NovemberBaby

Hi Gebruiker10119918,
Ook wij verwachten ons kindje in november.. Op dit moment bijna 10 weken en nu al 5 weken beroerd van de moeheid.. weet soms niet waar ik het zoeken moet zo moe! Naast dat ik verantwoordelijk ben voor een afdeling en een team van 19 mensen vind ik mijn werk zo leuk dat ik mezelf er toch doorheen sla iedere dag.. 
Heel ongezellig maar s'avonds eten en vroeg naar bed.. Ik lig dan onder de dekens tv te kijken en mijn man komt er dan gewoon af en toe bij liggen.. Ik merk dat ik door vroeg (voor 20:00h) op bed te liggen ik de volgende dag 20% meer energie heb, alsnog niet bijzonder maar voldoende.. 
Naast de moeheid heb ik geen kwaaltjes dus ik neem het maar op de koop toe!

@zeep wat fijn om te horen!!
@gebruiker10119918 ik herken je enorme moeheid. Ik ben vorige week 2 dagen thuis gebleven en echt alleen maar in bed gelegen. Nu wel weer aan het werk, maar als ik thuis kom eerst even half uur liggen. De rest van de avond doe ik ook niks meer. 
Ik moet zeggen dat ik me soms best een beetje schuldig voel dat het huishouden blijft liggen, er geen boodschappen in huis zijn of ik echt de puf niet heb om te koken (misselijk!!). Wij hebben daarnaast net een aantal weekje de sleutel van onze nieuwbouw woning en daar moet dus veel gebeurden. Mijn vriend is elke avond tot laat aan het werk en ik lig het liefst om 19.00 uur al in bed.. (gelukkig begrijpt mijn vriend het heel goed en vindt hij het absoluut geen probleem).

@Zeep gefeliciteerd met de goede echo! :) 
Voor de rest van de dames, wat vervelend dat jullie zo veel last hebben van de vermoeidheid. Rustig aan waar kan en goed naar je lichaam luisteren.

Hoi dames, 
Ik ben vandaag 8 weken zwanger van mijn 1e kindje. Alles is voor mij dus nieuw.
Vandaag best wel last van buikpijn. Geen krampen, maar een zeurende pijn. Is dit herkenbaar voor iemand?
Liefs Kim 

Hi Kim, 
Heel herkenbaar.. Ik zat met 6 weken in paniek bij de verloskundige voor een echo omdat ik ontzettende buikpijn had. Niets aan de hand! We zagen zelfs al een kloppend hartje.. Verloskundige zei dat het mijn lichaam is die gewoon moet wennen aan alles, gebeurt zoveel zonder dat je er erg in hebt.. 
Gewoon genieten en als je het niet vertrouwd bel je de verloskundige..

Net onze eerste echo gehad! Jeetje wat was dat spannend!!
Alles bleek goed te zijn. Het kindje is 1.7 cm en had een duidelijke hartslag. Ik ben nu 8.2 (dacht zelf net 7 weken..)
Op 1mei de volgende echo.
Heel fijn om om alles voor de eerste keer te zien. We gaan uit van het positieve maar houden in ons achterhoofd altijd rekening met tegenslagen. 

@Kim ja hier ook nog met regelmaat even last van mijn buik maar alles is oké ? 
@JufChan gefeliciteerd! Leuk he die eerste echo! Zeker ook ergens wel fijn om te weten dat je zelfs al wat verder bent?

Wij zijn gisteren bij de informatieavond geweest over de NIPT test. Vanochtend meteen alles in orde gemaakt en toestemming van de VK gekregen voor het bloed prikken hiervoor. Dus volgende week maandag maar langs het ziekenhuis om bloed te prikken voor de gehele riedel. Heb daar eigenlijk weinig zin in.. wel volgende afspraak gemaakt om naar het hartje te luisteren op 7 mei ?

Ik zie dat een aantal dames al veel eerder dan ik (10 weken) een echo krijgen (6 of 7 weken). Om vervolgens dan weer na 2 of 3 weken de termijn echo te krijgen. Hebben jullie dan een medische idencatie dat dit nodig is? En worden dan die beide echo’s vergoed? Gewoon nieuwsgierig, ben benieuwd hoe dat zit!

Hi Ellonor, 
Ik had wat bloedverlies, niet eens heel heftig, en i.v.m. een geplande vakantie mocht ik met 6 weken al langs komen voor een echo, echt medisch was het niet maar meer voor mijn eigen gemoedstoestand.. 
Verder geen idee hoe het zit met vergoedingen.. 

Terug
Bovenaan