Onregelmatige cyclus; wie schrijft er mee?

Hee Jomie,

Ik heb vanf het begin af aan al ovulatietesten gebruikt. Maar eigenlijk vind ik ze best prijzig. Heb zelf besloten er deze ronde mee te stoppen om te zien of dat bevalt en als het niet bevalt kan ik ze altijd nog aanschaffen. Denk er wel sterk over dat als ik ze weer gebruik ik over ga naar de sensitest ovulatietesten en dan 1 doosje erbij aan te schaffen van cb wanneer het streepje dik wordt, dat ik wel zekerheid heb van een echte positieve test. En jij?

Ik heb ook sensitesten die zijn wat goedkoper en dan 24 stuks

@jamiejw vorig menstruatie was 4 december en daarvoor 3 november..nu heb ik er 5 weken tussen zitten.

Hee meiden ik had een paar dagen terug meegeschreven over mijn onregelmatige cyclus. Ik had toen aangegeven dat ik ben gestart met acupunctuur en dat (hierdoor?) Mijn cyclus van 75 naar 40 dagen was gezakt.. mijn volgende cyclus zou 35 dagen duren omdat ik op dag 21 mijn eisprong had gevonden.. of het door acupunctuur komt zal ik nooit weten maar.. ik ben niet meer ongesteld geworden want ik ben zwanger! Lieve meiden, proberen kan nooit kwaad maar acupunctuur is voor mij echt een schot in de roos geweest! Hopelijk hebben jullie er iets aan! Succes, liefs!

Ps. Ik begrijp het van alcohol! Ik heb ook in het afgelopen jaar doorgedronken, wilde het ook niet opgeven en was ook bang voor de vragen maar heb een paar weken geleden toch bewust nee tegen alcohol gezegd (ik ben trouwens heel goed in doen alsof ik drink en mijn vriend zat ook in het complot;)) en nu is het raak! Wie weet!

Pps. Temperaturen heeft bij mij ook heel erg geholpen, wist precies waar ik zat in mijn cyclus en ik had mijn zwangerschap al voorspeld omdat mijn temp hoog bleef op mijn NOD!

Het is het beste om te starten op de eerste dag van je menstruatie maar als je daar niet op wilt wachten begin je nu vast.

Elke ochtend om hetzelfde tijdstip (als je dus soms vroeg uit bed moet, moet je elke ochtend dit tijdstip aanhouden om de meest betrouwbare grafiek te krijgen, ik merkte duidelijk verschil als ik later tempte) BELANGRIJK: vóór dat je uit bed gaat. Dus ook niet eerst gaan plassen. Als je snachts uit bed bent geweest, noteer dit dan bij je temp want dit beinvloed ook je temp. Temp altijd anaal of vaginaal en altijd met dezelfde thermometer.  Gebruik een digitale thermometer met 2 cijfers achter de komma (van sensitest bijvoorbeeld) en leg hem naast je bed neer. Noteer je temp in een app of op papier (ik deed het allebei voor de veiligheid haha) en na 2 maanden tempen ga je je eigen cyclus leren herkennen. Zo gaat je temp 2 dagen ná je eisprong omhoog (bij mij van 36.40 naar 36.80) kan je een innestelingsdip zien (die had ik dus, van 36.70) en een 3 fasig patroon (bij zwangerschap) dan gaat je temp na die dip weer omhoog. Als je niet zwanger bent zakt je temp de dag voor of op dat je ongesteld moet worden. Als je wel zwanger bent blijft je temp hoog (bij mij zelfs hoger dan ooit, 37.10 ong) Als je je eisprong met een ovulatietest hebt gevonden bevestigt je temp dit na 2 dagen. Na een tijdje zie je het patroon terug komen en weet je precies hoe je ervoor staat!

Er zijn een paar dingen die je temp kunnen beinvloeden, noteer dit er altijd bij zodat je later terug kan zien wat de oorzaak was. Laat naar bed gaan, snachts uit bed gaan, medicijnen (zoals paracetamol), niet fit zijn, alcohol en roken zijn een paar dingen.

Succes!

Wel ik wil deze ronde proberen zonder testen etc. Gewoon eens zien of ik zwanger wordt of indien niet kijken wat mijn cyclus nou doet. En kan altijd als ik het zo toch onprettig vind ronde hierna ( als die komt) weer gebruik maken van testen. Temperaturen lijkt mij niks. Heb ik heel even gedaan maar niks voor mij. No offense voor degenen die het wel doen hoor!

<p style="text-align: left;">@Jamiejw. Ja ik houd me cyclus bij in een app en volgens die app (pakt het gemiddelde van mijn cyclussen) zal ik rond vrijdag ongesteld moeten worden. Vandaag de hele dag niks gedaan en ook af en toe steekjes. Ben zo benieuwd.. of me lichaam zit me gewoon weer flink voor de gek te houden</p>

Hallo allemaal,

ik zit even mee te lezen en wil ook graag meepraten :) ik ben zelf sinds eind mei 2016 van de pil af en varieerde van 36-80(!) dagen. Eerst even aangekeken en dacht dat het door het ontpillen en veel onregelmatig werken (ook nachtdiensten) kwam. Daarbij kreeg ik meer lichamelijke klachten. Toch in december naar de huisarys gegaan en afgelopen vrijdag bij de gynaecoloog geweest. Er is PCOS vastgesteld, alle onderzoeken zijn in gang gezet. ik heb altijd negatieve ovulatietesten gehad en dus zeer waarschijnlijk geen eisprong van mezelf. Ik zit nu op dag 24, mag tot dag 40 wachten en als ik dan niet ongesteld of zwanger ben gaan we met medicatie een menstruatie op gang helpen, daarna om een eisprong op te wekken. Spannend!

super vervelend een onregelmatige cyclus, omdat je echt niet weet wanneer je eisprong is (in welke tijd) en wanneer je welke testen moet uitvoeren haha. Ik duim met jullie mee!

Succes allemaal!

Terug
Bovenaan