Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Ik lees nog steeds mee en ik vind het heel rot om te lezen dat jullie je zo naar voelen. De lichtpuntjes kunnen dan wel een extra boost geven maar ik hoop dat het een fase is en dat jullie snel in rustiger vaarwater komen. Misschien door veranderingen qua werk of professionele hulp. Helaas moest ik stoppen met borstvoeding (kolven) maar ik vond wel een interessant stuk: https://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/d-tsr/ Hier hebben ze het over de wisselwerking van hormonen tijdens en voor het borstvoeden. Ik ben altijd iemand geweest die maar doorgaat, niets is te gek. Mijn motortje is helaas nu ook aan het sputteren... Logan slaapt verschrikkelijk slecht, in de nacht nu ieder half uur wakker. Ook overdag hazeslaapjes. Mijn planbord staat vol met ziekenhuis afspraken voor beide knullen en werk gerelateerde dingen. Mijn zoon van zeven is altijd gevoelig geweest en heeft ook weer een periode dat hij in de nacht meerdere malen wakker is. We zijn nu bezig met een traject om hoogbegaafdheid te testen (heel verhaal vooraf, misschien deel ik dat binnenkort). Verder stel ik veel te hoge eisen aan mijzelf qua lichaam. Vier keer per week sporten om maar niet weer dik te worden (eetprobleem vroeger gehad).
Ik ben kapot... Heel moeilijk om dit toe te geven..
Edit: Nu ik zo teruglees besef ik me wat er de afgelopen tijd allemaal heeft afgespeeld en wat er nu speelt. Er is zo ontzettend veel het laatste jaar op ons afgekomen dat het lastig te behappen is. Twee schoonvaders met K waarvan één nu overleden is, daar heeft mijn oudste knul moeite mee. Hele corona gebeuren heeft voor heel veel problemen gezorgd. Hond is nu 11 en zit in zijn laatste fase, heeft meerdere gezwellen dus we zijn al afscheid aan het nemen (wederom lastig voor de oudste omdat hij zo gevoelig is). En ga zo maar door.... Andere dingen ga ik hier niet bespreken. Het helpt wel merk ik dat ik het nu redelijk open hier neer zet.

Tjee Zonneschijn wat heftig! Het leven is al pittig zat met 2 koters indd laat staan als er van alles bij komt.
Heb hier ook de hele nacht weer opgelopeb met de kleine man. Waarsch ook Corona. Hoge koorts, gek genoeg heeft niemabd verkoudheidsklachten alleen koorts/spierpijn/koppijn. Mijn man had het 3 dagen echt heftig maar dat gaat nu een stuk beter. Iemand hier ervaring met corona bij babies??

He Zonneschijn wat een gedoe allemaal ? jeejtje wat heftig. Het is heel fijn dat het oplucht om het op te schrijven. Toch wil ik zeggen, waak er voor dat je niet op brand, want daarvan terug komen is zoveel zwaarder dan nu een stapje terug doen. Ik zeg dit omdat ik zelf een keer overspannen ben geweest en omdat ik de burnout van mijn man heb gezien.. Ook al is zijn burnout 3 jaar geleden, hij is nooit meer volledig hersteld. Pas goed op jezelf!

@sam, nee sorry geen ervaring met corona bij baby's. Misschien even een topic openen, zijn vast wel andere vrouwen die ervaring hebben.
Wat naar dat jullie het toch allemaal hebben opgelopen. Enig idee waar?

Dankjewel dat jullie de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen. Ik heb altijd het idee dat ik mensen opzadel met dingen, ben een echte binnenvetter. Daarom los ik eigenlijk alles zelf op. Ik kan normaliter ook heel veel hebben, maar deze nachten er nu weer bij was echt even de druppel die de emmer deed overlopen.
Het stapje terug ga ik proberen. Vandaag betekend dat even niet sporten (ahhh help! Voor mij heel moeilijk, dan wil ik gelijk niet meer eten om het te compenseren). Straks visite die ik moet vermaken en eten voor moet koken (anders zitten we vast aan Pizza of patat, niet veel hier in de buurt en ik eet liever groente?). 
@Sam: geen ervaring met corona bij baby's. Ik lees wel overal bij vermoeden het gelijk te laten checken bij de dokter. Misschien toch even bellen om advies in te winnen! 

