onderzoeken naar oorzaak miskramen

Hallo allemaal,
wat zitten wij toch allemaal in hetzelfde schuitje. Ik heb inmiddels 3 miskramen achter de rug, de laatste was in juni 2007. Wij hebben toen ook onderzoeken laten doen, het bloed voor het chromosomen onderzoek kon meteen afgenomen worden, maar ook ik moest 10 weken wachten tot het bloed voor het stollingsonderzoek kon worden afgenomen. Het zwangerschapshormoon moet daarvoor namelijk uit je lichaam zijn. Waarschijnlijk was bij jou Dionne bij 6 weken het hormoon al verdwenen, hebben ze daarvoor misschien een test gedaan zodat je meteen bloed voor het stollingsonderzoek af kon laten nemen?
Als met al kregen wij pas in oktober de uitslag van het chromosomen onderzoek, dus 4 maanden later. Niets aan de hand, gewoon domme pech ook het stollingsonderzoek wees niets uit.....daar zit je dan, want het zou zoveel makkelijker zijn als je wel een oorzaak weet??
Afgelopen dinsdag is de huisarts erachter gekomen dat ik weer zwanger ben. Moest plas inleveren voor onderzoek naar blaasontsteking, dat had ik, maar bleek ook weer zwanger te zijn. Geen idee hoe ik me nu moet voelen eigenlijk?? aan de ene kant ben ik erg rustig, aan de andere kant heb ik zo'n hekel aan die onzerkerheid op dit moment.....??
Meisjes, allemaal succes en sterkte met de onderzoeken en weer proberen zwanger te raken. Blijf positief, dan probeer ik dat ook.
Groetjes,
S.

hoi meiden..

wat gek eigenlijk dat die weken zo verschillend zijn.
ik heb zelf besloten van die 10 weken er 9 te maken.
dan kan ik bloed laten prikken en een paar dagen later is dan mijn eitje.. en dan willen we er toch weer voor proberen te gaan. dan heb ik net voor mij NOD de uitslag.

als ik wacht tot 10 weken, dan moet ik voor mijn gevoel dat eitje ook laten schieten. En dat wil ik niet. De kans dat het gelijk weer raak is, is toch minimaal. dus waarom niet gewoon proberen.

was het niet moeilijk te bevatten dat je 3 maanden wacht en dat er dan niks uitkomt? durf je er dan gelijk weer voor te gaan? heb je er dan gelijk weer meer vertrouwen in, bedoel ik...
Hebben jullie er toen ook rekening mee gehouden dat het ook slecht nieuws kon zijn? alle scenario's zijn al door mijn hoofd gegaan.... en dat terwijl ik nog bloed moet gaan laten prikken... pffff

het chromosomenonderzoek loopt natuurlijk al.. stel nou dat daar al iets uitkomt.. ga ik dan nog wachten op het andere bloedonderzoek? wat een vragen he.
het is neit zo dat ik er de hele dag mee bezig ben, maar regelmatig komt er weer iets in me op.. en dan kan ik vreselijk piekeren.

maar goed.. het is al een week verder, dus nog 8 weken voordat ik mag gaan prikken van mezelf. moesten jullie dat trouwens ook   nuchter??
het chromosomen hoefde niet nuchter, maar het bloedstollingsverhaal moet ik nuchter komen prikken.

groetjes en sorry voor mijn lange verhaal weer.
Carina

He Carina,

Er heeft ons nooit iemand verboden om zwanger te worden toen ze bloed geprikt hebben voor al die tests. En ik was ook niet nuchter want ze hebben meteen geprikt toen ik bij de gyn op controle was. Ben er niet apart voor terug hoeven gaan.

Voor wat betreft dat vertrouwen. Hoe moeilijk het ook is, je moet in je eigen lichaam blijven geloven. Overigens is de kans dat er daadwerkelijk iets uit het chromosoomonderzoek, stollings- of uitgebreid bloedonderzoek  komt erg klein. Waarschijnlijk is gewoon alles in orde en zijn de mk "gewoon pech". Zo ging het althans bij ons. Dus ik zou me er niet te druk over maken en er gewoon voor gaan als jullie dat willen.

Heel erg veel succes en ik hoop dat je snel gezond zwanger mag zijn,

groetjes,
Dionne

Hoi hoi,

Wat een tegenstrijdige berichten zijn dat zeg. Waarom mag Carina niet en waarom mochten jullie dat wel? Ik snap dat niet hoor, maar je zou het toch bijna aan je laars lappen zo he en er toch weer voor gaan, althans dat kan ik me zo voorstellen.

Wat een rare medische wereld is het toch, de ene zegt dit en de andere adviseerd dat. Nou Carina ik wens je sterkte en wijsheid. Ik zou bijna zeggen volg je hart, het is jouw lijf en jouw leven. Maar goed ik ben nu een beetje emo van de hormonen en gun het je gewoon zo dat ik ff hardop mee denk snap je?

Veel liefs en sterkte nog.

Peet

@dionne

wat vreemd zeg.. dat jullie er gewoon voor mogen blijven gaan... (wel fijn voor jullie natuurlijk)
ik vind het er raar.. mijn cyclius is gewoon weer gelijk op gang gekomen, ben vandaaag ongi geworden op dag 29..
dus het is niet zo dat mijn lichaam niet geod op gang komt...

@petra
lief dat je nog met me mee wilt denken. heb zo het gevoel dat ik het verprutst heb in het clubje met mijn verdriet.
maar ik krijg ook steeds meer de neiging er komende ronde gewoon weer voor te gaan.

hoe gaat het verder met jou? ik begreep dat het tussen jou en je partner even niet goed ging.. is de lucht weer geklaard?

ik ga disndagmiddag maar even naar de gyn in veldhoven bellen.. voor een second opinion. wat zij aanraden bij die bloedstollingsonderzoeken.

groetjes Carina

Hey Carina,

Welnee je hebt niks verprutst. Je kunt niet elke dag vrolijk zijn. We zijn allemaal maar mens he. Ik heb het dan ook verprutst want ik reageerde  ook nogal  emotioneel. We beginnen gewoon opnieuw.

Ga idd maar bellen naar die gyn, ben benieuwd wat er uikomt!

Groetjessss

heb net een wortelkanaalbehandeling achter de rug, dus het bellen van de gy is niet gelukt.. ik wacht nog steeds tot de verdoving helemaal is uitgewerkt.

tja zit allemaal niet mee...

Terug
Bovenaan