Oorbellen; wel of niet?!

Hoi,

ik heb ook ff gegoogled, maar kon daar ook idd niks over vinden. Gek dat dat ooit wel  verteld is.  Maargoed... Een shock, ookal komt dat zelden voor, vind ik ook niet echt super om te horen. Het zou maar net wel jouw kind zijn die een shock krijgt, dan vergeef je het jezelf nooit denk ik.
Maargoed, ieder voor zich. Veroordeel diegene helemaal niet, maar ik doe het gewoon echt niet, totdat ze wat ouder is.

Gr CJ
 
Hoi (nog een keer...)

Dat met die shock is puur als het (te)  zeer doet, net als bij elk ander iets...
Door pijn kan iedereen in shock raken, dat is niet leeftijds gerelateerd.
Dat kan dus ook bijv.als ze prikjes krijgen.
Ik wacht zelf tot ze 2 jaar is ofzo, die leeftijd had ik altijd al voor ogen.
En eerlijk??? prikjes (injecties) doen meer pijn dan oorbellen... weet ikzelf maar als te goed. En als mijn dochtertje vrolijk daarbij blijft doorbabbelen, weet ik dat dat wel goed zit.

Groetjes Debby
 
Ik wil ook graag reageren. Zelf heb ik 4 gaatjes in een oor en 5 in de ander, dus ik weet wel zo'n beetje hoe het voelt.

Mijn dochter krijgt oorbellen als ze er zelf om vraagt. Ik heb zojuist wel een reactie gelezen dat een kind van 6 helemaal niet zelf kan weten wat ze wil. Ik ben het daar niet mee eens.
Ik was zelf 6 toen ik gaatjes liet schieten en heb dit ook helemaal zelf gewild. Mijn moeder had gezegd dat ik oorbellen mocht wanneer ik het zelf wilde. Toen heb ik er lang over nagedacht en op een dag zei ik 'vandaag wil ik het!'. Dus hop naar de juwelier, nog diezelfde middag. Ik weet het nog heel goed en was zo trots en blij toen ik ze eenmaal had.

Ikzelf vind het eerlijk gezegd wel zielig (maar de pijn is inderdaad maar even) en ben zelf wel bang dat ze een keer blijft haken. Zo klein hebben ze nog geen benul dat ze moeten uitkijken ivm uitscheuren. Maar al met al vind ik  dat iedere moeder voor zichzelf moet uitmaken of ze wel of geen oorbellen laten schieten.

Groetjes, Marisa
 
ik vind dat je als mens niet het recht om voor een ander mens te beslissen iets aan het lijf te veranderen. Verminking vind ik het niet, maar het is wel een ingrijpende verandering.
Er zijn genoeg methoden om je kind er leuk uit te laten zien (kleren, staartjes in het haar, weet ik veel) zonder dat er een gat in haar lichaam word gemaakt.
Niemand beslist over mijn lijf behalve ik zelf, en datzelfde respect gun ik mijn dochter.
 
Hallo allemaal.

Ik heb een dochtertje van 10 maanden en zij heeft met 4 maanden oorbelletjes gekregen. De reden daarvan was is dat ik het zelf mooi vind en dat haar vader hindoestaans is en het in de cultuur zit. Als ze het niet wilt later kunnen ze er naar mijn idee nog uit en is er niet veel van te zien. Wat ik ook heb begrepen van de juwelier waar we zijn geweest(een hindoestaan) is dat ze op jonge leeftijd(voor ze iets in de mond stoppen) nog geen bacterien bij zich dragen en er dus ook geen infecties ontstaan. Ik hoefde het alleen te reinigen met babylotion en een paar x per dag aan draaien. Bij het schieten zelf heeft ze bij het eerste gaatje niet gehuild en bij de tweede echt een paar seconden. Ze heeft er verder nooit last van gehad en het zijn ook speciale babyoorbellen die niet pijn doen bij het slapen.Mijn nichtje van 1,5 heeft laatst ook oorbelletjes gekregen en ook nergens last van.  Ik vind het geweldig en snap best dat anderen het zielig vinden. Ik deed het liever op deze leeftijd om dat ze er later alleen bewust van worden dat het zeer doet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad.

Groetjes Jolanda
 
Die opmerking van de juwelier dat ze geen bacterien bij zich dragen vind ik vreemd. Ieder levend organisme draagt bacterien bij zich. En als een oortje gaan ontsteken is dat bijna altijd door bacterien van buitenaf.   Tuurlijk, als ze er nog niet aan kunnen zitten, zullen ze het zelf niet infecteren, maar het kan wel ontsteken. Net als bij een ouder kind of volwassene.

Groetjes, Marisa
 
Ik heb zelf twee dochters van 2,5 en 9 maanden. Geen haar op mijn hoofd die denkt aan het laten zetten - nu al - van oorbellen. Natuurlijk moet ieder dit voor zichzelf weten, maar persoonlijk vind ik het er niet uit zien; zo'n kleintje met oorbellen.
Ik heb zelf oorbellen, en heb deze gekregen toen ik een jaar of vijf was en ik er zélf om vroeg. Datzelfde zal ik ook toepassen op mijn eigen meiden. Ik kan het ze niet verbieden, want ik heb ze zelf ook. Maar ik wacht af tot het moment dat ze zich bewust zijn van waar ze eigenlijk om vragen. En als ze geen oorbellen willen, dan vind ik dat prima. Het is en blijft hun eigen keus.
 
hi

ik heb mijn dochter net 14 mnd oorbellen laten schieten!
ze deden ze beide te gelijk er in schieten!
en ja ze heeft even gehuild, de volgende dag kreeg ze de bmr prik en de menc. pril daar heeft ze toch echt harder bij ge gild!!!
ze heeft ze nu 1 week en ze zitten er prima..
geen last van , ze zit er niet aan.
alleen met truitjes uit doen even nadenken dat je dat met wat meer beleid langs die oren haalt.

succes
 
Terug
Bovenaan