NOD rond 13 april

@beautyful flower, dat ken ik ook een beetje. Mijn vader heeft ooit ook gezegd dat hij het heel dom zou vinden als ik weer aan kinderen zou beginnen, omdat ik er bijna van af ben nu met 2 tiener dochters. Zeer lullige opmerking ook, vooral omdat ik er helemaal niet vanaf wil zijn. Tsja... Gebrek aan inlevingsvermogen ofzo. Verder leeft iedereen die er vanaf weet enorm mee, dat is wel fijn. 
 
Ik weet het nog niet of ik voor testen wil gaan. Het klinkt misschien heel hard en ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik heb altijd gedacht dat ik liever geen kind met het syndroom van down of een andere ernstige  afwijking wil. Maar ik denk dat als je eenmaal zwanger bent je inmiddels zo van het kindje houdt en je het ook niet weg wilt laten halen. Ik zal dit met de verloskundige willen besproken en ook wat de risico's zijn an de testen enzo en met mijn vriend overleggen wat wijsheid is. Voor nu heb ik me er nog te weinig in verdiept.
 
Je stoot niemand voor t hoofd vind ik, want dit is heel erg persoonlijk allemaal. Syndroom Van down vind ik persoonlijk niet een reden om een zwangerschap af te breken, maar inderdaad ik zou het ook willen bespreken met verloskundige en mn man. 
 
Klinkt niet gek hoor, beautyfullflower. lang niet iedereen kan dat aan, en genoeg mensen willen juist uit liefde weer het kindje weg laten halen om het pijn te besparen. Dat is ook best een logische en mooie overweging. Wat een vervelende opmerkingen allemaal. Ik krijg hier wel dat ze over een paar jaar nog wel een kleinkind willen.. maar ik heb ook altijd gezegd dat na 4 jaar wel veel voordelen had. Ook dat ik ze snel op elkaar wilde, maar dat is blijkbaar minder blijven hangen. Of ze willen me niet pushen of zo. Geen nare opmerkingen van we willen het niet. Gemeen is dat Ninaa, vooral omdat ze weten dat jij het wel graag wil. 
 
Ja is niet leuk, maar alleen mn vader doet dat verder niemand. 
Maar ja... 
Hoe staan jullie tegenover inenten? Even een ander dilemma ? want daar zijn de meningen ook over verdeeld. 
 
Ik ent wel in. Ik vind dat de last van het inenten niet opweegt tegen de last als je wel de bof, mazelen etc krijgt. En ik gun die ziektes niemand, daarom laat ik wel enten. (Heb ik bij mijn dochter ook laten doen). Ik vond het wel heel vroeg, de eerste prik. Misschien zou ik het nog wel een paar maanden uit willen stellen de volgende keer. Maar toch, zo veel last hebben ze er nou ook weer niet van. Wat zou jij doen?
 
Ik ben onlangs naar een lezing geweest over enten en heb veel gelezen over de schade die het kan opleveren, dit wist ik allemaal niet toen mijn dochters klein waren en zij hebben alle entingen dus wel gehad. Ik heb bij hun de eerste prik pas met 3 maandengedaan, maar verder wel gewoon alles. Inmiddels weet ik erg veel, of heb ik er veel over gelezen en ben ik er een stuk terughoudender in geworden. Ik vind het wel lastig want sommige ziektes wil je echt niet. Maar sommige wat onschuldiger kinderziektes zijnhrnaal niet zo schadelijk. Het is zelfs vrij gezond, vooral koorts is erg gezond en zorgt er voor dat een kind sterk wordt en beter bestand is tegen echt gevaarlijk ziektes die op latere leeftijd kunnen optreden. En de gifstoffen die in de entingen zitten, het zijn echt cocktails van allerlei rommel, schijnen zeer schadelijk te zijn vooral voor de hersenen. Al met al denk ik dat ik sowieso het eerste jaar niet zou gaan enten en eventueel een paar entingen door een homeopaat laten geven. Dus geen zinder gifstoffen....
tsja, zoiets dus. Moeilijk hoor... 
 
Terug
Bovenaan