onverklaarbaar onvruchtbaar...

Hoi Lady's,

Wij hebben sinds kort besloten om het ook aan een aantal mensen te gaan vertellen dat we bezig zijn met zwanger worden. Dat is wel een opluchting hoor!.Je hoeft het nu niet meer helemaal voor jezelf te houden. De mensen schrikken wel als je het verteld, maar zijn wel begripvol. Ze voelen zich gelijk schuldig over opmerkingen die ze gemaakt hebben. Susie, het is wel heel erg lullig van die vriendschap van 25 jaar. En dat je er ook op zo'n manier achter moet komen! Nou, wij zijn er voor je als je je hart wil luchten!

Het beleid van het zh? Dat is volgens mij in ieder zh weer anders. Bij mij in het ziekenhuis willen ze pas met volgende stappen gaan beginnen (zoals IUI) na 3 jaar! Bij jullie lees ik dat dat na 2 jaar het geval is. Maar ik ben het er  ook niet altijd mee eens!

Mier, wat goed zeg, dat je juist op het moment dat je met IUI gaat beginnen zwanger wordt. Wat zit de wereld toch raar in elkaar. Ik kan me voorstellen dat je super trots bent! Geniet er maar lekker van. Het geeft mij ook wel een beetje hoop!

Ik heb nog een vraagje: Hoe gaan/gingen jullie met de siuatie om? Ik merk soms dat ik dagen heb, dat ik er weinig aan denk en soms ben ik er constant mee bezig. Ze zeggen wel dat je het van je af moet zetten, maar dat vind ik makkelijker gezegd dan gedaan.
En deden jullie nog extra dingen om het zwanger worden te bevorderen?

Wat een vragen he? Maar ik ben even nieuwsgierig hoe andere daarmee omgaan.

xxx Bibi....

He bibi,

Ben ik weer.
Voelt als een geruststelling he als toch wat mensen op de hoogte zijn van je situatie.Had ik wel ieg.Niet dat ze wat kunnen doen,maar je hoeft er ieg niet zo geheimzinning meer over te doen.

Dat van die 3 jaar geldt voor ons volgens mij ook hoor.
Gyn zei dat normale procedure van IUI 3 jaar is.Dus dan duurt het voor ons ook nog een jaar.Of er moet nu wat uit kijkoperatie komen dat blijkt dat ze mischien wel eerder kunnen starten.
Ik zit er ook niet echt op te wachten nog een jaar op te wachten.

En ja met de vraag hoe ga je ermee om?
Ik kan het de ene keer ook beter hendele dan de andere keer.
Merk nu ik wachtende ben op de KO dat ik mij er ook weer meer mee bezig houdt en ik mij ook meer verdrietig voel waarom ik dit allemaal moet ondergaan.
Terwijl ik ook heel veel momenten heb gehad dat ik mij er nauwelijks mee bezig hield,maar het blijft denk ik moeilijk,omdat het iedere maand weer een teleurstelling is.
En je er ook dagelijks mee geconfronteerd wordt.Zo was ik vandaag op de verjaardag van mijn neefje die 4 is geworden er waren allemaal ouders met kleine kinderen.Ik heb het daar dan best moeilijk mee,want het gaat toch contstant over kinderen.Ik merk dat ik ook erg veel moeite heb als een collega op mijn werk zwanger is.Ik heb net een periode gehad dat 3 collega's zwanger waren.1 daarvan is nu bevallen en andere 2 zijn met verlof.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik ze nu niet meer dagelijks zie.
Echt heel gek,maar zo wordt ik niet constant dagelijks met neus op de feiten gedrukt.
Heb jij het niet moeilijk met zwangere om je heen??

En op de vraag of ik wel eens iets heb gedaan/gebruikt ter bevordering van zwangerschap.
Ik heb toen ik was gestopt met pil heel lang foliumzuur geslikt,maar dat slik ik nu een jaar niet meer,want had zoiets van waarom slik ik het.
Ook heb ik tarwekiemcapsules geslikt.Dit is ook ter bevordering van innesteling en zou dus kunnen vermakkelijken om zwanger te worden had ik gelezen op dit forum.
Ik had zo iets nou baat het niet dan schaadt het niet kom maar op,maar helaas zonder resultaat.Dus ben ik ook maar mee gestopt.
Je gaat op een gegeven moment ook alles proberen zo had ik ook gehoord van hup benen in de lucht na de gemeenschap dus ja hoor ik benen in de lucht hahaha geen gezicht,maar dat heeft dus ook nog niet gewerkt hahahaha.

