Oorbellen; wel of niet?!

Hallo mensen,

Ik ben ook van mening dat je een kindje pas oorbellen moet geven als ze meer kunnen begrijpen wat er gebeurd.Ik vind het een beetje egoïstisch overkomen om alleen omdat je het zelf mooi vind die kleintjes gaatjes in de oren te laten schieten.Ik heb ook een dochtertje maar ook ik wacht zo lang als het kan met haar oorbellen laten schieten.En jongens een injectie is belangrijk voor hun weerstand maar oorbellen niet.

maar goed iedreen is gelukkig vrij om zijn eigen mening te geven.

Groetjes melissa
 
Behalve de risico's van ontstekingen en het uitscheuren van de oorlel als het bij stoeien en spelen mis gaat, ben ik ook verbaasd dat moeders dit vrijwillig met hun kind doen. Ik vind het al moeilijk om die inenting te laten zetten, maar daarvan weet ik dat het voor het bestwil van mijn kind is. Volgens mij zijn oorbellen dat niet. Ik heb zelf geen meisje, maar zou bij een meisje er zelfs niet voor kiezen om een armbandje of kettinkje om te doen. Daarvan vind ik ook de risico's bij spelen en stoeien te groot bij die hele kleintjes. Ik heb zelf gaatjes laten prikken toen ik een tiener was en dan kun je volgens mij een veel betere keus maken. Nu maak jij de keus voor je kind en dat gaatje groeit dus echt niet meer volledig dicht na een aantal jaren, dat blijft een litteken op je oorlel. Dus waarom zou jij die keus maken voor een klein kind? Als je nou een tato mooi vind, laat je die dan ook zetten bij je baby of peuter? Of een tong of neuspiercing? Ik zou er zelf dus nooit voor kiezen en dan kun je wel zeggen dat iedereen moet kunnen doen waar ze zin in heeft en dat we dat vooral moeten respecteren. Maar dit is je kind iets aandoen omdat je het zelf zo mooi vind, terwijl het voor het welzijn van je kind totaal onnodig is en het is ook nog eens blijvend. Dus niet meer terug te draaien. Sorry, maar ik kan daar niet zoveel respect voor opbrengen.  
 
Ik heb zomaar een paar berichtjes gelezen maar wat een gezeik over een paar oorbellen

Mijn dochter heb ze ook gehad vlak voor haar eerste   verjaardag voordat ze de winkel uit was was het huilen al weer over tuurlijk is het rot als ze huilt maar ze houdt er geen trama aan over

Maar ik heb ze er wel uitgehaald want het is gewoon nogal lastig als ze zo klein zijn met aan en uitkleden dus ik zou zeggen wacht nog even
 
SUZAN2 ik wil hier toch even op reageren.Hoe bedoel je gezeik we geven allemaal onze mening en dat is nooit gezeik.Maar goed als je zo reageerd zegt het meer over jou dan over ons.In ieder geval ben je er wel achter dat het ook niet zo praktisch is nou ja in ieder geval heeft het jou geld gekost die je beter in haar spaarpot voor later had kunnen doen .Want nu heb je ze in principe door de wc gespoeld.

Dames wacht gewoon tot zo'n kind het zelf wat meer door heeft.Niet zo egoïstisch zijn van maar IK vind het mooi dus moet mijn dochter het krijgen.Belachelijk het is geen kerstboom.
 
Hallo....

Hmmm... tja, nu vind ik toch maar dat ik wéér ga reageren... Blijkbaar is een oorbellen-topic toch gevoelig (wist ik al)

Mijn dochter zelf heeft nog geen oorbelletjes, wanneer ze ze wel krijgt weet ik nog niet.
Maar het is natuurlijk wél zo, dat het ten alle tijde gebeurd wanneer het MIJ uitkomt.(of het nu met 1 jaar is of met 6, de uiteindelijke beslissing blijft toch ten alle tijde bij de ouders)
In principe is het krijgen van kinderen al een egoïstische aktie, dus ik vind die vlieger niet opgaan.
Ja.. oke nu wordt er geopperd dat dat geen pijn doet voor het kind.. evenals kleding.. maar ook die doe ik aan omdat ik het leuk vind.
En tja, we enten allemaal onze kindjes. (de mijne ook).. doet ook pijn, en dat wordt er gezegd dat het voor hun bestwil is.. maar ook daarover zijn de meningen verdeeld.
Niet dat ik er zo over denk hoor, de mijne is ook ge-ent.

Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dit; dat je je eigen menig hebt tbv je EIGEN kind.. alá, maar dan hoef je andere moeders nog niet te veroordelen wat wél of niet goed is voor hun eigen kind... leven en laten leven.

Groetjes Debby
ps; Dit topic raakt denk ik nooit ten einde
 
ohh en wat ik nog vergeet neer te zetten, waar ik het van de week met iemand over heb gehad.
Wat is nu pijn??? ik leg uit; Ik heb dus oorbellen van kleins af aan.. ik was nog geen 1 toen ik ze kreeg.
Als kind zijnde liep ik "volgens" de mode, maar ik voelde mij er niet happy bij... het waren geen tierelantijntjes.. zoals 1 van de vorige moeders een kerstboom noemt.. Mijn moeder kleedde mij dus NIET als een kerstboom.
Maarrrrrrr, tóch heb ik er een trauma aan over gehouden (is ook pijn)
En aan die oorbellen heb ik geen pijn aan over gehouden.. dusss wat is nu "erger" ??

Ik verwijt mijn moeder niets, en ik hoop dat mijn dochter mij later ook niets verwijt.
Elke ouder doet op dat moment wat zij/hij goeddunkt.. of dat later een juiste beslissing blijkt te zijn, kan je nu nog niet weten.
Op dat moment ís het de juiste beslissing (voor jezelf) en kan je alleen maar hopen dat je kind dat later ook zo ziet.

Groeten Debby
 
Weet je wat, ik geef mijn mening er ook nog even over.

Oorbellen staan inderdaad erg leuk bij die kleintjes.
Scheelt weer vragen of het een jongetje of meisje is.
Met aan- en uitkleden kan het problemen geven (las ik ergens en vond dit wel een goed punt)
Met stoeien dus ook.
Wat betreft pijn vind ik dus minimaal. Helemaal gezien de valpartijen tijdens het leren lopen enzo waardoor ze echt overstuur raken. Het schieten van gaatjes is maar een prikkie en is zo over. Inenten doet ook meer zeer.

Nou en ik denk dat als je deze dingen op een rijtje zet je dan tot een goede keuze kan komen en dan zal de 1 kiezen voor wel gaatjes en de ander zal ermee wachten. Ikzelf zou er waarschijnlijk mee wachten (ik heb een zoon) maar ik kan me ook goed voorstellen dat er moeders zijn die er voor kiezen gaatjes te laten schieten en zich daar prima bij voelen.

Zo, dit is mijn uitspraak en hier zullen jullie het mee moeten doen.

groetjes Ida
 
hoi

heb zo eens meegelezen,en ik kan alleen maar zeggen.laat iedereen het voor zichzelf weten en bekritiseer elkaar er verder niet meer op.Wie het mooi vind moet het doen en wie het niet mooi vind   of om een andere reden   die doet het niet. gr wendy
 
Terug
Bovenaan