Onregelmatige cyclus maanden na stoppen pil januari 2017

Hi lieve Demi,
Wauw heb jij nu zo’n korte cyclus joh? 29 december positief testen zou wel echt de allerbeste start zijn van 2018!!!
Ik ben weer bijna ongesteld-af, dus kan de nieuwe ronde beginnen. Weet alleen niet of we er nú echt voor blijven gaan, want ik ga waarschijnlijk stoppen met mijn baan (weg zekerheid). Word er zo depri van dat dit wss de meest gezonde keuze is. Maar leuk is het niet, want werkloos aan een gezin beginnen is wel erg spannend ... gelukkig kunnen we net rondkomen van het salaris van mijn man, en ik verwacht supersnel iets nieuws te hebben ;-)! Wie weet dus toch op korte termijn weer genoeg zekerheid voor een kleintje. Zo stom om het van je baan af te laten hangen he? Maar een over-stresste, ongelukkige moeder is ook niet oké denk ik dan ... lastige keuzes :(! En dat zo vlak voor Kerst .. hihi
 
Jaaa niet normaal he?! Wel regelmatig dus het zal wel dan denk ik.. Pff zo lastig allemaal. Ik zit bijna in mijn vruchtbare periode volgens de online testen zeg maar haha. Dus nu flink klussen elke dag nu maar haha. :)
Oh echt??? Zomaar uit het niets? Wat doe je voor werk als ik vragen mag. Dat is wel balen.. en ja ik snap dan dat je het op een lager pitje zet. Wel fijn dat je man wel een salaris hebt waar jullie beide van kunnen rond komen gelukkig. 
Wel heftig allemaal zo. Dus jij begint echt een nieuwe start in het nieuwe jaar. Misschien word je dan wel juist snel zwanger? Zou je maar zo zien he haha! :-D 
Hoe voel je je nu? Ook niet meer met ovulatietesten bezig dus?
Liefs!!! Xx
 
Hi Demi!
Mm misschien wel relaxed: dan begint je ‘nieuwe ronde’ ook lekker snel als het even niet lukt. Hoop natuurlijk van harte dat het deze keer gewoon dik vet raak is bij jullie ;-)!
Ik was nét begonnen met een nieuwe baan als Marketeer bij een groot bedrijf, maar de functie is héél anders geworden door het vertrek van een collega dan waar ik voor had getekend. Misschien toch maar even verder zoeken. Zo jammer die onzekerheid. Denk er stiekem over om wel gewoon te blijven proberen zwanger te raken: ben ervan overtuigd dat je baan eigenlijk niet een te grote rol moet spelen bij zo’n belangrijke keuze. Maar toch; zwanger solliciteren is ook pittig en spannend .. advies ;-)?
Ik heb de ovulatietesten even gelaten voor wat ze zijn. Op advies van de huisarts om iets beter naar mijn lichaam te leren luisteren. En jij? Je was ook van plan ermee te stoppen toch? De laatste tijd linkt het alsof ik een blaasontsteking heb rond mij eisprong (een paar dagen zo’n last van mijn lage onderbuik). Maar er komt telkens niets uit de testen van de huisarts... zou dat met mijn eisprong te maken hebben?! Heel raar toch? En ook niet echt de juiste sfeer om te klussen haha. Het is wel echt precies rond de 14 dagen voor mijn NOD. Heel vreemd...
Ik duim voor jullie deze dagen!
xx
 
Oh ook weer een lekker lang verhaal haha! :) Ja die korte cyclus is dan weer het enige voordeel. 
Op dit moment super veel druk telkens bij mijn onderbuik misschien de eisprong die eraan zit te komen dus maar flink aan het klussen. Heb nu om de dag geklust. En het kan zelfs zijn dat ik de eisprong al 14 December ben gehad die dag niet geklust de dag ervoor wel en de dag erna ook haha. Zou dat een probleem zijn? 
Nouja we gaan het zien. 
Klote dan van je baan he!! Maar dan gewoon lekker eerst rusten en misschien word je ondertussen wel zwanger inderdaad dan proberen te solliciteren misschien vind je wel een baan die je super leuk vind!? Wie weet!? :-D zou helemaal tof zijn!
Ooh voor de NOD? Inestelling nog niet dan he?
Liefs Demi xx 
 
