NOD rond 19 mei

Hè jeetje bloempje. Zou de 2e menstruatie na je spiraaltje weghalen zijn toch? Tsja misschien moet je lijf toch nog even wennen. Wel flink irritant. 
Weet iemand hoe het nou precies zit met wanneer je het beste een ovulatie test kan doen? Ik lees af en toe dat het juist niet je eerste urine zou moeten zijn in de ochtend, maar je beter begin van de middag kan testen. 
Op de test zelf staat dat het elk moment kan. Verwarrend
 
Reina wat ik er van weet is dat je beter niet met je eerste urine kan testen. Deze urine is namelijk zeer geconcentreerd, en aangezien alle vrouwen wel het hormoon in zich hebben waardoor de ovulatietest positief wordt, zou het kunnen zijn dat je met ochtendurine een vals positieve test krijgt. 
Het beste is om te proberen op hetzelfde tijdstip te testen en dan om je piek echt niet te missen, twee keer per dag te testen. Bijvoorbeeld eind van de ochtend en begin van dan er avond.  
 
Tot nu toe elke ochtend in ieder geval negatief. Ga ook in de middag testen. Heb van die digitale van CB, degeen die je 2 meest vruchtbare dagen aangeeft. Volgens de app FLO die ik heel goed bij hou zou ik zondag mijn ovulatie hebben. 
Kuifje jij bent nu ook weer aan het testen denk ik? Wanneer verwacht je hem? 
 
@bloempje. Nou daar wordt je dan toch ook niet goed van. Wat een gedoe op deze manier zeg. Bij een vriendin van mij was het na het verwijderen van het spiraal de eerste drie maanden heel wisselend. Daarna wel weer gewoon regelmatig.
@Reina. Ben benieuwd dan zondag. Die krengen zijn nog duur ook he!
Ik heb als het goed is (volgens "mijn kalender" app) tussen gisteren en vanavond mn eisprong. De voorgaande maanden, (toen waren we nog niet bezig maar wilde ik weten hoe ik in elkaar zat?) waren de ovulatietesten altijd positief wanneer ik volgens die app mn eisprong had. Ik durf dus wel uit te gaan van die app nu. Nu hebben we zondag, woensdag en gisteren sex gehad en gaan we er vanavond ook voor. 
De Flo app had ik ook. Die had het altijd 1 dag mis bij mij. Of te vroeg of te laat. Haha.
 
@Reina & Kuifje, zeker irritant!!!
Die FLO app is echt top. Je kan echt alles bijhouden en dat is wel echt super fijn. Ik gebruikte het ook, maar nu wel mee gestopt, aangezien ik niet wist hoe ik m’n menstruatie kon aanpassen...
Vandaag had ik dus gedoucht en veegde me af, ontdekte ik een druppel bloed op m’n handdoek. (Gebruik witte handdoek dus was best obvious)
Beetje gek, maar..... had dit innestelingsbloeding kunnen zijn? Normaliter zet het bloeden wel door als ik menstrueer, maar m’n baarmoeder zit best dicht en is zo hoog dat ik er bijna niet bij kan.... Wat denken jullie??
 
Innestelingbloeding komt volgens mij echt maar heel weinig voor. Hou je je temperatuur bij? Ik doe dat sinds een maand en dat geeft wel echt ook wat duidelijkeid. Doordat mijn temperatuur op een gegeven moment daalt, weet je dat je echt niet zwanger bent. Aanrader dus. 
Wat bedoel je met “menstruatie niet aan kunnen passen”? Want dat is in de FLO app heel makkelijk. 
 
Ik had net een positieve ovulatietest in handen. Toch fijn om te weten, merkte het sowieso al aan het cervixslijm. Bizar dat nu je weet wat dat is en je er op let je bedenkt hoe je het ooit niet zo duidelijk hebt kunnen zien. Toen ik nog totaal niet bezig was met zwanger worden dacht ik gewoon Ah een beetje meer afscheiding ?
 
Dag dames vinden jullie het goed dat ik gezellig met jullie mee klets? Wij gaan op voor de eerste ronde, ik verwacht mijn ovu ongeveer maandag dus mijn nod zou 17juni zijn spannend hoor! Wij gaan voor een broertje of zusje voor onze dochter van bijna 1 (word op mijn nod 1) dus dat zou wel een super leuk verjaardags/vaderdag kadootje zijn
 
Terug
Bovenaan