November/december 2021 baby's

Heey hoi. Gaan we hier gezellig verder?. Mama zijn valt me nog zwaar om eerlijk te zijn. Onze zoon is morgen een maand en slaapt eigenlijk alleen bij mama?. En krampjes zijn ook wel een dingetje hoor pfff. Maandag even een afspraak maken bij de huisarts en kijken of hij geen koemelk allergie heeft.

Hoe gaat het bij de rest?

Ons zoontje is nu bijna 7 weken oud en ik ben eerlijk gezegd wel blij dat we de eerste weken erop hebben zitten. Ik vond ze enorm zwaar. Ons zoontje heeft heel veel ontroostbaar gehuild (gekrijst), veel krampen en persen en enorm overstrekken. Ook had hij heel veel moeite met z’n ontlasting. We zijn nu sinds woensdagmiddag overgestapt op Pepti voeding en afgelopen vrijdag voor de 2e x bij de osteopaat geweest en hij was vandaag voor het eerst sinds weken echt zo super relax. Hoop echt enorm dat dit door gaat zetten zo??. Ik vind het mama zijn echt heel mooi maar ook wel zwaar en onzeker.

Heel herkenbaar ! Ik vind het ook zwaar hoor. Is het jullie eerste kindje ? Voor ons de tweede maar toch ben je een soort vergeten hoe het was die eerste weken. Enigste wat je wel echt weet is dat het allemaal over een aantal weken heel anders kan zijn! Wij hier sinds gisteren aan de pepti en sinds maandag aan de omeprazol. Zijn erg zoekend. Flinke reflux en s nachts geluiden van extreem kreunen en soort stik en slik geluiden! Herkenbaar voor iemand? Vind dat echt enorm rot om aan te horen want ze is verre van comfortabel. Het zijn pittige weken zo maar ook hele bijzondere tijden! Slapen ze bij jullie s nachts een beetje ? 

@Chantal Ja het is onze eerste dus we hadden geen idee haha. Maar we horen inderdaad dat het een fase is dus even doorzetten nog?.
Oh bah wat naar zeg! Hoop dat jullie snel iets kunnen vinden wat helpt.
Hier sliep hij afgelopen nacht ineens 5,5 uur door?

Bij ons ook de eerste?. Die geluiden die ken in wel ja. Heel naar om te horen. Ook word hij er zelf onrustig van en word hij wakker. Maandag gaan we daar voor naar de huisarts. Kijken of het niet een koemelk allergie is ofzo. Net weer maar een uur geslapen (max) en ik hoop zo van 3 tot 6 te kunnen slapen?

Ja rot hè die geluiden!! Doet hij dat de hele nacht door ?? Hier nu de tweede nacht en het lijken steeds minder geluiden te worden dus denk dat de maagzuurremmers en pepti misschien toch hun werk doen. Wat heftig zeg een uur geslapen. Alleen maar huilen ?

Hee iedereen, leuk een nieuw topic! Gaan we hier gezellig verder ?‍♀️
Lekker snachts tijdens de voedingen even lezen en reageren haha!

Chantal ze is bij ons snachts ook veel geluiden aan het maken. Ze slaapt meestal op het begin wel heel stil en vast en gaat dan over op kreunende geluiden en soms ook zwaar ademend. Ze spuugt behoorlijk veel maar volgens het consultatiebureau is dit normaal en moeten we het iig nog even aankijken tot week 8. Als ze zich er nog comfortabel bij voelt en niet steeds in paniek raakt zou het niet zo erg moeten zijn..
Ze is de afgelopen 2 nachten heel onrustig maar lijkt er normaal wel gewoon doorheen te slapen

Kim wat akelig zeg! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter.

Ik vind het soms ook heel pittig, maar dat ligt echt aan de vermoeidheid. Ze is nu bijna 5 weken en ik probeer vooral te genieten. Maar die onzekerheid en bezorgdheid over elk klein dingetje is idd wel moeilijk hoor! Mijn vriend heeft nu vakantie en dat geeft wel heel veel rust, vind de dagen alleen als hij aan het werk is vooral pittig, ze heeft dan net steeds een slechte nacht en ook overdag sliep ze steeds weinig als hij er niet was. Dan duren de dagen soms wel lang, een boterham smeren lukte dan al niet ?

Terug
Bovenaan