op wie gaan jullie morgen stemmen??????

Ik schrik ook een beetje van de reacties...
Mijn man en ik werken ook keihard, verdienen samen meer dan 2x modaal en zouden het natuurlijk jammer vinden om erop achteruit te gaan.. maar... het heeft naar mijn mening geen zin om je alleen te fixeren op vooruitgang van de economie. Ik ben absoluut geen voorstander van een echte verzorgingsstaat, maar er moet wel een  evenwicht zijn tussen economische vooruitgang en sociale zekerheid.
En types als Wilders en Verdonk vind ik gewoon ENG. Stel je toch voor dat Verdonk minister van onderwijs wordt en vice-premier, brrrr.
Ik ben eruit. Ik kies toch D66.

Hoi meiden!

Gelukkig zijn er ook berichtjes bijgekomen waar ik me meer in kan vinden en inderdaad niet alleen maar rechts of met een naar mijn mening negatieve instelling (heb het niet over alle berichtjes hoor!).

Waar ik me wel aan stoor is dat sommigen lijken te vergeten dat niet ALLE hardwerkende mensen ook meteen maar VEEL verdienen.
Waar moet het heen met een maatschappij als het sociale gevoel, er voorelkaar zijn, elkaar helpen, een ander iets gunnen ver te zoeken is en de economie het enige is waar aan gedacht wordt? Denk dat het er dan zeer triest uit gaat zien hier. Er moet een goede balans zijn.

Zelf heb ik twee HBO opleidingen gedaan, een partner met een baan en een koophuis. Ik knijp mijn handen dicht met wat ik heb. We zijn gezond en mijn familie ook. We kunnen het goed met elkaar vinden, we hebben leuke vrienden en goede buren. Ik vind het niet vanzelfsprekend wat ik allemaal heb en ik vind het al  helemaal niet vanzelfsprekend dat ik hier in Nederland woon. Ik besef maar al te goed dat ik net zo goed aan het andere eind  van de wereld geboren had kunnen worden en dan had ik  me niet eens zo druk hoeven maken om dit soort dingen.

Belangrijkste is toch eigenlijk wel dat je in ieder geval je stem laat gelden! Het is mooi dat we dat hier kunnen doen!

Leuk trouwens, al die  reacties die hierop komen!

Groetjes, Mimi (stemt SP)

ojee een discussie over politiek

ik ben van mening dat over politiek en geloof niet te discuseren valt.
ik weet niet waar ik op moet stemmen ze beloven een hoop maar er is er nog nooit 1 geweest die het waar gemaakt heeft.
en als ik eerlijk ben mis ik pim fortuin was wel benieuwt geweest of hij het voor elkaar kreeg. maar ja wie zal het zeggen.

succes morgen met jullie keuzes.
ik denk dat ik op een heel klein partij stem gaat mijn stem zoiezo niet naar die andere
haha

kussies vero 39 weken en 3 dagen

Beste dames,

Het is en blijft een gemengd onderwerp. Lang leve de democratie!! Ik denk dat het wel verstandig is om elkaar te blijven respecteren, wat je ook mag gaan stemmen.

Helaas is het zoals bollemuts het net in d'r stukje verteld zo dat er sommige groepen echt de dupe zijn van bepaalde standpunten. Helaas is het ook zo dat er in die groepen flink misbruik gemaakt wordt van ons systeem. Ik zie dit dagelijks van dichtbij en niet door mijn werk maar door bepaalde kennissen. Ze weten precies hoe de wet in elkaar steekt om geld te krijgen van de overheid en zelfs hoe ze familie of vrienden kunnen gebruiken daarvoor.

Het is wel een feit dat de werkende (belastingbetalende) mens hier de dupe van is!! Hierdoor zijn alle belastingen hoog en bijvoorbeeld de ziektekosten verzekeringen. Wij zijn een modaal gezin en voelen het altijd wanneer er weer eens "bezuinigd" wordt!

En daar krijg je wel eens de balen van...... Zo heeft iedereen zijn eigen visie op het stelsel.

Veel succes met stemmen.

quote: Valerie79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-11-2006 09:49:51'));

helleeuw,

ik ben eigenlijk blij dat ik niet meer in nederland woon, want nu mogen we niet meer stemmen!!!
Ik ben wel op de hoogte van alles wat ze willen, maar ik vind alle lijsstrekkers een stelletje idioten...
Ik vind dus wel dat Geert Wilders er niet uit ziet, ontplofte poedel, maar hij heeft echt wel sterke punten.
Ik zou dus wel op hem gestemd hebben.

Ik wens jullie veel succes met het maken van een keuze!!!

groetjes Valerie

Als je de nederlandse nationaliteit hebt, mag je toch nog steeds stemmen?

Links gaat straks kadootjes uitdelen van hetgeen nu is opgebouwd. Het waren moeilijk jaren, vraag me af of woutertje het ook zo goed had gedaan of dat we dan nog verder de vernieling in waren gegaan.

Ben bang dat we met links nu kadootjes gaan krijgen en wie mag er dan over 4 jaar weer puin gaan ruimen?

En wat betreft de kinderopvang, die is ook met CDA inkomensfhankelijk, links wil gaan voor gratis. Dames dat geloven jullie zijn toch niet he, niets is gratis. Het moet ergens van betaald worden. Ik ben beslist tegen gratis kinderopvang, een bijdrage van de overheid en de werkgever prima, maar als ouder mag je best mee betalen aan goed opvang (naar draagkracht).

Miep

Helemaal mee eens Miep!
Gratis kinderopvang kost miljarden, leidt waarschijnlijk tot nieuwe wachtlijsten en een verminderde kwaliteit van de opvang. Ons kindje staat al ingeschreven voor een paar ochtenden in de week vanaf  juli 2007 en we staan nu al op een wachtlijst :(

Terug
Bovenaan