NOD rond 13 april

Ninaaa zou je dit dan kostenloos kunnen doen? Dan zou ik er wel voor kiezen maar als ze wat zeggen zou ik het zelf niet afbreken omdat ze het mis kunnen hebben. Maar ook omdat ieder kind eens kans hoort te krijgen. Het zou wat zijn een wereld vol perfecte kindjes die later groter worden en geen kindjes meer met beperkingen. Ik vind dat die er ook bij horen ♡
 
Ja helemaal mee eens Siemaa, ik werk met kinderen en jongeren met vers gillende beperkingen dus ik vind juist dat ieder kind een kans moet krijgen. Maarrrrrrr als nou blijkt dat mn kind geboren zou worden en ernstig ziek of gehandicapt en veel pijn zou hebben en kort te leven, tsja... dan vind ik het een ander verhaal denk ik. Wat vinden jullie? 
 
Ik werk met zeer ernstig gehandicapte kinderen en vind het heel moeilijk te zeggen. Veel kinderen hebben wel plezier, of in ieder geval een blije emotie. Maar het heeft een enorme impact op veel gezinnen en je kunt ze niet alle pijn besparen.. en ze kunnen ook niet zeggen waar de pijn zit en ze moeten veel ondergaan qua onderzoeken en zo.
Ik denk dat ik mijn kindje sowieso zou laten komen. Ook als het maar een week zou leven. Maar ik zou het er super moeilijk mee hebben. 
 
Ja het is ook echt een ontzettend dilemma, laten we vooral hopen dat het nooit nodig is om dit soort moeilijke beslissingen te moeten maken. Er is naar mijn idee ook geen goede of slechte keuze, tis gewoon complex. 
 
 
@ GZ volgens mij is er geen behandeling mogelijk voor slecht zaad, behalve dan zo gezond mogelijk leven enzo. Als we iui gaan doen kunnen ze het zaad wel opwerkrn, dan selecteren ze de beste zaadcellen en brengen die in bij de behandeling. Maar dan moeten er wel voldoende goeie tussen zitten
 
@ Siemaa, ja dat is in mijn geval dan kosteloos omdat ik boven een bepaalde leeftijd ben. Ik ga me nog eens goed inlezen over die testen. Ik hoop dat het raak is trouwens voor je, dat je zwangere gevoel klopt! Succes ?
 
Ninaaa: nee ik heb nog geen kinderen. We gaan voor de eerste! Ik vind het ook heel fijn om er met jullie over te kunnen praten. Verder deel ik het ook met bijna niemand dat we bezig zijn, alleen mijn zus en schoonzus weten het.
Rietjepietje: welkom! Zou leuk zijn als het in 1 keer raak is. Dit is ook mijn eerste ronde. Maar ik ga er maar vooral niet van uit. Kleine kans.
Sanngroen: zo'n soortgelijke situatie had ik laatst dus ook. Vrienden van mij waren met hun dochtertje op mijn verjaardag en ze is zwanger van de 2e. En toen sprak haar man even met mijn vader en zei: nou misschien wordt jij binnenkort ook wel eens opa. Toen zei m'n vader: nee ik ben nog veel te jong om opa te worden. Toen dacht ik ook wel even van jammer. Had liever gehad dat hij had gezegd dat hem dat wel leuk leek ofzo. Maar ik weet zeker dat hij het wel leuk zou vinden om opa te worden maar toch. Niet leuk zulke opmerkingen?
 
Terug
Bovenaan