Opnieuw Zwangerschapssymptomen na Miskraam?

Hoi Miracle... Spannend hè al die verschijnselen... Is t echt zo of houd je lichaam je voor de gek? Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik al voor nod zere borsten. Alsof ze op knappen stonden... Zelfs fietsen deed pijn. En dat trekkerige gevoel. Bij mijn tweede zwangerschap, helaas miskraam gehad, had ik ook dat trekkerige gevoel maar totaal geen last van mijn borsten. Nu heb ik dat trekkerige gevoel weer gehad een paar dagen geleden en soms voel ik mijn borsten maar ik ben zo bang dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben. Er zit maar 1 ding op en dat is testen natuurlijk maar ik heb besloten nog een paar dagen te wachten. Zeker omdat ik geen idee van mijn cyclus heb op dit moment. Dan maar 'liever' later ongesteld worden dan een negatieve test. Het zou ook wel heel erg mooi zijn om meteen weer zwanger te worden na miskraam. Voor mijn gevoel bijna te mooi om waar te zijn!

Kop op meiden! Heel veel sterkte!

Ik hoor ook erg vaak over zwangerschappen direct na een miskraam. Mijn schoonzus is laatst bevallen van een gezond kindje na miskraam en na BBZ, was direct weer zwanger en ging goed.

Die plopjes in onderbuik herken ik! Mede door dat symptoom wist ik de vorige keer dat ik zwanger was. Toen de miskraam kwam waren die symptomen helaas ook snel weg.

Ik had obstipatie, erg rommelende darmen (wat in praktijk normaal niet echt samen gaat) en continu plopjes in mijn onderbuik. Ook erg trekkend gevoel in onderbuik, vooral als ik rustig lag viel het op.

ik heb dat nu weer; van die plopjes en dat gaat nu gepaard met steekjes in lies en soms ter hoogte van baarmoeder. Ook voelde ik voor het eerst felle steken in mijn borsten en jeukte mijn rechter tepel erg. Zitten allemaal bultjes op (had ik vorige keer niet, toen begon dat net en werd de zwangerschap afgebroken).

het klinkt als zwanger maar een lichaam kan misschien in de war zijn na een miskraam (zeg ik maar om mijzelf niet te veel hoop te geven:)

borsten doen niet echt zeer meer, zijn gewoon opgezwollen en tepel is erg groot..

Spannend.. Hoop dat het bij ons allen snel lukt!

Hi Elizabeth,

je denkt er hetzelfde over als ik! Ik wacht ook liever op een eventuele 'late' menstruatie dan dat ik weer naar een negatieve test moet kijken, bah dat is zo'n klap.. Vorige keer heb ik ook ernstig lang gewacht met testen...:')

nu ben ik er ook nog niet over uit.. Ik weet niet of ik ga testen, ik weet ook niet waar ik op moet wachten qua cyclus... Maar ik denk dat ik gewoon rustig wachten ga...:) succes!!

Hoi meiden. Ik heb ook echt het idee dat je lichaam je flink voor de gek kan houden, wat echt frustrerend kan zijn. Omdat de eerste menstruatie na de miskraam nog niet geweest is weet ik de cycluslengte niet, wanneer gaan jullie testen? En was jullie cyclus voor de miskraam regelmatig? Ze zeggen dat het gebruikelijk is om 4 tot 6 weken na de miskraam ongesteld te worden. Dan wordt het dus nog in ieder geval een week wachten.

Hallo allemaal,

Ik heb 6 oktober een miskraam gehad. Mijn verloskundige had mij geadviseerd om pas na 6 weken te testen als ik nog niet ongesteld zou zijn. Nu was mijn cyclus voor mijn miskraam ook al vrij lang ( gemiddeld 39 dagen)

Nu heb ik wel ovulatie testen waardoor ik wist wanneer mijn nod was. Dit was afgelopen zondag. Ik had maandag ochtend een positieve test in mijn handen! Cb zwanger 2-3 weken!

Het kan dus wel hoor dames! Ik duim voor jullie allemaal!

Echt fijn om jouw verhaal te lezen Johanna!!! Nogmaals van harte gefeliciteerd! !!
<p style="text-align: left;">Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 28/29 dagen. Als je dan de eerste dag van het bloeden neemt dan zou ik dit weekend kunnen testen maar heb besloten om sowieso een extra week te wachten. Voel het toch wel aan mijn lichaam of ik zwanger ben of ongesteld ga worden. Heel veel sterkte met wachten iedereen. Fijne dag!</p>

Gefeliciteerd Johanna!! Wat fijn nieuws zeg!!
Hoe lang na de mk duurde het voor de HCG-waarde uit jouw lichaam was?

En Elizabeth, ik werd altijd ongesteld rond de 20e van de maand. De miskraam was twee weken daarna, maar dat kan ik geloof ik niet meetellen als 'menstruatie', toch? Ik weet dus niet wanneer ik zou kunnen testen uberhaupt.. Maar ik wacht wel een paar weken denk ik.. Als het lukt :)

@msabine

Ik heb na ongeveer 2 weken na mijn miskraam een keer gestest en die was negatief, dus toen was het hcg uit mijn lijf.

Mij was verteld om de eerste dag bloed verlies van je miskraam (geen bruin bloed maar helderrood) als eerste dag van je nieuwe cyclus te zien. Ik had op maandag 5 okt. Voor het eerst bruin bloed verlies en dat zette dinsdag 6 okt. Door naar helderrood bloed en dat heb ik later als eerste dag gerekent.

Heb je ook tussendoor al een keer getest of het hcg weg was? Anders misschien ook gewoon die 6 weken aanhouden?

Succes!

@Elizabeth1977

Ik hoop zo voor je dat je niet ongesteld wordt!

Terug
Bovenaan