opnieuw ivf

Hey Bloem,

"gelukkig" heb je een vriendin waarmee je alles kunt delen en die je dan ook begrijpt. Ik heb ook een vriendin die nog in de molen zit voor een 2de kindje. Ga lekker samen uit eten en probeer er een gezellige avond van te maken

Met mij gaat het nu wel goed. Vorige week donderdag had ik een off day. Ik kon het in mijn hoofd allemaal even niet meer volgen wat er allemaal was gebeurd. Het ene moment ben je blij dan weer ontzettend verdrietig en dan weer blij..ik moest het allemaal even verwerken. Ik heb nog  niet echt een  buikje haha, ik heb 36/38 en het is nu net of ik een zwembandje heb hihi. Wat kan mij het schelen! Ik ga nu de 8 weken in..

Lieve Bloem, de aanhouder wint! neem je rust, praat erover met je vriendin en als je/jullie er klaar voor zijn ga ervoor!!

Wens alle goeds.

Mo

Hey Bloempke en Mo,

Het is zeker niet mijn bedoeling om tussen jullie gesprekken in te komen hoor maar las dit mee en wou er met jullie over praten... Ik moet de 5de mei voor de eerste maal bij de fertiliteitsarts gaan om over te gaan op ivf omdat mijn eileiders volledig dicht zitten ten gevolge van een infectie die ik in de loop der jaren moet meegemaakt hebben. We zijn 1jaar en 5maanden bezig voor een kleintje. Heb totaal nog geen ervaring met ivf... T'is allemaal nieuw voor mij! Heb 2 kindjes waarbij ik van de eerste ronde zwanger was!

Mo, alvast een dikke proficiat met je zwangerschap! Geniet er maar van meid! Heb jij veel pogingen moeten ondergaan?

Bloempke, hoeveel pogingen heb jij al achter de rug? Ik begrijp het heel goed hoe moeilijk dit allemaal is en mensen die het niet meemaken verstaan dit niet altijd!
Heb het zelf ook heel moeilijk... het geduld wordt echt wel op de proef gesteld!

Liefs San
(Sandra uit België)

Hallo San,

Het geeft niets om "in te breken" ..Ik vind het erg spijtig voor je dat je alleen nog IVF een kans heb op een kindje. Maar als ik het goed begrijp heb je 2 kindjes? Waarom dit traject voor een derde? Begrijp me niet verkeerd, de wens is even groot als die van ons (bloem en ik), maar het is niet niks wat je te wachten staat. Ik heb een vriendin die ook 1 kindje spontaan had en ook daarna de eileiders verstopt en nu na 1 poging via IVF een 2de kindje. Bloem en ik heb al 3 pogingen achter de rug en ik loop al 6 jaar in het ziekenhuis (ze weten bij mij de oorzaak niet). Ik hoop dat ik een goede zwangerschap krijg, en ik hoop dat Bloem dit ook mag meemaken. Jij zal heel anders in de behandeling staan dan ons. Mijn vriendin zei dat ook, zij kwam thuis en had er eentje rondhuppellen. Wij komen thuis uit het ziekenhuis met de gedachte of wij altijd met lege handen zullen blijven staan...

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en ik denk dat ik ook voor Bloem spreek. Dat neemt niet weg dat als je vragen heb je ze altijd kunt stellen. Ik dwarrel hier nog wel rond. Je kunt ook kijken op www.freya.nl, vind ik zelf een duidelijke site.

Ik wens je veel sterkte toe.

Mo

Hey Mo,

Geen probleem hoor dat je me vraagt waarom... Mijn 2 kindjes zijn uit mijn vorig huwelijk. Ze zijn 16 en 10. Heb al heel wat meegemaakt en kan nu pas zeggen dat ik gelukkig ben bij mijn nieuwe ventje. Hij heeft nog geen kindjes... Niet dat we het daarom doen maar we hebben dat gewoon samen besloten en we verlangen er beiden heel erg naar... En lang kan ik niet meer wachten want ben er al 36 en er zit nu al een groot leeftijdsverschil op. Als ik het goed begrijp hebben jij en bloempke nog geen kindjes? Dan moet het inderdaad nog harder zijn... kan me dat heel goed inbeelden... maar kijk meid, ik had er ook geen problemen mee om zwanger te worden (omdat velen zeggen, je hebt er al 2 dus het kan geen probleem zijn!) Wel dus! Kan me ook wel voorstellen dat ik nog een zware periode voor de boeg heb met hormonen enz. maar ik ben niet alleen... vandaar dat ik op jullie gereageerd heb en ook al is het niet je eerste kindje, toch doet het pijn als je  ernaar verlangt en het komt niet! Ben al enorm teleurgesteld geweest door die domme infectie die ik moet gehad hebben! Weet nu wel de reden waarom het zolang duurt!  Maar jij bent nu wel zwanger hé meid? Alles komt wel goed, al heeft het soms heel wat tijd, geduld, stress, pijn... nodig.

Liefs San

Hallo Mo en San ,

Natuurlijk vind ik het niet erg dat je je tussen onze babbel ingooid.
Leuk zelfs zo kunen we onze ervaringen delen .
Ik zelf ben 3,5jaar bezig , met allerlei onderzoeken , hormonen , kunstmatig ins.
en 3 IVF pogingen , met nog 1 terugplaatsing van de 2de poging .
De laatste keer hebben ze er 2 teruggeplaatst , helaas zonder succes .

Hoewel ik heel hard droom op een kindje , heb ik er nu even geen zin in.
Begrijp me niet verkeerd maar het blijft een zware onderneming .
Zowel emotioneel als fyssiek, al de bloedafnamens echo's en dokters bezoeken .
Ook jezelf dagelijks op het zelfde uur moeten inspuiten ,...
Ik wil je niet bang maken , want ik zou het direct opnieuw doen , maar niet nu .