Hi Demi,
Hihi vind het zo fijn om lekker met elkaar mee te leven! Ben elke keer superblij om een berichtje van je te zien :).
Ik vind het zelf zo lastig om mijn eisprong te ‘voelen’! Heb soms heel vroeg in de maand al het gevoel dat het zo is, maar gezien mijn lange cyclus is dat een mega kleine kans. Ik probeer me een beetje vast te houden aan een app waarin ik mijn cycli bijhoud en dan maar hopen dat dat een beetje klopt!
Volgens mij is een dag voor je eisprong klussen perfect! Heb weleens gelezen dat je tijdens je eisprong eigenlijk al te laat ben voor een bevruchting omdat het even duurt voordat je eitje wordt bereikt ;-)! Heb je die tests nog gebruikt of doe je het nu op gevoel? Volgens mij zijn jullie hartstikke goed bezig! Mijn eisprong is pas tussen Kerst en Nieuwjaar .. nu even rust dus en nadenken wat ik qua baan moet. Misschien ook maar beter dat ik nu even tijd heb om een beslissing te nemen op dat vlak!
Wanneer is jouw NOD ook alweer?
 
Hi Will! 
Haha zo leuk dat heb ik dus ook.. telkens als ik weer een berichtje van je zie denk ik oh spannend.. wat is er allemaal weer gebeurd :-D! 
Hier gaat alles goed vandaag geen steken meer gehad. Klussen nu om de dag dus ben benieuwd. :) 
Kan niet meer wachten stom he? Mijn NOD zou rond de 27,28 December zijn en dan heb ik een cyclus van 21,22 dagen aangehouden wat ik de afgelopen keer ook had zeg maar. Ben erg benieuwd of dat klopt. 
Welke app gebruik je? Ik heb ook al ergens anders gereageerd op een topic met de vraag of je ook kan menstrueren zonder eisprong heb namelijk nog steeds weel een streepje met de senistest ovulatie test maar geen super duidelijke gehad zoals de controlestreep. 
Ah jij dus lekker rustig aan doen dus. Dat is ook fijn toch. Ben benieuwd naar je volgend berichtje. Fijne avond en slaap lekker. 
Liefs Xx 
 
Hi lieve Demi,
Haha superleuk om te lezen :) bijzonder om zo bij elkaar betrokken te zijn terwijl we elkaar alleen van het forum kennen he?
Wauw de 27/28e al! Hoe snel is dat?! Superfijn! Ik hoop zó dat je voor die tijd al tekenen krijgt dat het is gelukt dit keer. Ga je dan wel aan de champagne/wijn met Kerst of beter van niet ;-)? Vind dat soms best wel lastig, omdat je je achteraf misschien best schuldig kunt voelen he? Nou ja, misschien dat 1 klein glaasje gewoon moet kunnen: wordt je familie ook niet te argwanend haha.
Ik gebruik de app ‘Life’ sinds januari. Houd er vooral mijn cyclus in bij voor het overzicht. Geeft een beetje de structuur aan. Jij? Pf wel vervelend dat de testen zo onduidelijk blijven. Had ik destijds ook inderdaad. Beetje jaloers op de mensen die wél gewoon een dikke vette streep hebben he?
Volgens mijn huisarts betekent menstruatie per definitie dat er een eisprong is geweest, al was ik daar zelf ook erg onzeker over. Misschien toch iets meer vertrouwen op ons lichaam. Zolang het tegendeel niet wordt bewezen zijn we kerngezond en helemaal vruchtbaar ;-)!
Misschien wel laatste kerst zonder kindje he? Hoe bijzonder is dat?
xx
 
Terug
Bovenaan