November/december 2021 baby's

Bij ons vindt het een babygym of speelkleed met bogen erboven helemaal geweldig. Kan hij zich echt een tijd mee vermaken. Ook rammelaars en boekjes vindt hij leuk en alles verdwijnt z’n mond in.

Hier gaat het echt super goed. Hij is zo gezellig en kletst heel wat af. Hij heeft nu “aaaaa” helemaal ontdekt. Alleen die nachten ?? hij slaapt op zich prima hoor maar elke nacht (als we geluk hebben) rond 3/4 uur wordt hij wakker voor een fles. En nu we beide weer werken is dat wel echt even pittig. Ik probeer nu soms in z’n laatste fles rijstebloem, maar nu werd hij ineens om 01:57u al wakker. Heb van alles geprobeerd om hem weer in slaap te krijgen maar toch honger.. na z’n flesje leg ik hem wakker weg en valt hij binnen no time weer in slaap. Hij heeft ook ineens zijn duimpje ontdekt. Dit gaat ons waarschijnlijk heel wat speentjes brengen besparen haha. We zijn hier ook al druk bezig met oefenhapjes. Alles gaat er wel in, soms even wennen haha maar het mondje blijft open gaan. Vooral banaan is erg lekker. En de worteltjes ook. Ik heb het idee dat hij er qua darmen totaal geen last van heeft. De ontlasting vliegt er wel wat makkelijker uit ?.

Hoe gaat bij jullie het slapen en de evt. hapjes?

De baby gym is idd wel echt een succes en hij kan zichzelf er goed in vermaken. Slapen gaat ook soort van steeds beter. Na 3 maanden krijg ik eindelijk een beetje door wanneer hij moe is (hij laat het moeilijk zien?) en slaapt daardoor ook steeds beter overdag in zijn bedje. Het zijn geen lange slaapjes maar dat maakt ook niet uit. Snachts word hij nog wel vaak wakker maar is met een fopspeen al tevreden. Althans daar lijkt het op. Ik ga hem vanavond niet meer wakker maken om 23.00 maar laat hem slapen en geef hem een fles wanneer hij weer komt. Misschien dat ik dan er maar één keer uit hoef en niet 4 tot 17 keer XD. Ja dat verschilt echt per nacht. Bij 17 keer zit er ook een flesje bij.

Logan doet het best goed. We zijn overgestapt op pepti om te kijken of zijn darmkrampen en vele huilen komt door kma. Verder zit ik er helemaal doorheen. Ik ben op. In de 14 weken dat hij bij ons is heb ik 2 x een hele nacht (van twaalf uur tot 7 uur) door kunnen slapen. Volgende week weer beginnen met werk maar ik ben bang dat ik gewoon te moe ben. Ook doet alles pijn. Maar ach het hoort erbij denk ik.

Poeh @Cheza wat heftig zeg! Heb je wel het idee dat je kan gaan werken zo? Wat voor werk doe je? Hoelang geef je nu al pepti?

Hier gaat het gelukkig goed. Behalve dat we allemaal corona te pakken hebben. Heb de kinderen niet laten testen. Gelukkig heeft Jette op wat spugen na geen klachten. Maar dat deed ze al wat langer.
Zijn jullie kindjes ook zo actief met spullen grijpen, proberen om te draaien en te praten?

Bah bah ook vervelend die corona. Ik hoop dat de klachten mee vallen.

Ik zit in de tandtechniek dus best druk. Gelukkig nieuwe collega's erbij die al wat kunnen dus is het minder zwaar. Logan zit bijna een week aan de pepti dus nog ruim 3 weken te gaan. Ik heb alleen het idee dat hij minder poept zo. Vandaag heeft hij nog niks gedaan wat wel raar is. Morgen even afwachten en anders dokter? Zolang hij nog geen ernstige buikpijn krijgt is het goed. Ook last hij naar mijn idee minder windjes.

Logan brabbelt al best veel. Vooral grappig als hij gefrustreerd raakt omdat hij ergens niet niet bij kan, dan klinkt hij boos en schattig tegelijk. Grijpen gaat ook al steeds beter. Omdraaien doet hij echter nog niet. Heeft een of twee soirt van pogingen gedaan maar meer ook niet. Ik weet niet of ie dan achterloopt maar ik wil hem nergens toe dwingen.

Nou, helaas, ik ben nog steeds ziek. Baal er echt heel erg van. Het was vandaag mn eerste werkdag weer. Echt vreemd om niet te kunnen!
En @ Cheza: Logan alweer gepoept? Kan best door de verandering van voeding komen. Hier wordt ook maar 1x in de 2-3 dagen gepoept. Als ze er last van krijgt, dan geef ik er wat voor. Heerlijk hè! Nee, rollen is wel super vroeg als ze dat al kunnen. Elk kindje doet het lekker op zn eigen tempo.

Heey nog steeds ziek? Hoe komt het?

Ja poepen doet ie alweer goed haha. Nou ben ik wat verkouden(heb al meerdere testen gedaan en nog steeds negatief voor corona) maar nu is Logan ook ziek geworden. Ik heb nog geen oog dicht gedaan omdat meneer niet kan slapen op zijn bedje. Hij heeft een temperatuur van 38.3 en zit een beetje verstopt. Hij kan nog door zijn neus ademen maar je merkt dat het moeilijker gaat. Ik heb hem al een zetpil gegeven en nu slaapt hij bij mij...pffff ik mag maandag ook weer maar als het zo door gaat blijf ik ook thuis ben ik bang.

Terug
Bovenaan