Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hallo dames,
Hier nog zwanger van een tweeling (37+4) dus t duurt hier niet lang meer :) 
Ben hier ook vanplan om borstvoeding te geven. 

@zonnebloempje
Ik heb één dochter en wat ik de afgelopen 5 weken geleerd hebt is; wees niet zo streng voor jezelf! Je doet het goed!
ik voed ook met tepelhoedje wat ik niet handig vind.. Soms lukt aanhappen haar alsnog niet en ben ik 10 min bezig met krijsend meisje.. Herken dus de struggle en de onzekerheid. Heb ook s nachts weleens zitten Googlen hoe ik bv kon afbouwen maar dan gaat het weer een dag heel fijn en gaan we toch maar door.
Kan me goed voorstellen dat je je handen vol hebt met twee kids. Bekijk het per dag en laat je perfectionisme een beetje varen als dat lukt 

@dreamer.. dankjewel voor je lieve berichtje.. ik herken wel wat je zegt. De nachten zijn zwaar maar als de dag dan weer goed gaat, maakt het alles weer beter te doen ?
Gelukkig gaat het aanleggen hier goed. Kan me voorstellen dat het voor jou soms ook erg frustrerend is als je een krijsend meisje hebt wat je wil aanleggen. Vind het wel heel knap dat je doorzet ?

Wow wat een boel mensen.
Wou eerder reageren maar tijd tekort in een dag haha
Ik geef ook bv ... Zit op 5 voedingen per dag.. soms 6. S nachts meestal 5-6 uur tussen de voedingen
Alleen het s avonds in slaap krijgen is soms lastig.. overdag gaat wel.. tips zijn welkome haha
Nu 3 weekjes oud ♥️ vandaag weer goedgekeurd bij cb
Ga morgen ff op iedereen reageren

Slaap lekker ?

Pittig kan dat zijn he. Knap dat jullie doorzetten!  Maar ook stoppen kan lastig zijn. Ik heb eindelijk nu na 5 weken dat ik minder pijn heb met voeden. Mn man heeft al vaak gezegd dat ik maar moet stoppen. Maar nu gaat het gelukkig beter. Hopen dat het zo blijft. Toch zeg ik altijd tegen iedereen als bv niet lukt... gewoon stoppen. Met fv worden ze ook groot?. Alleen leg ik voor mezelf de lat iets hoger haha. 

@marin, die laatste zin is wel echt treffend en heel herkenbaar. Gaat hier net zo.
@cardiozuster, hier hebben we ook vaak in de avond/nacht een onrustig ventje. Dus helaas geen tips. Overdag slaapt hij eigenlijk altijd op mij want vaak valt hij in slaap aan de borst. In de nacht gaat hij ineens allemaal gekke geluidjes maken, alsof het eten weer terug omhoog komt. Dus zit nu vaak wat langer recht op met hem. Hierdoor is het voeden/verschonen/voeden moment alleen bijna 3kwartier. Gaat niet echt vlot dus ?

@zonnebloempje  hier duurt het voedimgsmoment ook een half uur ongeveer waarvan ze 20/25 drinkt (zich wel nog een keer verslikt en ik haar tussentijds wel boertjes laat doen)
Geluidjes zijn herkenbaar, wij hebben een hangwieg deze staat nu in het ledikant met een handdoek onder het hoofdeinde zodat het niet helemaal plat is. Heb hier het idee dat het dan iets beter gaat.
@marin zo denk ik er ook over, elke dag is mooi meegenomen maar als niet meer lukt, teveel frustratie met zich meebrengt of als ze niet goed zou groeien schakel ik net zo makkelijk over op kv.. Knap dat je met pijn nu al 5 weken voed,  zo is er iedere dag weer één!
@cardiozuster hier heb ik haar juist overdag vaak bij me en lukt het s nachts goed om haar in slaap te brengen. Ik ben tijdens de voedingen stil, praat niet tegen haar en troost dan alleen met shhhh,  een aai over haar bol, hand op haar buik of een speentje. 
Ik voed één borst waar ik haar een paar keer (moet) aanleggen voordat hij goed leeggedronken is, dan schonenluier en nog paar minuten andere borst. Verder slaapt ze in de puckababy piep omdat ze heel druk is.. op cb waren ze ook verbaasd dat ze zo alert en sterk is haha.

Hier s avonds ook een erg onrustig meisje. Enorm veel huilen en heeft soms na 1,5 a 2 uur alweer honger. Geef flesvoeding.
Slapen overdag gaat soms ook erg moeizaam. Waardoor ze s avonds waarschijnlijk zo moe is dat het slapen helemaal moeilijk gaat. Soms valt ze even in slaap max 10 a 20 min. Daar in tegen slaapt ze wel de hele nacht door. Dan slaapt ze in een puckababy.
Tips zijn welkom?

Terug
Bovenaan