Omgaan met onzekerheid, teleurstelling?

Pff ik vind het zo ontzettend moeilijk. Weer of nog steeds die minimale bruine afscheiding af en toe. ik maak mezelf helemaal gek. Wat als het  weer niet goed is of gaat... En ik weet het kan niets doen dan wachten maar weet niet zo goed hoe ik mijn gedachten moet afleiden. Het duurt zo lang. 

De eerste test zaterdag was digitaal en klopte met de termijn. Gisteren een normale test gedaan, direct positief maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat oplopende test helaas ook niets zegt.... Dat was namelijk bij mijn miskraam ook... Maar aanstaande zaterdag of zondag doe ik nog eens een digitale, misschien is termijn dan ook opgelopen en als dat zo is volgende week verloskundige bellen...
Maar die onzekerheid pff... Dit was wat mijn gevoel zei, die angst blijft na de vorige keer.... :(

Leuk om dit te lezen, want ik heb een dochter van nov 2018 en wilde ook een 2e dicht op de 1e, en had ook een miskraam in januari (die lang niet overging). Cyclus kwam weer op gang in april en hoewel ik nu weer ongesteld ben, hoop ik dat ik snel ook zwanger mag raken. Ik ben heel benieuwd hoe het voelt om een positieve test in handen te hebben, wetende dat het nog mis kan gaan. Bij de 1e zwangerschap was ik helemaal niet onzeker.. ik hoop dat je ondanks de onzekerheid kan genieten en vertrouwen op een goede uitkomst. En: als het goed mag gaan heb je alsnog twee kindjes dicht bij elkaar in leeftijd. Ik duim voor je.

Wat een lief bericht. Je hebt hetzelfde tijdspad als ik.... 
Hoe het voelde? Heel gek en heel dubbel. Van een klein geluksmomentje direct naar onzekerheid en ongeloof van 'het zal wel niet of wacht nu eerst maar eens af'. Tegelijkertijd gaf het wel de bevestiging dat een bevruchting weer gelukt is...
Maar ik denk (en ik hoop dat het zo ver komt) dat ik eerst enkele goede echo's moet hebben voordat het vertrouwen een beetje terugkomt. Het voelt in ieder geval inderdaad niet meer hetzelfde als de eerste zwangerschap. 
Goed om te lezen dat je cyclus weer op gang is, dan kun je weer vooruit kijken. Ik duim voor je dat het snel mag lukken! 

Terug
Bovenaan