze maand even aan maar ik probeer het ook zonder. Hoe lang is jou cyclus? 
Ik moet zeggen dat vorige ronde zoals ik zei mijn ei wat later was maar mijn nod wel gewoon op tijd dus daardoor ook een kortere lf fase. Maar ik las dat dat verschillend is bij iedereen en ook niet zo erg is zolang het niet maar 7 dagen is ofzo. 

Terug
Bovenaan