Waar ben je in behandeling ?
Hou me zeker op de hoogte , ik wil je altijd steunen .

He Mo
Super dat alles goed met je gaat , wanneer volgende echo ?
Ik denk soms om nu geen IVF te doen maar gewoon KI ??
Dat is niet zo zwaar .
Want ik ben bang als ik te lang wacht , tijdens de zomer is het labo toe .
ps weer en vriendin van me bevalt dit weekend van haar 2de .
K heb schrik om haar te bezoeken bij haar 1ste had ik al tranen toen ik binnen kwam

Veel liefs

xxxxxxxx

Hey bloempke,

dankjewel voor de lieve woorden. Vind het echt superlief van jou dat ik mee mag praten hier... En ik zal er ook zijn om jou te steunen hoor want begrijp dat je het ook heel moeilijk hebt en je ook al een  stuk langer bezig bent dan ik en 1,5 jaar vind ik al zo lastig!
Ik moet voor de eerste maal op bezoek bij de fertiliteitsarts Dr. Van Renterghem Nele  in Gent in het Sint-Lucas-ziekenhuis. Mijn gyn is Dr. De Bruyne. Heb ondertussen het onderzoek gehad op radiologie (pijnlijk) en een kijkoperatie.
Ja het lijkt me nog een lange weg te gaan en zeker psychisch niet te onderschatten.
Hoor zo het één en ander van een neef van me die er ook mee bezig is met zijn vriendin.
Inderdaad jezelf inspuiten, kweetniet hoeveel onderzoeken, testen, enz...
Ik probeer er nie teveel aan te denken maar dat lukt nie altijd hoor!
En inderdaad iedereen wordt zwanger, krijgt baby's en je kan om den duur met jezelf geen weg meer!
Heb ook zo'n emotioneel moment gehad op oudejaarsavond! Had mijn ms gekregen en voelde me zo slecht want dacht dat ik eindelijk eens goed nieuws ging kunnen brengen (wist nog niets van mijn eileiders die dicht zaten) maar dacht van ok daar gaan we dan, gezellig met de familie en proberen er niet aan te denken! Tot op een bepaald moment de aandacht getrokken werd op mijn broer zijn stiefdochtjertje haar T-shirt... daar stond op "joepie ik wordt grote zus"
Was me dat slikken! Ben heel blij voor hun maar heb de hele avond met een krop in de keel gezeten en dan maar nieuwjaarsdag een paar huilbuien gehad!
En ja ik heb  al 2 kindjes en weet dat ik daar ook al tevreden moet mee zijn maar toch doet het ook veel pijn omdat je daar zodanig naar verlangt en heb het eigenlijk nooit meegemaakt om te moeten wachten want was bij hun alletwee van de eerste ronde zwanger!
Ondertussen ook al een stuk of 3 babybezoekjes gehad... Moet zeggen dat ik me heel sterk hou maar het binnenin wel pijn doet. Ik laat het toch niet zien! Ik probeer er dan niet bij stil te staan maar voel dan wel dat ik ineens vervelend of emo kan lopen!
Probeer te denken dat als je op babybezoek gaat, je dit ooit zelf ook kan hebben van jezelf of terug kan hebben...
Ga jij voor je eerste kindje want volgens ik lees van Mo is het voor jullie beiden het eerste hé? Weten ze bij jou de oorzaak meis waarom het niet gewoon lukt? Waar ben jij in behandeling want je bent ook van België hé?
Ik zal alvast duimen dat het zo snel mogelijk lukt hoor! Gun het jou met gans mijn hart!

En Mo, hoe ist met jou? Alles ok met het buikje?

Veel liefs
San XxX

Hallo ,

Ik ben blij te horen dat er mensen zijn die voelen wat ik voel   .
Op feestjes waar je je verplicht goed houd , veel verzwijgd om alle vervelende vragen te
vermijden .
Wij hebben het lang verzwegen aan bijna iedereen maar nu kan ik het niet langer .
liefst van al schreeuw ik het uit!!!
Maar wat helpt het ?
Mijn vriendin is ondertussen bevallen van haar 2de , tijdens haar 1ste waren wij ook al
vollop bezig !
Ik ben haar nog niet gaan bezoeken , eerlijk gezegd durf ik zelfs niet goed...

Wij zijn bezig voor ons eerste kindje ,
Ik denk altijd ,als dat er is ik het in een glaze kastje steek .
Ik ben in behandeling in het St Augustinus ziekenhuis in Antwerpen .
Bij dokter Segal Luc

Was het in mei dat je op gesprek moest ?

Mo hoe is t met u ?

veel liefs xxxxx

Dag bloempke,

Ja het doet inderdaad deugd om met mensen te kunnen praten die hetzelfde meemaken, hetzelfde voelen... Het is nie simpel!

Bij ons weten het er veel... familie en op het werk natuurlijk ook want die moeten natuurlijk uitleg hebben! Gisteren hebben we het aan mijn schoonfamilie ook verteld. Oh die reageerde zo emotioneel! Schoonmama was in de wolken!
Het heeft zo zijn voor- en nadelen... je krijgt natuurlijk meer vragen maar aan de andere kant kan je dan ook eens eerder je hart luchten...

Ga jij nu efkes wachten om ermee door te gaan of weet je ondertussen al meer?

Ja mijn afspraak is inderdaad in mei... de 5de moeten we voor de eerste keer gaan... dat het er maar snel is... pf... elke dag wachten, zijn er 2 teveel

Gaat het nu een beetje met jou meis?

Liefs San XxX

Terug
Bovenaan