Onregelmatige cyclus; wie schrijft er mee?

@JomieJW: Ja stom he! Een ander ziekenhuis heeft geen zin. Dan begint het hele traject weer van voor af aan. Maar het maakt voor mij niet heel veel uit. Ik ben nog jong (24) en aankomende twee maanden toch best druk met het afronden van mijn master scriptie. In april/mei heb ik het rustiger, dus mocht ik dan nog niet zwanger zijn, dan laat ik mij in die periode opereren.

Ik ga van die datum uit omdat ik wel weet welke dag mijn eisprong is geweest. Ik ben 1,5 week voor mijn eisprong begonnen met temperaturen (omdat ik dus al het vermoeden had dat ik een maand had overgeslagen). Temperatuur was al die dagen 36.3. Toen ik opeens die rare afscheiding kreeg, zakte hij naar 36.1 voor twee dagen. Op de tweede dag met deze temperatuur ook 's avonds de bekende buikpijn. Dag daarop was de buikpijn weg en was mijn temperatuur gestegen naar 36.5 (ei geweest) en stijgt sindsdien. Zat vanochtend en gisterochtend op 36.8. Mijn luteale fase was de afgelopen maanden gemiddeld 12-13 dagen, dus als ik uit ga van woensdag de 28e mijn eisprong, dan is mijn NOD 8 of 9 januari. Al bijna dus.. en wil niet te vroeg testen dus als ik een week na NOD geen bloed heb gezien (en temperatuur blijft hoog), dan ga ik testen.

Ik zie dat jij je menstruatie hebt gehad, en dat het wat lichter is dan normaal. Ik had dat dus ook.. heb dat toen aan de gynaecoloog gevraagd, maar het is vrij normaal om sommige maanden minder/korter bloedverlies te hebben.
 
Hai meiden.

Hier ook een zeer onregelmatige cyclus. Ben vorig jaar januari gestopt dus nu een jaar bezig. Mijn cyclussen varieren van: 40, 115, 56, 75, 40 en nu 35 dagen. Mijn NOD is 7jan, super spannende week dus. Ben in juni voor het eerst naar de HA geweest omdat ik toen dus over de 100 dagen zat maar mijn Ha wilde mij niet doorsturen. Weken later na lang aandringen toch doorgestuurd voor een echo, niks geks op te zien. Nadat ik toen met het fertiliteitsteam van mijn ZH had gebeld heb ik op hun aandringen mijn HA opnieuw gesmeekt om me doorteverwijzen naar de gyn. Ondertussen was het al november. Vandaag de uitslagen gehad, gelukkig is alles goed en bij mijn vriend ook. Dachten even aan PCOS. Het gekke is dat ik 2 maanden geleden begonnen ben met acupunctuur en sindsdien word mijn cyclus korter, vind ik mijn eisprongen en ik voel ze ook nog eens! Een goeie tip voor alle dames! Vind wel een goede! Als je er geen goed gevoel bij heb, bij een onregelmatige cyclus, blijf dan aan de bel trekken bij je HA! Als ik in juni al was doorgestuurd was het allemaal heel anders gelopen. Voor mijn gevoel heb ik een jaar weggegooid en heb ik maar de helft van de kansen gehad! Ik heb goede hoop voor deze ronde maar dat heb ik elke x gehad haha. Succes voor iedereen!
 
Ik wil er trouwens nog even op wijzen dat alcohol zeker wel effect kan hebben op je eisprong, eitjes , bevruchting, innesteling en het vruchtje! Alcohol kan tot 90 dagen effect hebben op je lichaam dus dat ene wijntje van nu werkt over 2 maanden ook nog in je nadeel! Zeker als je al langer bezig bent kan je het risico eigenlijk niet meer nemen!
 
Hi Jennifer, wat fijn dat acupunctuur voor jou zo'n positief resultaat geeft! Ik snap dat je nu het idee hebt dat je een jaar weggegooid hebt, maar aan de andere kant heeft het je wel gebracht naar dit punt. Ik denk maar vaak dat alles dan toch een reden heeft, hoe vervelend ik het zelf ook vind om van die lange cyclussen te hebben. Laat staan hoe het voor iemand anders is. Wel raar dat je HA er zo weinig mee doet, ik zou dan denk ik persoonlijk om een andere HA gevraagd hebben als die zo weinig met mijn klachten zou doen. Een cyclus over de 100 dagen lijkt me toch niet helemaal normaal, zeker niet als alles gewoon goed blijkt te zijn!

