NOD oktober 2020

O wauw! @ellaflora gefeliciteerd! Balen van de misselijkheid maar ja.. en verder nog kwaaltjes? Wat voelde jij de dagen hiervoor? 

Wat leuk dat er al positieve testen zijn, en als ik het goed heb gevolgd ook nog getest voor de verwachte NOD :)
Mijn menstuatie loopt ten einde (begonnen op 26 september, cyclus van ong 27-28 dagen), dus aankomende week gaan we beginnen. Ik verwacht dat mijn eisprong de 9de is. 
Ik heb besloten om de eerste keer nog geen ovulatie test te gebruiken. Ik ben namelijk vooral erg benieuwd of ik zelf kan merken wanneer ik vruchtbaar ben, en mijn eisprong is. Ik heb daar nooit eerder bewust opgelet namelijk. 
Wat raden julie aan? Om de dag seks? Of rondom de verwachte eisprong elke dag seks, dus bijvoorbeeld dag ervoor, dag zelf en dag erna? Te veel is niet percé beter toch?

Als ik me niet vergis is elke dag niet perse nodig omdat een eicel ongeveer 12 uur kan overleven en een zaadcel 3 dagen?  Daarom kan om de dag ook prima.
Wij waren wel elke dag actief maar dat is volgens mij niet "beter"  haha

@Poni, ja klopt inderdaad. Het hoeft niet, maar als we zin hebben kan het altijd elke dag ;)

Benieuwd of andere hier 'bewust' een dag rust houden oid haha. 

Ik heb mijn NOD op 14 dagen na eisprong gezet. Heb geen ovulatietesten gebruikt maar laatste 6 maanden altijd op cyclus dag 23 mijn eisprong.

Mijn LF is vaak heel kort (minder dan 7 dagen). Inmiddels op 9DPO. Wanneer denken jullie dat ik kan testen? Wachten op 14DPO of heeft het nu al zin?

X-Marina je kan met early testen al vroeger proberen, maar 9dpo is mss wat vroeg. De CB of predictor early's Kan je op 10 of 11 dpo al proberen. 

Terug
Bovenaan