Ja op mijn mans werk, hij was met wat collegas op pad gestuurd. Die waren ziek maar de baas had gezegd dat het onzin was om te testen. Klootzak.

Ik en mn dochter zijn zogenaamd clean. Dochter heeft echt nergens last van, ik twijfel of t aan oververmoeidheid ligt. Ben benieuwd wat de test madag zegt

Eetstoornissen zijn echt heftig! Heb je daarvoor al hulp gehad? Wel goed dat je het zelf aanvoelt. Maar dat maakt het niet makkelijker om ermee om te gaan. Ik had zelf heel veel moeite met mn zwangerschapsgewicht ook nu mn postpartumlijf. Kan me niet voorstellen hoe dat voor jou moet voelen. Krijg je wel support?

Sam, fijn hè als je niet de enige bent. Maar dat klinkt erg pittig bij jou. Misschien toch iets meer momenten voor jezelf organiseren.

Gelukkig gaan veel dingen goed in mijn leven waardoor ik het nu nog prima trek. Maar de emo-wisselingen, iets kortere nachten en een redelijk sterk verantwoordelijkheidsgevoel/zorgmodus zorgt voor moeite met niks doen en ontspannen.
Ik heb zelf corona gehad 3 weken na de bevalling. Gelukkig alleen hees maar wel positief getest. Onze zoon en man hebben geen klachten gehad en was negatief. Dochter was wel verkouden maar niet laten testen. Dus gelukkig geen klachten/zieke new Born. Lijkt me een vreselijk gezicht zo'n ziek kleintje.

Zonneschijn, wat knap en goed dat je je verhaal verteld. Lijkt me ook zwaar en een flinke struggle met alles. Maar inderdaad probeer de lat op meerdere gebieden lager te leggen. Weet alleen zelf hoe lastig dat is. Zeker als je eigenlijk al te ver bent gegaan. Maar probeer het voor jezelf en je gezin. Het is enorm sterk als je het niet perfect doet.

Het eet probleem heb ik gelukkig onder controle maar het is iets wat altijd blijft. Tijdens mijn zwangerschap wilde ik ook niet op de weegschaal bij de verloskundige. Ik wist van mezelf dat ik zelfs dan zou gaan stoppen/minderen met eten. De verloskundige ging hier ook mee akkoord omdat gewicht toch maar een getal is. Ik ben al tien jaar niet meer op de weegschaal geweest?. Mijn kledingmaat is stabiel. Het punt met zoiets is dat het nooit weg gaat. Ik blijf in de spiegel kijken en dan zie ik een dik persoon terwijl de buitenwereld dat niet ziet.
Ik denk dat we allemaal wat meer rust moeten pakken als ik het zo lees. Proberen wat meer uit handen te geven. Misschien plan ik zelfs wel een afspraak bij de kapper?
We hebben Logan voor het eerst in zijn slaapzak gedaan in de nacht... En warempel, hij werd pas om half 4 voor het eerst wakker? Kan tijdelijk zijn natuurlijk maar het was hemels, gewoon in ieder geval 5/6 uur achter elkaar kunnen pakken.

Dat is een goede methode Zonneschijn ik sta zelf ook zelden op de weegschaal. Zeg ook altijd je merkt het vanzelf in je kleding.
En denk dat je helemaal gelijk hebt dat we allemaal wat rustiger aan mogen doen en onszelf verwennen. We leveren al topinspanningen voor ons gezin.

Terug
Bovenaan