Volgens mij heb ik nu op al je vragen geantwoord.Weet niet zeker,maar kan het nu ook niet terug zien hahaha

x susie

Hoi Susie,

Het voelt zeker als een geruststelling, maar nog niet veel mensen weten het. Alleen een goede vriendin, m'n ouders, een tante en natuurlijk m'n werk het. Maar ik merk wel dat ik steeds meer behoefte aan heb om niet meer geheimzinnig over te gaan doen.

Oh, ik dacht dat van 3 jaar alleen bij mijn ziekenhuis was. Was al bijna van plan om een ander ziekenhuis op te bellen. Ik ben niet zo heel erg geduldig! Hahaha...

Op de vraag of ik het moeilijk heb met zwangere om me heen? Ja, een goede vriendin van mij is nu zwanger. Toen ze het goede nieuws kwamen vertellen, moest ik wel even slikken. Ik vond het echt heel erg leuk voor ze, maar ik was zo jaloers. Moest ook echt even huilen toen ze weg waren. Een paar dagen later stond onze oude buurvrouw voor de deur met het nieuws dat ze zwanger zijn. Hun weten het trouwens niet dat we al ruim 2 jaar bezig zijn. Op m'n werk is ook een collega zwanger en 1tje is net bevallen. Wel moeilijk allemaal! Zelfs toen ik naar m'n HA ging om te overleggen hoe nu verder, zat m'n HA daar met een dikke buik. Het lijkt wel of de hele wereld zwanger is.

Je zei dat je geen foliumzuur meer slikt. Ik doe dat nog steeds trouw elke dag. Al ruim 2 jaar. Waarom ben je gestopt dan? Is het niet goed voor je? Verder slik ik sinds kort vitamine E. Ik kreeg een tip van iemand dat dat goed is voor je vruchtbaarheid. Baad het niet, dan schaadt het niet. Verder ben ik minder koffie gaan drinken en gestopt met roken. Dat met de benen in de lucht is ook heel herkenbaar. Doe ik ook! Hahaha... Je weet het maar nooit of het helpt! En zoniet, dan heb je er wel lol om gehad! Verder is moeten we goede hoop houden, dat het binnenkort raak is!

XXX Bibi...

Hoi Bibi,

Ik heb precies hetzelfde als jou voel ook veel jaloezie als ik een zwangere vrouw zie.
Niet dat ik het andere niet gun,maar ik wil ook zo graag.
Terwijl ik totaal nooit jaloers ben aangelegd,maar voor dat dus wel.
Het is gewoon je verlangen naar een kind.

Ik ben gewoon gestopt met foliumzuur,omdat ik het idee had van ja waarom slik ik het nog.Slikte het ook dagelijks,maar had zoiets van het kan ook geen kwaad om pas ermee te starten als je zwanger ben.Doen zoveel mensen.En ja het wordt ook allemaal zo duur.Ik heb ook al zoveel geld verspilt met ovulatietesten en zwangerschapstesten het zijn toch allemaal bijelkaar aardig wat kosten.
Ik heb het toen wel met mijn HA overlegt en die zei dat het geen kwaad kon om te blijven slikken,maar dat hij wel de keus begreep als ik er even mee stopte.

x susie

Hoi Susie,

Het verlangen naar een kind! Dat verlangen lijkt wel steeds groter te worden. Ik ben nu ook een weekje vrij van m'n werk om even bij te tanken. Ik heb  een paar zware dagen gehad en eigenlijk nog steeds. Het lijkt wel of ik er steeds  minder goed mee om kan gaan.  Ik heb gemerkt dat ik niet zo heel erg goed ben in het loslaten van dingen, maar ik wil ook zo graag. Kan er zo verdrietig om worden.  Ik zat er eerst aan de te denken om gewoon weer even aan de pil te gaan om alles voor mezelf op een rijtje te zetten, maar aan de andere kant wil dat ook weer niet. En m'n vriend wil dat ook niet. Dat zijn gemiste kansen. Dus we hebben ook besloten om het niet te doen. Waarschijnlijk als ik het wel doe, dan zit ik ook te balen waarom ik het gedaan heb! Het is gewoon een moeilijke situatie!

x Bibi...

