NOD oktober 2020

Hé dames, spannend allemaal weer hè.. vorige maand was ik ontzettend 'zeker' zonder ovulatietesten van m'n eisprong (doordat ik hem heel duidelijk voelde en m'n temperatuur na anderhalve dag steeg) en dat bleek ook te kloppen. Deze maand: ik snap er geen zak van.
Willen jullie even meekijken / meedenken?
Ik had dinsdagmiddag / avond krampen die het gevoel van een eisprong gaven, gisteren overdag was dat redelijk weg en tegen het einde van de middag waren ze er weer. Nu voel ik weer minder.
Ik heb gisterenmiddag rond 16.00 een testje gedaan en net een kwartiertje geleden ongeveer. Misschien niet heel handig door het tijdsverschil. Maar vandaag lijkt knalpositief te zijn en gisteren niet (onderste op de foto is van vandaag). M'n temperatuur schommelt deze maand rond de 36.6 en 36.9.. vanochtend was ie 36.7, dus kan kloppen dat m'n eisprong toch nog moet komen. Het is zo af en toe echt hogere wiskunde, dat lijf.. ?
https://www.mupload.nl/img/ryhqtv.jpeg
Vanmiddag rond 16.00 nog eens testen of mag ik dit als positief beschouwen en er vanuit gaan dat het binnen 24 uur gaat gebeuren?
  Waarschijnlijk de bedoeling dat ik het wat meer loslaat, maar man.. met een onregelmatige cyclus vind ik dat wel echt lastig..   

Dit ziet er idd uit als een knaltest. Doe om 16.00 uur nog een testje en niet teveel drinken vooraf. Toch denk ik dat je hem als positief kan beschouwen. 
Ik had gister ook zo’n test en twijfel er ook aan omdat mijn app aangeeft dat zaterdag pas mijn eisprong zou zijn. Ik doe vandaag ook nog een test (zelfde tijd) om er zeker van te zijn of dat het hem was gister.
Ga iig aan de slag thuis dan loop je hem niet mis als het hem wel is. 
Ik moet ook eerlijk zeggen dat deze week ook niks aan is om seks te hebben. Je wilt het fijn hebben maar toch ben je in je achterhoofd met hele andere zaken tegen. Hopelijk snel raak zodat we weer kunnen genieten. Meer dames last van? 

@ a little bit

hoihoi!

ik zou dit echt als postief beschouwen dat het in deze 24 uur gaat gebeuren! je kan het heel mooi zien! ik heb een app en dan ovulatie testen. maar ik ga gewoon van de ovulatietesten uit. ik had vorige week dinsdag mijn eisprong volgens de ovulatietest en de app zei zondag......
misschien kan jij mij dan ook helpen. kan het dan zo zijn dat mijn NOD ook naar voren schuift. er zit namelijk 5 dagen tussen. heb een cyclus van 26-27 dagen..
ik snap inderdaad best dat het lastig los laten is... ishet zowizo. ook gewoon puur omdat je het zo graag wil. dat heb ik teminste. ik heb sinds afgelopen zondag erg last van maagzuur. krampjes misselijk. gevoelige/ zeren borsten en sinds eergister ook afschijding. wat moet ik daar toch van denken....
in iedergeval toitoitoi

@MamavanLoesje, dankjewel! Ik ga er toch nog eentje aan wagen zometeen, dan weten we het maar zeker. En dan laat ik het er daarna ook bij denk ik: mijn temperatuur loopt dan als het goed is wel op de komende dagen. Totaal eens trouwens met je wat betreft de gezelligheid in bed. Het is wel de eerste maand dat ik het zo ervaar, waarschijnlijk ook omdat ik die eisprong zo moeilijk kon vinden. We zijn al twee weken hard aan de slag, allemaal erg gezellig hoor.. maar ik voel ook wel de 'ik wil hem niet missen' en ik merk dat mijn vriend dat ook weer voelt bij mij. Ofwel: laat het maar gebeurt zijn voor deze maand. 
@KimKim, dankjewel voor je antwoord. Ik heb ook een app, maar met een onregelmatige cyclus (die gelukkig wel wat regelmatiger lijkt te worden) helpt dat echt niks. Ik zou van je ovulatietesten uit gaan hoor, die apps zijn natuurlijk ingesteld op de door jou doorgegeven lengte van je cyclus. Die kan gerust een keertje anders zijn deze maand. En ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar mijn LF is ook nog geen 14 dagen geweest: waar de app ook keurig vanuit gaat. Dus geeft ie ook foutief daarop de NOD aan.. Of ik gebruik de app nog niet lang genoeg, maar hij registreert het bij mij (ook wel logisch) nog niet echt nauwkeurig. Ik hoop voor jou dat dinsdag je menstruatie uitblijft en dan zou ik er een test aan wagen op woensdag denk ik. Ik zal voor je duimen hoor! :) 

Nou, positiever dan dit wordt ie niet gok ik.. ? Als we er nog zin in hebben gaan we er vanavond nog een keer voor. Al heb ik net ook nog even m'n temperatuur gemeten en was die 0,6 hoger dan vanochtend. Normaal stijgt is gedurende de dag niet zo veel, dus misschien heb ik wel net al m'n eisprong gehad. Ik ga het maar een beetje los proberen te laten denk ik.. ?

https://www.mupload.nl/img/bcg6gp2ilke.jpeg

@alittlebit

wow. helderder dan dat kan je het bijna niet krijgen denk ik hihi.

mijn nod is volgende week zaterdag pas. zou je denken daqt mijn nod nu mijn eisprong vroeger is, ook vroeger zou zijn? of zou die gewoon op de 3de liggen? ik kan haast niet wachten om te testen. vandaag ook weer super erg last van maagzuur.... heb ik normaal dus nooit. ook voel ik krampjes in me buik, dat zou ook te vroeg zijn voor een menstuatie... pffff word echt gek van me zelf ?

Hee dames,

het is even stil geweest van mijn kant.
Vandaag zijn ik en mijn vriend bij de huisarts geweest. Omdat ik 3 miskramen heb gehad en wij nu iets meer dan een jaar bezig zijn. 
De dokter gaf aan dat het waarschijnlijk aan mij zal liggen omdat ik al wel 3x zwanger ben geweest.
Nu een doorverwijzing  gehad naar de gynaecoloog. 

Vorig jaar ben ik gecontroleerd door de gynaecoloog omdat mijn miskraam niet op gang kwam en uit eindelijk dit is gelukt met cytotec hierna nog 2x een controle gehad. Toen heeft de gynaecoloog gelijk mijn baarmoeder en eierstokken bekeken en dit zat er allemaal goed uit. 

vind het zo vreemd van de dokter wat hij zegt. 

sorry moest even mijn verhaal kwijt. 
meer dames die in het zelfde schuitje zitten? 

toch gaan we weer vol goede moed verder en wachten we af op de doorverwijzing.

Dromertje, hopelijk vinden ze snel wat het probleem is. Kan soms aan iets kleins liggen hoor. zoals een onevenwicht in je hormonen. Aangezien je al zwanger bent geweest kan het alvast niet aan onvruchtbaarheid liggen he. 

Terug
Bovenaan