November/december 2021 baby's

Oh wat fijn Janneke, hopelijk komt er bij ons ook snel wat meer tijd tussen.
Ze heeft flink diarree gehad door de koemelkallergie dus we wilde de nachtvoeding nog niet helemaal eruit halen met het idee dat ze dan te weinig vocht binnen zou krijgen.
De diarree is nu bijna over dus eens kijken of ze langer wil doorslapen nu snachts ☺️

@myrth ik geef borstvoeding op verzoek en wij zitten op 5 of 6 voedingen per dag. nora is nu 7 weken. Maar zijn tegenwoordig wel lange voedingen. 30-40 minuten (zonder verschonen en boeren mee geteld). 
Nora doet eigenlijk hele dag hazenslaapjes en elke dag is verschillend. Da's aan de ene kant heerlijk want ik kan overal met dr naartoe, maar ik vind wat ritme ook wel lekker ?. Hebben jullie enig idee vanaf wanneer je mag verwachten (of er naartoe werken in hoeverre dat kan) dat ze 2 wat langere slaapjes gaat doen? 

Emma wij zitten nu ook op bijna 6 voedingen inmiddels. Ze is er ook al behoorlijk aan gewend en ze drinkt ook langer. Langer drinken doet ze wel al 2/3 weken hoor.

Slaapjes overdag lukt hier nog niet echt, al gaat het wel al beter. Kan ook door de koemelkallergie komen.
Ze slaapt meestal maar een half uurtje/45 min alleen overdag en verder in de draagzak, in de kinderwagen of auto of op een van ons. Snachts slaapt ze steeds beter, 6 uur tussen 2 voedingen was het de afgelopen 2 nachten ?

@MyrthK: heerlijk zeg! Zelf ook een beetje bijgeslapen? Hopelijk blijft het zo!
@Cheza: een uurtje hebben wij hier ook zeker wel. Probeer haar ook gewoon in bed te leggen als ze moe is. Maar savonds lukt dat nog niet. Dus dan slaapt ze vaak op mij.
@Emma: ritme is hier nog niet echt. Ik probeer het zo veel mogelijk los te laten en mee te bewegen met haar.
Verder gaat het hier goed gelukkig! Ze is zo vrolijk en lacht naar iedereen. Is echt schattig om te zien. Zijn er hier ook die meerdere kinderen hebben? Ik vind de interactie tussen broer en zus ook zo leuk!

Logan is nu nog enig kind maar als het aan mij ligt komt er nog wel een broertje of zusje;-). Hij lacht ook steeds meer. Zo lief en leuk om te zien. Helaas schreeuwt hij ook nog vaak en zeker als hij wakker word of als we hem op zijn rug leggen. Maandag hebben we een afspraak bij de osteopaat. Kijken of dat er misschien toch wat anders aan de hand is.

Hoe gaat het intussen bij jullie? Hier vliegen de coronabesmettingen ons om de oren en helaas zijn ook wij niet gespaard gebleven. Afgelopen vrijdag bleef Evi (7 weken) na haar fles s ochtends maar huilen en kreunen dus ik dacht eens even temp opmeten; 37,9. Mijn man was sinds donderdag verkouden, maar had ook koortslip sinds paar dagen. Dus was beetje bang, want dat virus is natuurlijk heel gevaarlijk bij jonge baby's! Dus gelijk dokter maar gebeld en zelf sneltest gedaan ook al voelde ik me niet ziek of verkouden. Knalpositief! ?Voordat dokter terugbelde had Evi al 38,3 gr koorts en blijkbaar is beleid dat dat je naar SEH moet ondat kinderarts haar dan moet zien. Dus s avonds daar 5 uur lang gezeten, bloed en coronatest afgenomen en urine. Koorts iets verder gestegen naar 38,4, ze kreeg toen gelukkig zetpil.
Toen bleek urine vies te zijn dus zou er voor zekerheid met katheter nog een keer urine afgenomen moeten worden en dan zou ze worden opgenomen voor antibiotica via infuus! ?
Maar vlak voordat ze katheter gingen zetten plaste ze, verpleegkundige kon dit toen opvangen met potje en die urine bleek wel schoon! En aangezien alle andere controles ook goed waren mocht ik naar huis. Moest alleen zaterdagochtend even terugkomen om beloop te bekijken. Toen had ze alleen nog maar verhoging en daar bleek coronatest ook positief..
Sinds gisteren heeft ze gelukkig normale temp en is heeft ze alleen een schor huiltje. Mijn man en ik zijn er gelukkig ook niet heel ziek van!
Was wel even spannend allemaal! Bijna 2 jaar corona kunnen ontlopen en net nu we met baby zitten krijgen we het wel.. ?

Jeetje zeg wat naar allemaal. Gelukkig gaat het weer wat beter langzaam aan!

Hier gaat het wel redelijk. Vandaag bij de osteopaat geweest omdat hij veel huilen niet op zijn rug wil liggen(dan brult hij alles bij elkaar) en veel overstrekt. Hij heeft alleen zijn buikje kunnen voelen want Logan was te overstuur om de verder te onderzoeken. We hebben het advies probiotica te geven omdat wij flesvoeding geven. Ik hoop dat dat wat helpt en volgende week gaan we voor ronde 2.

Heey dames hoe gaat het bij jullie? Hopelijk slapen de kleintjes een beetje? Hier sliep Logan afgelopen nacht voor het eerst in lange tijd weer op zijn kamer en hij deed het super. Ik hoop op weer zo'n nacht?

Terug
Bovenaan