Wat betreft je adviezen over alcohol: ik snap dat het wel zeker een effect heeft. Het is ook echt een keuze om het wel of niet te doen. Ik persoonlijk blijf alleen soms nog wel een keer een wijntje of een biertje doen, omdat helemaal afschrijven voor mij nu nog niet zo nodig is. Dan ga ik er te veel focus op leggen, wat voor mij alleen maar meer stress oplevert (wat ook niet goed is voor de bevruchting of het vruchtje). Ik ben pas eind september gestopt met de pil en nu net een kleine 3 maandjes bezig. Ik ben het bij sociale evenementen langzaam aan het afbouwen, zodat ik er niet meteen opmerkingen over krijg, aangezien de meeste mensen in mijn omgeving daar de laatste tijd veel op lijken te letten. Zo voorkom ik voor mezelf dat ik er straks allemaal vragen over krijg en dus niet vroegtijdig hoef te vertellen ALS het wel een keer raak zou zijn. Dan zijn de meeste mensen er al aan gewend dat ik heel weinig tot niks drink.
 
Hier zitten we ondertussen op dag 29 van me cyclus. En tot nu toe geen teken van menstruatie.

Wel heb ik sinds eergister regelmatig last van steekjes in me onderbuik, vooral op momenten dat ik veel doe/druk ben op het werk. Ook ben ik al een paar dagen erg moe (kan ook komen doordat ik nu in de nachtdienst zit)

Als ik na het weekend nog niet ongesteld ben geworden ga ik denk ik maar een testje wagen..
 
<ul id="tabnav" class="clearfix" style="list-style: none; padding: 0px; margin: 0px; width: 414px; background-color: #f1f1f1; color: #222222; font-family: 'Open Sans', sans-serif; font-size: 13px; -webkit-text-size-adjust: auto;">
<li class="active">Hallo,

ik ben nu half jaar gestopt met de pil, en mijn cyclus is ook heel verschillend,

vorig maand was goed en nu weer 38 dagen.

wanneer moet ik dan beginnen met ovualtietesten.

ben vandaag ongesteld geworden
 
Hoi meiden. Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus. Ik ben eind mei 2016 gestopt met de pil en sindsdien ben ik 4 x ongesteld geweest. Ik heb een cyclus verschillend van 50 a 60 dagen. Ik vind het erg vervelend maar kan er niet veel aan doen. Ik heb gebeld met de huisarts en als ik a.s. april nog niet zwanger ben wil de huisarts mij graag zien op het spreekuur. Vind het soms heel lastig om alle positieve verhalen te horen en lezen over zwangerschappen. Dan denk ik vaak; ik wil ook. Nou ja, ik hoop dat het dit jaar wil gaan lukken.
 
@Chantal, dat klinkt wel spannend! Ik ben benieuwd of je lichaam gewoon aangeeft dat je even 'te veel doet' (i.v.m. nachtdiensten etc.) of dat er iets anders aan de hand is. Je verwachtte rond deze koers wel ergens je menstruatie, toch? Ik duim met je mee!

@Danielle, ik moet zeggen dat ik nog niet werk met ovulatietesten. Wij zijn hier pas sinds oktober pil-vrij, dus ik laat de natuur nog even op zijn beloop. Omdat ik hoogsensitief ben, verwacht ik dat mijn lichaam langer nodig heeft om te ontpillen. Ik heb wel van veel mensen gehoord dat je het beste kunt beginnen met testen vanaf een week / 1,5 week voordat je je eisprong verwacht en dan doortesten tot je hem hebt gevonden. Aangezien je onregelmatig bent, kan het dus zijn dat je wat meer testen nodig hebt. Je zei dat je deze maand een cyclus van 38 dagen hebt gehad en vorige maand goed. Maar wat noem je goed? 28 dagen?

@Stefanie, wat vervelend dat je zo'n lange cyclus hebt en ook nog eens onregelmatig! 4 keer ongesteld sinds mei, dat is wel weinig, maar wel logisch met zo'n cyclus. Ik heb veel verhalen gelezen over het gebruik van teunisbloemolie en tarwekiemolie, het gebruik van de Etos Zwanger worden pillen en acupunctuur om cyclussen korter te maken. Maar of het werkt... Misschien dat veel ook wel mentaal is. Ik ben zelf afgelopen maand gestart met de Etos pillen en werd heel toevallig na 3 dagen gebruik ongesteld na een cyclus van 57 dagen. Maar of dat met die pilletjes te maken heeft; ik zou het niet weten. Ik herken je verhalen wel over 'ik wil ook'. Als je eenmaal besloten hebt dat je die kinderwens in uitvoering wil gaan brengen, dan is het wel zo fijn als het dan ook snel lukt. Maak je verder wel gebruik van ovulatietesten of temperaturen of iets dergelijks?
 
Terug
Bovenaan