Onregelmatige cyclus; wie schrijft er mee?

Welkom, Kla! Wat vervelend dat je te horen hebt gekregen dat je PCOS hebt. Ik kan me voorstellen dat dat een klap geweest is! Zeker als je dan beseft dat je waarschijnlijk geen eisprong van jezelf hebt. Hoe sta je er nu zelf in? Wellicht wel fijn dat je nu wel weet waar het aan ligt en dat er iets aan te doen valt met medicijnen.

Ik zit nu zelf op dag 17 (1 januari ongesteld geworden, dus dat is makkelijk tellen) van deze ronde (ronde 3). Ik ben twee keer ongesteld geworden, eerste ronde was 34 dagen en tweede 57 dagen. De app gaat uit van een cyclus van 34, dus dan zou ik deze week in mijn vruchtbare periode zitten. Wel heb ik sinds het begin van deze ronde meer kwaaltjes: meer puistjes rond de borsten en rug, rare buikpijnen (ook rond baarmoeder) en meer pijntjes in de borsten. Dus wie weet is mijn lichaam nu pas echt aan het werk. Bij de eerste twee rondes verwacht ik niet dat er een eisprong is geweest, ik ben namelijk hoogsensitief en had wel verwacht dat ik heftig zou reageren op het feit dat mijn lijf zelf weer hormonen moet aanmaken. We zullen het zien!

@Chantal, hoe is het met jou ondertussen? Ik las op een ander forum dat je nog niet ongesteld bent geworden?
 
Dag dames,

eerder schreef ik over dat ik voor t eerst sinds ik menstrueer totaal geen pijn had en bloedverlies ook nihil was.

Aardig in onzekerheid gezeten en veel getwijfeld om te gaan testen maar ik heb toch maar geduldig op me ongeveer verwachte cyclus gewacht en inderdaad toch afgelopen weekend ongesteld geworden en dat heb ik geweten ook. Het begon de eerste dag meteen super heftig en werd helaas wakker ervan met heftige, herkenbare, pijn in de buik, rug en benen! Dus lag weer goed te creperen als van ouds.

wel een cyclus van 26 dagen... wat is dat irrietant zeg. Tot nu toe niet eerder dan dag 30-45 gehad. Op naar ronde 9...
 
Afgelopen donderdag na een cyclus van 37 dagen ongesteld geworden. Al was deze erg vreemd. Was na 3 dagen er al weer helemaal vanaf. Normaal ben ik 6 dagen ongesteld waarvan 2 behoorlijk heftig. Deze maand begon ik met een behoorlijk heftige dag en daarna 2 dagen minimaal. Vind het erg vreemd, zit er zelfs over te denken om voor zekerheid een testje te doen aangezien deze menstruatie voor mij erg kort was.
 
@Chantal2109

Ik ben erg benieuwd wat daaruit komt! Hier is alles nog rustig. Nu op dag 23 van mijn cyclus, dus ik ben erg benieuwd wat er deze ronde gaat gebeuren. Laat je het even weten als je wilt?
 
@KJoyce89

Oh, meis, pijn ervaren is alles behalve prettig. Ja die rottige cyclussen zijn bloed irritant. Vooral omdat je niet weer waar je aan toe bent. Succes met de nieuwe ronde!
 

Hallo allemaal!

ik doe ook mee, oktober gestopt met de pil en begin December eindelijk 4 dagen ongesteld geworden (8 weken na het stoppen met de pil) nu alweer op 6 weken verder nog steeds niet ongesteld wel had ik van de week een spontaan gevoel dat ik ovulatie test moest doen en die was super positief.... dus t zou mij benieuwen komende dagen / weken



ben voor de pil en tijdens de pil altijd regelmatig geweest
 
Welkom Lisje. Wat een lange cyclus zeg, 8 weken! Heb je maar één ovulatietest gedaan of heb je er meerdere gedaan? Voel je je eisprong wel? Ik heb ook gehoor dat de ovulatietest positief uitslaat als je zwanger bent, haha. Maar eerst maar even vanuit gaan dat het werkelijk een ovulatie is geweest. Ben zeer benieuwd hoe het verloopt!

@Chantal, wat balen dat je test negatief was hoor! En hoe is het nu ondertussen, heb je nog ergens last van / ondertussen ongesteld geworden of nog steeds helemaal niks?

Ik heb - denk ik - ongeveer 1,5 week geleden mijn eisprong gehad, had die vrijdag wat vruchtbaar slijm ontdekt. Zou enigszins kloppen met de app als ik die blijf volgen op 34 dagen (zoals mijn eerste cyclus). Nu heb ik alleen gisteren en vanochtend veel last gehad van een rare pijn in mijn rechterzij, aan de voorkant zeg maar. Met name ook als ik moest lopen of hoesten of zo. Dus ik vraag me af of dat dan een innesteling is geweest of dat dat dan weer mijn eisprong is geweest... We zullen het zien, verwachtte NOD is komende zaterdag als ik weer uitga van een cyclus van 34.
 
Terug
Bovenaan