NovemberBaby

Jeetje MevrBoes wat een heftig verhaal! Gefeliciteerd met je dochter!
Best een beetje vergelijkbaar met mijn verhaal. De baarmoeder kromp ook niet samen en na enkele uren bleek hij zelfs omhoog gekropen te zijn (?!). Heb in de avond nog een infuus met weeën opwekkers gekregen voor het geval er iets achter gebleven was.. ook hierbij weer erg veel bloed verloren.
De volgende ochtend leek het vloeien minder te zijn geworden en mochten we naar huis. Ontzettende zware dagen gehad.. ik kon werkelijk helemaal niks mede door het vele bloed verliezen. Na 2 nachten een naar mijn idee enorm stolsel verloren. Zeer waarschijnlijk was dit toch geen gewone stolsel maar toch een achterblijfsel van iets. Sindsdien gaat het stukken beter.. maar pfoe wat vond ik het zwaar!

De kraamzorg is inmiddels de deur uit en was vandaag voor het laatst. Wat een schat en wat een boel tips en trucs. Het lukt Lily niet om te drinken aan de borst, terwijl ze zo graag wil en haar best doet, ze raakt dan helemaal over de reutel en word erg boos. Daarom is naar veel zoeken gekozen voor proberen aan te leggen, kolven en na te geven met de fles. Productie in overvloed. Wel laten we de lactatiekudige nog komen, want de verloskundige had toch wel wat twijfel  bij het tong riempje en als we de hebben gesproken hebben we alles uit de kast gehaald wat we konden bedenken.
Met mij gaat alles goed, ik praat veel over de bevalling, het werkt mee dat ik me super goed voel, alleen houd ij behoorlijk vocht vast in mijn onderbenen en enkels.
Lisa  Mona, ik las het verhaal en heb de herkenning. Jeetje wat bloedverlies wel niet kan doen met je.

FlowerS, Suuzels, xMandax en JonkiePlonkie.. Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie ondertussen kennis mogen maken met jullie kindjes?

Ik ben vandaag bevallen. In plaats een november kindje is ze een december kindje geworden. :)) Had gisteren een moedeloos emo momentje omdat het maar niet op gang kwam en ik inmiddels 41+2 was. Ik zag het inleiden steeds dichterbij komen. Maar gisteren avond begonnen mijn weeën toch vanzelf. En nu is ze er! 

@Lynnepin JA!! Nadat zaterdagavond mijn vliezen braken, gebeurde er niks. Dus zondagavond werd ik opgenomen in het ziekenhuis. 24u gevuld met ctg's en weeopwekkers volgde. Maar pas in de nacht van maandag op dinsdag leek er eindelijk wat te gebeuren. Van 1 naar 3 cm ontsluiting ging best vlot, maar daarna stokte het. De ruggenprik, bleek achteraf, niet helemaal goed te werken. Daarop werden nog meer weeopwekkers gegooid, want zoonlief begon minder te reageren en ik kreeg koorts. Het werd dus langzaamaan tijd voor actie. Uiteindelijk werd het dus een keizersnede. Natuurlijk niet de eerste keus en voornamelijk omdat het echt moest, maar op dat moment voelde het als de hemel op aarde. Het einde was voor mij in zicht. 
En dinsdag om 9.44u is onze zoon Siebe ter wereld gekomen. 
We moesten nog wel een week blijven, Siebe had wat verhoogde infecties waardes in zijn bloed. Hiervoor kreeg hij een antibioticakuur via infuus. 
Afgelopen dinsdag zijn we eindelijk thuis gekomen. Mijn herstel heeft vooral geduld en rust nodig, maar Siebe doet het fantastisch en dat is toch het beste medicijn tegen de pijn!

@Lynnepin Milana heet ze :)) Bevalling begon spannend aangezien ze in het vruchtwater had gepoept. Mijn weeen heb ik zelf opgevangen en was binnen 5u op de 10cm ontsluiting. De pers weeën duurde wel lang zo'n 7u. Waardoor ik geholpen ben met vacuüm. En een knip. Nu herstellen en genieten van de kleine. Succes nog dames die nog moeten! 

Terug
Bovenaan