opnieuw ivf

Hey Bloem,

Ik heb gister weer een echo gehad en alles gaat goed. Ik zit nu op 10,5 weken, we zagen de armpjes al zwaaien. Het is zo wonderlijk, en ik heb totaal nergens last van. Ik begin nu alleen wat aan te komen want dat voel ik aan mijn broeken. Al word ik tonnetje rond, na 6 jaar maakt het mij niet uit.

Red jij het allemaal een beetje? Ben je al bij je vriendin op visite geweest? Ik ben altijd open tegen mijn vriendinnen geweest en dat heeft mij enorm geholpen. Als het even niet ging kwam er weer een kaartje of een telefoontje. Ik kon er altijd goed met ze over praten terwijl zij nu ook allemaal al aan de 2de ronde beginnen. Vertel het misschien alleen aan je beste vriendin(nen), ze hebben echt wel begrip voor je en dan kunnen ze het beter begrijpen als je een keertje afbelt of gewoon verdrietig bent...

Ik hoop echt dat ook het ook voor jou goed komt..niet je koppie laten hangen hoor!

Hou je sterk!

Mo

Helaba Mo ,

Super om je nog eens te horen !
Je echo dat is ongeloofelijk he , nu al armpjes die zwaaien .
Ik ben zo blij voor je .

Met mij gaat het heel goed , ik voel me goed en maak bewust tijd voor alles wat ik tijdens men IVFverhaal niet mocht .
Gezellig met vrienden afspreken en een lekker glaasje wijn drinken .
Ik heb me vanddag zelfs terug ingeschreven in een sportclub .
Want ik wil echt terug een beetje conditie en k ben toch verdikt door de hormonen.

Maar men droom opgeven nee ik geef niet op !
Pas als ik een kleine prutske in mijn handen heb , en ik weet dat het ooit komt.
Maar ik voelde dat ik op den duur geleefd werd door dit alles en dan lukt het volgens mij ook niet.
Daarom moet ik mezelf terug goed voelen .
Het kan ook maar een idee zijn van mezelf zenne maar t doet me goed.

Mijn vriendin heb ik gebeld een cadeau gekocht en dan stopt het
ik stel het iedere keer uit .
Maar ze is wel op de hoogte , niet in detail maar ze weet het en begrijpt me.

Ik ben super blij dat ik je nog eens gehoord heb
En ga maar eens goed shoppen , voor grotere broeken dit is waarschijnlijk de 1ste keer dat je het niet erg vindt?

dikke XXXXXXXXX

He San ,

Zoals je ziet met mij gaat het goed ,
Ik voel me goed en straal het volgens sommige ook uit , wel grappig want ze weten niets van heel onze IVF .
Ik merk wel ,zeker in mijn gezicht dat ik minder opgedrongen ben , mss is het dat?

Maar ik probeer alles van me af te zetten , en doen waar ik zin in heb.
Niets doen omdart het van de dokter moet , of net niet mag.
Je begrijpt me wel he ?
Gewoon als koppel genieten .
Met u alles oke ?
xxxjes

Hey Mo en bloempke,

Mo, super voor jou, die echo en zo... echt een wonder hé? Je verdient het na al die jaren wachten hoor! Niet teveel kwaaltjes?

Bloempke,
Ben blij dat je je terug goed voelt in je vel! Kan me best voorstellen hoe het ging... hoe je je voelde en inderdaad een mens moet zich wel herpakken hé?! Je kan er dan weer beter tegenaan! Krijg al schrik van wat me allemaal te wachten staat maar moet zeggen dat ik me ook al beter voel hoor! Probeer er nie teveel mee bezig te zijn en het meer over me heen te laten gaan... maar dat zal wel terug veranderen eens de ivf begint zeker? Wanneer start jij normaal gezien terug meis?

Dikke zoen
San XxX

Hoi San ,

Hoe gaat het met je ?
Met mij alles oke .
Je vroeg me wanneer we terug starten met IVF ,
awel geen flauw idee ,
Ik dacht eerst een maandje of 2 te wachten en er dan terug voor gaan .
De 2maanden zijn inmiddels om en ik heb geen zin .
Raar he , want ik wil het zo graag .
Maar iets in mij houd me tegen .
Dus gaan we er niet opnieuw voor , nu toch niet mss volgende maand ?????

En jij , start je volgende week ?
xxxxxxxxxxxxx

Hey bloempke,

Ja begrijp het best wel dat je eens een pauze wil inlassen... Je wil het maar bent waarschijnlijk dan ook weer bang voor een teleurstelling... Doe het maar als je er terug klaar voor bent meis!
Wel, 5mei moet ik voor de eerste keer bij die fertiliteitsarts. Heb nu mijn ms... en heb er totaal geen gedacht van wanneer ze er dan  echt mee starten! Is dat dan bij de volgende cyclus of zo? Hoe was dat bij jou?
Voor de rest begin ik wel een beetje zenuwen te krijgen... Wachten duurt lang hé?

Liefs San
XxX

Hoi San ,

De eerste keer zijn we begonnen bij het begin vd regels , met Decaptyl ik moest het op dag 1 inspuiten elke dag op hetzelfde uur .
Ongeveer 14 dagen (weet het niet meer precies)
Vanaf dan elke dag Gonal f , ook elke dag op hetzelfde uur .
Ongeveer 10 dagen , met tussentijd regelmatige bloedafnames en echo om alles op te volgen , de reiping en groei vd eitjes.

Maar de 2 en 3de keer ben ik vroeger moeten starten met mijn spuiten , weet niet waarom?
Dan duurt het wel echt lang , de cyclus is al langer dan een normale .

Alvorens wij gestart zijn hebben wij een uur een gesprek gehad met een verpleegster
hoe alles verliep en hoe we alles moesten doen .
Ze stelde toen ook voor als het toen moeilijke was dat er altijd mensen zijn om mee te praten , maar dat vond ik erover .
Toch eenmaal buiten moest ik alles even een plaatsje geven en laten doordringen .
Doe dat ook bewust neem je tijd , wij hebben toen direct een reis geboekt 2dagen later waren we weg .
Eenmaal terug zijn we gestart .

Spannend he , t blijft kriebelen ....

XXXXje

Hey bloempke,

Ja dat zal bij mij nu dinsdag zijn waarschijnlijk dat gesprek want op de brief stond dat de eerste consultatie ongeveer 3 kwartier in beslag neemt! Heb al eens op de site van de kliniek gekeken en daar stond ook dat er psychiaters en zo waren om je te helpen. Dacht ook al van, dat zal ik nie nodig hebben ze!
Heb ook al het één en ander gehoord van mijn neef zijn vriendin die bezig is met ivf. Inderdaad precies wel veel onderzoeken en/of ziekenhuisbezoeken hé? En op tijd die spuiten nemen en zo! Amai da zal wa worden maar ja we staan ervoor en moeten of willen erdoor! Weet totaal nie hoe ik me daarbij zal voelen! We kunnen alleen maar hopen dat het op deze manier snel lukt alhoewel ik ook nie te hard durf hopen... Krijg al een beetje zenuwen...
Hoe ist anders met jou meis?

Dikke zoen
San XxX

Terug
Bovenaan