Opnieuw Zwangerschapssymptomen na Miskraam?

Hoi dames!

Ik ben nieuw hier, ik heb tot op heden nog geen forum gevonden waar actief ervaringen gedeeld werden.. Hopelijk hier wel :)

Mijn man en ik zijn al een tijd bezig met zwanger raken, ik ben aan de pil geweest en er een jaar vanaf en na een jaar proberen zijn we naar de dokter gegaan. We wonen in het buitenland en deze dokter heeft ons een recept Omifin (Clomid) gegeven. Direct daarna leek ik zwanger, maar de tests waren negatief. En maand daarna heb ik opnieuw getest en toen was ik zwanger, echter gaf de test (Clear Blue Digital) aan 1-2 weken en dit zou betekenen dat ik NA de Clomid zwanger ben geraakt.

Ik testte echter omdat ik bloedde en zeker moest zijn dat ik niet zwanger was voor ik opnieuw Omifin zou slikken. Ik was blij te zien dat ik zwanger was, alleen het bloedde verontrustte me. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en heb een uit- en inwendige echo gehad waarop niets te zien was. Dit kon betekenen dat het vruchtje nog te klein was (dan zou de test kloppen, 1-2 weken) of ik had al een miskraam gehad. Ik kwam thuis en testte negatief. De zwangerschapssymptomen die ik had waren ook ineens de dag ervoor verdwenen, mijn borsten waren namelijk al gegroeid en deden anders zeer dan wanneer normaliter mijn menstruatie eraan kwam.

Twee weken na de miskraam (ik heb niet opnieuw getest, maar de HCG-waarde was uit mijn lichaam) merkte ik dat er een eisprong aan kwam (ik herken dit altijd door waterachtig vochtverlies, (want ik ben nooit vochtig en heb nooit afscheiding) en had ik daarvoor en daarna gemeenschap gehad. Dit leek me erg snel na een miskraam, maar aangezien deze zo vroeg was gebeurd is het natuurlijk goed mogelijk aangezien de waarde ook al erg snel uit mijn lichaam was.

Twee dagen na de eventuele eisprong voelde ik al felle steken in mijn baarmoeder/eierstokken, welke aanvoelde als een innesteling (wat te vroeg zou zijn eigenlijk). En de dag daarna begonnen mijn borsten ineens weer heel snel te groeien. De tepelhoven zijn donker en veel groter, de tepels zijn dik en langer en ze zijn zwaarder. Nu heb ik nog niet getest maar mijn vraag was voornamelijk of het niet gewoon mogelijk is dat deze symptomen na een miskraam nog terug kunnen komen omdat je lichaam ontregelt is? Gekke was wel dat voor de miskraam deze symptomen al verdwenen waren. Ik kan me alleen niet voorstellen dat alles zo enorm snel na de miskraam weer opnieuw lukt.

Ook dacht ik (maar dit kan ik alleen weten door nu te testen) - heb ik wel een miskraam gehad? Ik verloor namelijk enkel wat bloed en de gynaecoloog zei dat dit ook innestelingsbloed kon zijn. Ik heb geen bloed proppen verloren, maar omdat de zwangerschap zo pril was kon het naar mijn idee best een miskraam zijn...

Wie heeft ervaring hiermee?

Veel liefs,
Sabine M.

Dag msabine,

Wat een verwarring voor jou.. niet leuk! Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Je kunt zeker direct na een miskraam weer zwanger raken. 2 weken na mijn miskraam wist ik dat ik weer zwanger was.. Helaas weer een miskraam geworden maar het kan dus wel. Hoelang is het geleden dat je je 'miskraam' gehad hebt? Evt gewoon is een test doen.. anders even je cyclus afwachten en als hij langer is dan normaal weer om een echo vragen. Dat is de enige manier om er achter te komen of je zwanger bent..

Succes

Hoi FH84,
Super bedankt voor het delen van jouw ervaring!

Ik ben totaal in de war wat mijn lichaam en symptomen betreft :( Maar goed, ik zal over een tijdje kunnen testen! Als ik ongesteld zou worden zou het ook niet erg zijn, dan ben ik in ieder geval blij dat mijn lichaam weer goed functioneert na een miskraam en kan ik eventueel weer met Omifin starten.

