NOD september 2020

@thebigdream, bij mijn eerste zws had ik al krampen na 5 dagen, en nu was het exact 6/7 dagen later. Elk lichaam zit anders in elkaar. Daarom heb je ook weinig aan wat andere voelen of ervaren. Durf te luisteren naar je lichaam, in alle eerlijkheid. Ik voelde deze keer ook vanalles maar durfde er niet naar te luisteren omdat ik dacht dat mijn lichaam me voor de gek hield. En dan heb je mensen met een zws die geen eisprong voelen, of geen krampen.. ik vind het enorm machtig om te zien hoe verschillend onze lijven zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat het onopgemerkt aan iemand voorbij gaat maar toch is het zo! Net als mensen die er pas na 6 maanden achter komen! 

Ik wens jullie allemaal heel erg veel succes, en vooral veel liefde toe!! 

@omeletje, ik zou gewoon eens testen hoor! Heel veel succes!!????

Hier is het zo dat ovulatie 24 tot 48 uur na de eerste positieve ovulatietest.
Dit heb ik gevonden over deze met donkere lijntjes 
Zodra je maar enigzins merkt dat de LH piek nadert en de ovulatietest 2 lijntjes geeft, is het belangrijk om de kleurafname van het tweede lijntje, de testlijn, in de gaten te houden. Zodra de testlijn weer lichter wordt van kleur in vergelijking met de vorige test is het moment daar. De concentratie van het LH hormoon heeft zojuist een hoogtepunt bereikt in uw lichaam en kan binnen 24 uur een eisprong veroorzaken.
Hou er ook rekening mee dat sperma een tijdje nodig heeft om er te geraken en dat je eicel het meest vruchtbaar is tijdens de eerste 12 uur na ovulatie. 
Ik heb net een zwangerschapstest gevonden die al op 5mi reageert en 7 dagen na bevruchting gebruikt zou kunnen worden. Iemand ervaring hiermee? 

Hoii,
Ik wil graag meeschrijven. Had vorige week een positieve test na NOD, maar helaas was dat feest van korte duur. Begon een dag erna te bloeden en ook al was het maar een beetje zonder te erge krampen mn test gaf vanmorgen negatief aan. 
Al 1 miskraam en 1 MA dus dit jaar ? maar wil zo graag een tweede kindje dus we gaan vol goede moed weer door. Als het goed is heb ik mn NOD op 30 september. 
Succes allemaal!!

Wat ontzettend jammer juliaa! teleurstelling blijft zo vervelend ?
9 sept mijn NOD maar ik voel gewoon dat er niks zit, of mijn lichaam moet me nu heel erg voor de gek houden maar ik ga er niet vanuit.
Wij zijn nu een half jaar bezig maar doordat mijn vriend gedeeltelijk in het buitenland woont en werkt was dit ronde 3, hij gaat vandaag weer weg met nog geen terugkeer datum door corona.
Had gehoopt dat ik deze keer met zn 2e zou achterblijven.
Hoop op heel veel positief nieuws voor jullie allemaal!

Hoi allemaal, wij gaan voor een tweede en sluit me hier ook graag aan. 
Ik lees hier dat sommigen zich afvragen of je al vroeg iets kunt voelen, dat kan zeker! Ik had ongeveer een week na mijn ovulatie (achteraf kan ik dat zeggen) duidelijke symptomen: moe, licht in mijn hoofd / wazig gevoel, opgeblazen. Wel anders dan een aankomende menstruatie. Op dat moment dacht ik dat ik mezelf gek maakte maar dat was dus niet zo.
De eerste keer was het bij ons totaal onverwacht in 1 keer raak. Dit wordt voor ons de eerste ronde en ik weet natuurlijk niet of het nu ook weer snel gaat, maar ik hoop het natuurlijk wel. Ik gebruik geen testen maar wel een app waar ik dus al 2 jaar mijn cyclus in bijhoudt die nogal onregelmatig is, tussen de 25-30 dagen. Ik heb al veel geleerd hier op het forum maar ik heb niet zoveel verstand van alle fasen in de cyclus als sommigen van jullie. Dus dank voor de info ?
Bij ons is het nu vooral een uitdaging om tijd en zin te vinden om te vrijen, maar ons doel is het vaak doen, zo ging het de eerste keer ook goed! En mijn man klaagt niet, haha. Mijn NOD is 23 september. Heel veel succes dames! 

Hey, gaat wel. Donderdagavond mijn eisprong gehad en nu dus wachten. 30 uur voor en 1 uurtje na ovulatie 'geklust' dus dat zou goed moeten zitten.
Ik heb een test gevonden die nog gevoeliger zou zijn, 5mu. Deze zou al op 7 dagen na bevruchting gebruikt kunnen worden, maar weet niet hoe betrouwbaar deze is. 

Terug
Bovenaan