Hoe gaat het intussen bij jullie? Hier vliegen de coronabesmettingen ons om de oren en helaas zijn ook wij niet gespaard gebleven. Afgelopen vrijdag bleef Evi (7 weken) na haar fles s ochtends maar huilen en kreunen dus ik dacht eens even temp opmeten; 37,9. Mijn man was sinds donderdag verkouden, maar had ook koortslip sinds paar dagen. Dus was beetje bang, want dat virus is natuurlijk heel gevaarlijk bij jonge baby's! Dus gelijk dokter maar gebeld en zelf sneltest gedaan ook al voelde ik me niet ziek of verkouden. Knalpositief! ?Voordat dokter terugbelde had Evi al 38,3 gr koorts en blijkbaar is beleid dat dat je naar SEH moet ondat kinderarts haar dan moet zien. Dus s avonds daar 5 uur lang gezeten, bloed en coronatest afgenomen en urine. Koorts iets verder gestegen naar 38,4, ze kreeg toen gelukkig zetpil.
Toen bleek urine vies te zijn dus zou er voor zekerheid met katheter nog een keer urine afgenomen moeten worden en dan zou ze worden opgenomen voor antibiotica via infuus! ?
Maar vlak voordat ze katheter gingen zetten plaste ze, verpleegkundige kon dit toen opvangen met potje en die urine bleek wel schoon! En aangezien alle andere controles ook goed waren mocht ik naar huis. Moest alleen zaterdagochtend even terugkomen om beloop te bekijken. Toen had ze alleen nog maar verhoging en daar bleek coronatest ook positief..
Sinds gisteren heeft ze gelukkig normale temp en is heeft ze alleen een schor huiltje. Mijn man en ik zijn er gelukkig ook niet heel ziek van!
Was wel even spannend allemaal! Bijna 2 jaar corona kunnen ontlopen en net nu we met baby zitten krijgen we het wel.. ?