November/december 2021 baby's

@myrtk ja lekker als hij aan het uitbuiken is even alles checken. Moet nu toch wachten tot hij weer in slaap valt.

@chantal de klein man heeft wel redelijk geslapen de eerste helft (had ik het idee) alleen telkens als ik hem terug legde werd hij wakker. Ik denk dat het een combinatie was van darmkrampen en dat omdat ik op bed lag het wegleggen nogal onhandig ging en hij daar al wakker van werd. Nu zit ik in een andere kamer en loop ik naar zijn bed en kan hem er makkelijker in leggen. Misschien is dat voor mij de oplossing ?.

Wat leuk dat hier zoveel gekletst wordt! Dit is ons tweede kindje. Vind soms de combi met een peuter van 2,5 lastig. We hebben nu echt niet te klachten. Jette sliep met 2 nachten al door dat er eerst 5 uur tussen de voedingen zat, inmiddels is dat 7-9 uur. Ze heeft weinig last van krampjes nog. Voor ons scheelt dat veel. Onze oudste is erg temperament vol en was een heel onrustige baby. Dus dit voelt heel relaxed. Qua moederschap ben ik nu ook veel relaxter. Ik krijg gewoon niet alles voor elkaar. Jammer dan!
Is iemand gekend met voeding voor hongerige baby's? Jette weegt 4.8 kilo en volgens het CB drinkt ze teveel... Maar ik wil haar niet minder geven!

Nou, ik denk dat ik in mijn vorige post wel wat te positief was... ik vind het moederschap echt wel zwaar... de ene dag gaat het best goed en heb ik het idee dat ik Nora 'snap', op andere dagen is ze weer totaal onvoorspelbaar. Nu drinkt ze sinds paar dagen exht onrustig aan de borst. Ze hapt minder goed aan, doet dr mond heel snel op en neer ipv dat ze een grote hap pakt (dat deed ze de eerste week super goed!). En ze laat ook vaak los tijdens de voeding nog steeds.. anderen hier ervaring mee? Ben bang voor tepel speen verwarring.. we geven haar geregeld als ze echt onrustig is een speentje (Bibs speen).. proberen het nu minder te doen en vooral heel rustig te blijven tijdens de voedingen.
En dan heb je het slaapgebrek, zorgen over dr luieruitslag, ontstoken oogjes, wanneer nou écht het beste moment is om dr te pakken voor voeding (ze kreunt net zoals anderen al zeiden ook heel veel in dr slaap) of ze wel genoeg slaapt etc. Of we dr genoeg knuffelen..Maar ja.. ik vind het dus super mooi, maar dus ook erg zwaar.  haha fijn om te horen dat bij een een tweede je toch wel minder onzeker bent. 
Hopelijk gaat het over tijdje wat makkelijker ?. En voor de tussentijd: ik weet zeker dat we het allemaal hartstikke goed doen als kersverse moeders! We mogen onszelf ook complimentjes geven elke dag ?

Die ervaring heb ik niet met onrustig aan de borst drinken. We hebben dat wel met haar flessen soms zoveel onrust en zo gulzig en dan weet ik het soms ook echt niet meer. Dan krijg je helemaal flessen stress ?? Doen jullie de nachten afwisselen met jullie man? 
En hoe staat het met jullie eigen hormonen? 

En wat je zegt Emma we doen het opzeker allemaal super !!!! Het is gewoon soms heel onzeker en moeilijk en dat vind ik wel als ik naar mijn eerste kijk vooral de eerste weken 

Leuk! Hier is Evi ruim 2 weken geleden geboren (11 dec). Het is ons eerste kindje en vind het ook soms best pittig. Vooral de nachten. Ze heeft dan veel last van krampjes en sws bij verschonen krijst ze alsof ze wordt vermoord en trapt ze hard en wild met haar beentjes. Snachts kan je daar toch minder goed tegen ofzo ? Maar zo zijn we wel 1,5u bezig voordat ze weer slaapt...

@emma-vb hier ook problemen met borstvoeding en aanhappen. Sws lukte rechterborst helemaal niet dus moest ik afkolven en links ging goed tot ze opeens na paar slokken elke keer losliet. Ze dronk ook te gulzig volgens mij. Maar dus elke keer opnieuw aanhappen en nooit kunnen afwisselen met andere borst dus kreeg ook echte pijnlijke tepel. Ik ben toen eerst slleen snachts 1 keer en 2 dagen later helemaal over gegaan op afkolven en fles geven. Is voor ons sneller en minder frustrerend.

Terug
Bovenaan