Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hoi hoi, leuk om mee te kletsen! onze 2e dochter is geboren op 9 november. Ik geef ook borstvoeding en doe overdag ook om de 3 uur voeden en in de nacht op verzoek. Wel doet mijn dochter elke avond clusteren ze kan dan van 20 uur tot 22 uur de hele tijd willen drinken. En daarna slaapt ze meestal wel een lang stuk. Doen jullie kindjes dat ook?
 X

Ik wil ook graag aansluiten. Onze zoon is 13-10-2020 geboren. Borstvoeding geprobeerd en gauw op flesvoedint overgestapt. Daar nu gelukkig onze draai mee gevonden qua merk fles en hoeveelheid. Voor zolang het duurt haha, onze zoon clustert ook dan zit er tussen vier en zeven maar drie uur tussen de voeding als we dat al redden. De nachten op verzoek. Maar blijf het soms lastig vinden.

Ons meisje zit normaal op ongeveer 7 voedingen per dag. Vooral in de ochtend drinkt ze lang en soms na 2,5 uur weer honger.. Nog niet echt een ritme gevonden, maar ahg ze is net 5 weken dus geef het de tijd. Overdag moet ik haar soms nog wakker maken na 4 uur, helaas doet ze dat 's nachts nog niet haha..
De periode van buikkrampjes is wel begonnen, zo zielig!

Ja niks aan die darmkrampjes! Zo zielig. 
Slapen jullie kindjes veel in eigen bed of juist veel op de arm? Die van ons slaapt het liefst op de arm, maar in de ochtend maakt ze tegenwoordig een lange slaap in haar bed en in de nacht slaapt ze nu ook prima in de co sleeper. Middag en avond eigenlijk altijd op de arm.

@marin
Overdag slaapt ze vaak op mij als ik thuis ben of in de draagzak als ik nog wat in het huis wil doen haha.. Vaak valt ze in de kinderwagen nog in slaap tussen de middag. 
Wij leggen haar na de voeding rond 19 uur op bed, gaan dan max 3x terug om haar te troosten. Als het lukt dan moet ik haar wakker maken voor de voeding van 23 uur.. En als ze niet wil dan blijft ze gewoon beneden bij ons.
Ze is nu 5 weken dus ben al heel blij dat de avond en nachten super goed gaan met slapen.. Over paar weken het ritme een beetje uitbreiden en overdag ook bed proberen als de voedingen qat regelmatiger zijn

Ons meisje doet haar ochtend en middagslaapje in het wiegje op onze kamer. Wij hebben een babyfoon met camera. In de kraamweek sliep ze deze slaapjes ook in de wieg dus we hebben eigenlijk gelijk doorgepakt en dit volgehouden. We hebben nog een dochter van 2,5 en die gaat tussen de middag ook op bed dus we proberen ze tegelijk op bed te leggen zodat wij even kunnen chillen! En in de nacht slaapt ze ook in haar wieg. De eerste week sliep ze tussen ons in omdat het bed nog hoog was en dat vonden we wel makkelijk! 

Wij hebben voor onze man van vijfweken nu alsnog een co sleeper gekocht. Ging vaak tussen ons in en zijn eigen kamertje wil toch ook nog niet echt. Iemand tips? De voeding geven wij overdag om de vier uur en in nacht soms ruim vijfu. Wanneer en hoe kan je beste van zes naar vijf flessen? Geven nu zes flessen 120 ML met 4 scheppen

Wat leuk dat er meerdere dames bij gekomen zijn. Ik heb al 3x een berichtje willen schrijven maar merk dat ik niet zo goed uit mijn woorden kom.
Ik ben best perfectionist ingesteld en merk dat ik de overgang van 1 naar 2 kindjes best pittig vind. Vorige week zat ik er al vlot doorheen met de combi van slapeloze nachten en mezelf niet de rust kunnen gunnen overdag. Ook duurde het even voordat de borstvoeding op gang kwam en het blijkt dat ik extreem gevoelige tepels heb, dus ik kan ook niet voeden zonder tepelhoedje. Met elke dag die verstrijkt begin ik meer te twijfelen over de switch naar flesvoeding, maar de oudste had een koe melk eiwit allergie waardoor ik huiverig ben om naar flesvoeding over te stappen ?

Mijn god wat een gedoe en onzekerheid. Lang leve de hormonen zullen we maar zeggen

Terug
Bovenaan