Maar ik ben wel benieuwd naar jouw verhaal!
Jij hebt dus een miskraam gehad en twee weken daarna was je alweer zwanger? Heb je dat na twee weken ook al kunnen testen? Dat betekent dus dat je vrijwel direct na je miskraam een eisprong hebt gehad, dat deze ingenesteld was en je wist dat je zwanger was?
Wat naar om te horen dat deze tweede ook geëindigd is met een miskraam :( Hoe lang is dit geleden?

Precies twee weken geleden testte ik positief maar bloedde ik al. Waarschijnlijk had ik al mijn miskraam toen. Vijf dagen daarna testte ik negatief en was er op de echo niets te zien. Dus bij mij precies na twee weken voelde ik een eisprong en steken in mijn baarmoeder/eierstokken en begonnen mijn borsten vrij rap weer te groeien.

Kan ook zijn dat mijn lichaam zo ontregelt is dat nu de symptomen bij mijn menstruatie anders zijn geworden, maar grote borsten met donkere tepelhoven etc. lijkt me niet normaal bij een komende menstruatie, maar ik wacht af..

Het is dus wel mogelijk! Ik ben benieuwd wanneer jij positief testte na jouw MK....

Ik hoor ook vaker dat mensen direct zwanger zijn na de miskraam. Ik ben 2 jaar bezig zwanger te raken en had 14 oktober voor het eerst een miskraam (5,5 weken) Het is dus nu 5 weken geleden, alleen heb ik vanochtend vroeg wat roze afgeveegd, voelt niet als ongi. Herkenbaar?

Sunshine

Hi Sunshine!

bij mijn vorige zwangerschap werd ik twee dagen voor mijn nod ineens niet helemaal lekker. Ik ging naar het toilet en veegde roze af, klein beetje.. Dit kwam nog eens terug die dag en de dag erna.. Toen bleek ik zwanger.. Was waarschijnlijk mijn innestelingsbloeding geweest!

als het niet doorzet zou ik zeker binnenkort testen. Ik hoop dat je een positieve test krijgt zo snel na je miskraam, dat verlicht de pijn een beetje! Ik hoop daarom ook snel zwanger te zijn.. Was toch een klap ookal was het erg vroeg in de zwangerschap... Succes!

Je vertelde dat je weinig/ geen stolsel verloor na de miskraam. Dat herken ik wel, bij mij ook veel bloed, maar geen stolsel. Toch was de miskraam volledig. Ik hoop ook zwanger te zijn na 2 jaar en zo snel na de miskraam. Gun het jou ook! Het is een enorme troost na de moeite.  Thumbs up!

Sunshine

Hoi lieve meiden... Naar om te lezen van jullie miskraam... Je hoort heel vaak dat je vruchtbaarder bent na een miskraam. Schijnt iets met hormonen te maken te hebben. Ik hoop het voor jullie!!! Geen idee hoe snel je na een miskraam weer zwanger kunt worden. Denk dat dat per vrouw verschilt. Zelf heb ik 25/10 met 5.5 weken een miskraam gehad. Geen stolsels maar wel veel bloed en slijm. Na een week was het bloeden over en sindsdien hebben we het weer extra gezellig in de slaapkamer. Een paar dagen geleden voelde ik een trekkerig gevoel onder in mijn buik. Nou had ik dat ook bij mijn dochtertje en bij vorige zwangerschap. Voor de rest nergens last van maar durf nergens op te hopen en denk heel vaak dat t nog veel te vroeg is om nu al weer zwanger te zijn.

Zorg goed voor jullie zelf!!!

Ik heb even mijn naam veranderd van Sunshine naar Miracle, naam was al bezet en ik hoop natuurlijk voor ons allemaal op een wondertje.

Ik heb net weer een heel klein beetje roze gehad. Wordt er toch ook wel wat onzeker door. Dat trekken is volgens mij wel een kenmerk. Ik heb ook van die plopjes en steekjes in de onderbuik, maar totaal geen pijnlijke borsten. Terwijl ik dat bij de miskraam/zwangerschap wel erg had. Ook met veel obstipatie en gas, nu ook niks. Wat hebben jullie?

Terug
Bovenaan