NOD September 2023

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben eind juli gestopt met de pil, ben daarna op 30/7 ongesteld geworden. Momenteel (2/9) ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Wel heb ik al ruim een week last van pijnlijke tepels. Daarnaast heb ik nu ongeveer een halve week zo nu en dan krampen, alsof ik ongesteld moet worden. Tot nu toe nog niks. Wel al 3 testen gedaan inmiddels, maar allemaal negatief.

Herkent iemand zich hierin of heeft iemand advies?

Ik heb al wel de huisarts gebeld, die geeft aan morgen en woensdag nogmaals te testen.

Groetjes, Mandy
Als je heel kort geleden gestopt bent met de pil kan het heel goed zijn dat je lichaam gewoon nog een eigen ritme moet vinden. Sommige vrouwen hebben meteen een regelmatige cyclus en bij sommige vrouwen (zoals ik) duurt het maanden voordat er iets op gang komt.

Zwanger is ook niet uitgesloten natuurlijk maar daarvoor zou je over een paar dagen weer kunnen testen, zoals je huisarts ook al aangaf.
 
Hoi allemaal,
Ik wil me ook graag bij het NOD groepje voegen. We hebben al een dochtertje van 2,5 en willen nu gaan voor een broertje of zusje afgelopen maand ronde 1 en as dinsdag 5 september is mijn NOD, tot nu toe nog geen positieve test ( vorige x 4 dagen voor NOD al positief getest) en alles wijst erop dat mijn menstruatie gaat komen.. dus ik ga er stiekem al vanuit dat ik door ga naar de volgende ronde.
Groetjes :)
 
Hey dames, ik heb net het bericht weer aangepast en jullie toegevoegd.
We zijn nu al wat langer bezig (15 maanden ongeveer) en lopen in het ziekenhuis. Merk toch wel dat reacties van mensen om ons heen me steeds meer gaan raken over zwanger worden/dat het niet lukt om zwanger te worden. Daar kan ik soms best wel even verdrietig over zijn. Hebben meer mensen daar last van? Probeer wel positief te blijven en te hopen dat het binnen een half jaar een keer raak is, maar soms is dat even moeilijk.
Dat lijkt me idd erg kwetsend helemaal als je mensen om je heen wel zwanger ziet worden.
Hopelijk brengt het ziekenhuis jullie verder.
Knuffel voor jou!
 
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben eind juli gestopt met de pil, ben daarna op 30/7 ongesteld geworden. Momenteel (2/9) ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Wel heb ik al ruim een week last van pijnlijke tepels. Daarnaast heb ik nu ongeveer een halve week zo nu en dan krampen, alsof ik ongesteld moet worden. Tot nu toe nog niks. Wel al 3 testen gedaan inmiddels, maar allemaal negatief.

Herkent iemand zich hierin of heeft iemand advies?

Ik heb al wel de huisarts gebeld, die geeft aan morgen en woensdag nogmaals te testen.

Groetjes, Mandy
Hoi Mandy, wat Atalante ook al zegt bij de een is de cyclus direct weer regelmatig( zoals bij mij) en bij de ander kan het echt wel even duren voordat alle hormonen weer uit je lichaam zijn en je cyclus regelmatig is. Ik denk ook niet dat je de menstruatie van eind juli al als “echte” menstruatie kan tellen omdat dat eigenlijk nog je stopweek was. Er zit niks anders op dan af te wachten want zolang je geen menstruatie hebt gehad is er ook geen eisprong geweest tenzij je natuurlijk zwanger bent.
 
Hoi Mandy, wat Atalante ook al zegt bij de een is de cyclus direct weer regelmatig( zoals bij mij) en bij de ander kan het echt wel even duren voordat alle hormonen weer uit je lichaam zijn en je cyclus regelmatig is. Ik denk ook niet dat je de menstruatie van eind juli al als “echte” menstruatie kan tellen omdat dat eigenlijk nog je stopweek was. Er zit niks anders op dan af te wachten want zolang je geen menstruatie hebt gehad is er ook geen eisprong geweest tenzij je natuurlijk zwanger bent.
Dankjewel voor de reacties. Ik denk inderdaad ook dat de eerste menstruatie geen echte menstruatie was. Ik ga van de week nog een keer testen en anders wordt het inderdaad afwachten tot mijn echte menstruatie.
 
Hey dames, ik heb net het bericht weer aangepast en jullie toegevoegd.
We zijn nu al wat langer bezig (15 maanden ongeveer) en lopen in het ziekenhuis. Merk toch wel dat reacties van mensen om ons heen me steeds meer gaan raken over zwanger worden/dat het niet lukt om zwanger te worden. Daar kan ik soms best wel even verdrietig over zijn. Hebben meer mensen daar last van? Probeer wel positief te blijven en te hopen dat het binnen een half jaar een keer raak is, maar soms is dat even moeilijk.
Hey , ik herken dat ook wel hoor.. Ik had de prikpil (laatste prik was Aug 2021) waardoor het helaas een jaar geduurd heeft voordat ik überhaupt een menstruatie had.. Vanaf december 2022 had ik eindelijk een normale cyclus en vanaf ong Maart heb ik ook geen tussentijdse bloedingen meer gehad :).. intussen was mijn zus zwanger ( en ondertusse bevallen) en mijn schoonbroer en zn vrouw zijn ondertussen ook alweer zwanger.. ( en dan zie je op fb ook nog bekende die ondertusse zwanger zijn..) Ben dan wel blij voor hun natuurlijk.. maar dan is het soms idd wel ff moeilijk..

Ps , we zijn in januari naar het zkh geweest voor hormonen en zaad controle die waren gewoon goed.. dus we gaan t lekker verder proberen zo :)
 
Goedemiddag allemaal,

Dit is voor ons de 1e ronde en ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten :giggle:
Mijn NOD is 17 september.
 
Hoi,
15 oktober hebben wij onze 1e afspraak in het ziekenhuis voor fertiliteit onderzoek...

Vorige jaar oktober gestopt met de pil

Mijn wens is om met kerst samen met de familie een gender reveal te kunnen doen.....
 
Terug
Bovenaan