Hoi meiden,

Bibi: "Welom" hier, vervelend om zo met elkaar in contact te komen, maarja we doen niks aan onze situaties!! Dan kunnen we elkaar maar beter steunen. Bij ons in het ziekenhuis beginnen ze ook pas na 3jaar met iui bij onverklaarbare onvruchtbaarheid. Ik vind het ook erg lang hoor!! Wij zijn al meer dan 3 jaar bezeg en mochten dus met iui starten. Heb nu 3 rondes zonder hormonen gehad en 1 met clomid en pregnyl. Daarvan zit ik nu weer fijn op het wachtbankje.....

Susie: De kijkoperatie komt nu wel dichtbij he!!! Spannend hoor!!! Ik ga hard duimen dat het allemaal goed komt!!!

@Mier: Hoe gaat het met jou en de kleine??

Ik zit vandaag op dag 15 na de iui. Nou weet ik dat ik pas op dag 18 mag testen, maarja ik ben ook maar een mens dus heb het vanmorgen gedaan. En wat denk je echt vet  positief..... Ik toch maar even naar het ziekenhuis gebeld en  verteld wat ik  had gedaan. Nu moet ik vrijdag weer testen, en als die positief is dan is het echt positef... Nu is het de pregnyl die zorgt dat de test positief is...........

(met de vorige iui's werd ik echt stipt op dag 14 ongesteld.....)

Getver, snap ook echt niet dat ik het gedaan heb, maar ben zoooo nieuwsgierig!!! En ik voel me de laatste dagen ook echt zwanger, misselijk/ zere borsten/moe ect.. maar ik weet ook wel dat dat door de hormonen kan komen...

Nu maar weer wachten tot vrijdag... Bah.....  

Ik vind het zooooooo frustrerend dat ik weet dat we allebei gezond zijn en theoretisch gewoon zwanger kunnen raken en dat het toch niet lukt!!!! Getver!!!

XXX Liv

OO liv wat spannend.Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan hoor.Zou ook hebben getest.
Kan mij voorstellen dat je nu helemaal gek wordt van de zenuwen spannneeeennddd.
Ik ga voor je duimen(kan geen ander plaatje vinden hahahaha)
Toy,toy,toy.

En ja voor mij komt de kijkoperatie nu wel erg dichtbij pffff morgen bellen voor de tijd ben benieuwd.Hoop 's ochtends anders moet ik een nachtje blijven.

x susie

Hoi bibi,

Wat vervelend dat het nu even niet goed met je gaat.Wel fijn dat je dan nu een weekje bij kan tanken.Zorg je wel goed voor jezelf.Laat het niet je leven beheersen he.Ik heb ook een tijdje dipje gehad,maar je moet gewoon veel afleiding zoeken.Ga samen met vooral je partner veel leuke dingen doen.Het is namelijk voor hem ook moeilijk.Vaak zijn mannen niet van die praters,maar mannen houden het binnen.En hij voelt mischien zich ook machteloos (dat had mijn vriend wel ieg) hij kan niks voor je doen en wil je ook gelukkig zien.
Wees er voor elkaar. Als je lekkerder in je vel zit.Kan het ook beter gaan.
Bij mij merk ik gewoon als ik gestrest ben dat mijn cyclus ook onregelmatig is.
De laatste paar maanden zit ik goed in mijn vel en is mijn cyclus gewoon iedere maand 28/29 dg dat had ik in al die 2 jaar nog niet gehad.
Zo zie je maar dat je dat in je lichaam toch onbewust zelf regelt.

Dus doe lekker leuke dingen meid.

x susie

Terug
Bovenaan