NOD rond 13 april

Ja we hebben het voordat ik wist dat die ovu test positief was toevallig al gezellig gemaakt dit weekend dus wie weet! :-D
 
zwangere22er, in de buurt een verloskundige is echt een must. Dan maar (helaas) 2 echo's. Had je de pretecho gedaan of 3d extra en met welke week? Zou daar weer voor kiezen als je dat wel fijn vond.
ninaaa, jammer dat hij rookt. Dat is natuurlijk niet verstandig als je zwanger wil worden en zijn zaadkwaliteit al niet optimaal is. Bij onze huisartsen bieden ze gratis curussen aan "stop met roken" zoiets heette het. Misschien dat bij jullie ook zoiets gegeven wordt en hij daar gebruik van kan maken als ondersteuning. Stoppen moet hij immers toch zelf. 
 
Dit klinkt echt raar (vooral uit mijn mond omdat ik dit ik dit niet vaak zeg) maar ik voel mij sinds zondag al zwanger. Ik zit nu een week dus 7 of 9 voor NOD.. Iemand ook dat "gevoel"? Ben benieuwd nog even geduldig afwachten..
 
Siemaa, ik had een pretecho gekocht met 15 weken. De volgende zwangerschap wil ik dat ook doen maar dan na de 20 weken echo. Ik denk dat een 3d echo me dan erg leuk lijkt, zo rond de 30 weken. Daarna schijn je niet zo heel veel meer te kunnen zien dacht ik. Maar het is wel een beetje duur, zon 3d echo :p. We gaan nog wel zien wat we doen met de echo's. Inderdaad vind ik een praktijk in de buurt wel erg belangrijk, ik kan ook een praktijk in een dorp verderop, maar we hebben maar 1 auto en je zal net zien dat er wat is en mijn man de auto heeft en ik op de fiets zal moeten. Dat kan natuurlijk niet. En daarbij komt dat die ook maar 2 echo's aanbieden :p.
Zouden jullie een combinatie test of nipt test willen doen als jullie zwanger zijn? Ik twijfel nogal, ik wil het eigenlijk niet, maar ik denk er misschien te makkelijk over. Ik denk nu, ik ben jong, mijn man is jong, de eerste was ook gezond, wat is de kans nu.. en zou ik het weg kunnen laten halen als het niet gezond blijkt te zijn, ik denk het nu niet.. lastig vind ik weer om over na te denken.
 
Ja wat moet je als je snachts niet kan slapen? dan ga je lekker lezen?
@siemaa wat spannend zeg. Kun je je gevoel eens omschrijven? Ben erg benieuwd?
 
zwangere22 ik zou zepf 15 weken wel vroeg vinden tenzij je zo graag het geslacht wil weten. Ik had de pretecho met 31weken en heb prachtige echofoto's. Dus raad je zeker aan zo rond de 28 zo een echo te doen. Ja nee lekker dichtbij houden hoor! 
Nee ik zou geen combinatie of nipt test willen. Vorige keer ook niet. Kost ook iets van 160/180 euro en moet je uit je zak betalen. Ook is er nog 20% kans dat ze het verkeerd hebben. Daarnaast zou ik mijn zwangerschap nooit afbreken voor zoiets. Ieder kind verdiend een leven ookal mankeert het wat. 
mijn gevoel beschrijven hmm.. zenuwachtig/verliefd/blij/nerveus alleen dan in 1. Zoiets hahaha moeilijk te beschrijven dus. Het "gevoel" had ik bij mijn eerste ook maar wel pas 6dagen voor NOD. Kan altijd nog misgaan. We zullen zien. Ik ga pas na mijn NOD action test halen ?
 
Terug
Bovenaan