oproep GGD komt slecht uit, ruilen?

Wel erg toevallig dat dat nieuwsbericht nu naar buiten kwam vlak voor er geprikt moet worden. Nee ook mijn mama radar zegt nee (al heb ikwel nachtmerries met wat als scenario's maar goed) Ieder zijn eigen keus, al is het geloof ik voor iedereen wel erg moeilijk wat bij mij ook al zoiets heeft van nee te veel onduidelijk!

Nee hoor, dat is helemaal niet raar dat dat nu vlak voor het prikken naar buiten wordt gebracht..... de kinderen zijn daar pas net geprikt dus eerder was die info er niet... niet overal iets achter gaan zoeken, niet zo achterdochtig....

Ik vraag me dan toch het volgende af. Het vaccineren gebeurt al vele tientallen jaren..... daar is nog nooit enig verband aangetoond.
En de belangrijkste in deze: wie vraagt bij de dokter de effecten van een medicijn op? Wij slikken met z'n allen (en dan bedoel ik de bevolking in het algemeen, heb zelf gelukkig zelden tot nooit medicijnen nodig) ik weet niet hoeveel medicijnen waarvan ook nog lang niet de lange termijneffecten bekend zijn.....
Maar er is niemand die aan de dokter vraagt als hij iets krijgt voorgeschreven of het wel veilig is over tien of twintig jaar. Of ik moet me vergissen!
Het is een opgeklopt verhaal dat er ik weet niet wat voor bijwerkingen aan vast zitten. Dat je je niet laat vaccineren vind ik prima, ieder zijn keuze, maar maak die keuze wel op basis van goede en betrouwbare informatie....
en niet op vreemde verhalen die nu op het internet de ronde doen!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en Lot!

@Noor, er zijn wel degelijk mensen die bij een arts navragen wat de gevolgen kunnen zijn op latere leeftijd.
Ik ben er 1 van. Bepaalde medicatie heeft onze zoon helaas nodig, maar ik wil graag weten wat ik mogelijk kan verwachten. Zeker omdat hij bij deze medicatie op de lange termijn zeker schade kan oplopen! (O.a leverschade en/of groeistoornissen) Onze zoon gebruikt de medicatie nu inmiddels zo'n 4,5 jaar en hij groeit nu niet goed. De onderzoeken zijn inmiddels gestart om te onderzoeken of de medicatie er iets mee te maken heeft. Onze dochter gebruikt dezelfde medicatie en bij haar lijkt er voorlopig niks aan de hand.
De "gewone" inentingen zijn ook middels een ander prikschema gegeven bij beide kinderen.

En dus ook over de vaccinatie voor de MG heb ik vragen gesteld. De HA en kinderarts kunnen geen duidelijke antwoorden geven over de lange termijn. En in overleg is besloten NIET te enten. (er spelen meer factoren mee hoor!)
Ik vind dat er niks mis mee is om een beetje kritisch te zijn. Maar doe dan wel eerst onderzoek en praat met degenen (artsen) die het kunnen weten. Ga nooit zomaar rommelen met medicatie etc.
WB de inenting voor de MG vind ik dat je je goed moet informeren en aan de hand daarvan een beslissing nemen. Ligt helemaal aan je eigen situatie.

We hebben wel een oproep voor de vaccinatie binnen, maar gaan dus niet. Op geboortemaand geselecteerd. De prik kunnen we halen in een plaats 5 km verderop. Je moet maar net een auto ter beschikking hebben....

Groetjes, Cathy

Ik heb het hier ook niet over medicijnen die voor zeer lange tijd gebruikt moeten worden, dan kan ik me voorstellen dat je er naar vraagt.
Ik vind het ook geen enkel punt dat mensen niet laten vaccineren, ieder zijn ding, vind het alleen zo dom om NIET de informatie te geloven die deskundigen geven, maar wel de informatie van leken die pretenderen met wetenschappelijke bewijzen de zaak te onderbouwen.
Wat zij zeggen is gewoon niet waar en in die zin dus gevaarlijk voor mensen. En dat is waar ik me aan stoor!

Groetjes,
Noor

Ik begrijp Noor wel. In de 1e instantie had ik het zelfde, al die negatieve verhalen er om heen. Hierdoor moest de vaccinatie wel slecht zijn. De doktoren worden niet meer geloofd en er zijn allemaal complot theorieën de wereld in geholpen. Mijn 1e reactie was ook zeker niet inenten.
Maar als ik er goed over nadenk, waarom zouden al die professoren en doktoren liegen? En als ik op vakantie ga naar Afrika, Mexico, en wie weet waar nog meer naar toe, laat ik me ook gewoon inenten want stel je voor dat ik een ziekte oploop. De pneumokokken vaccinatie is er ook nog niet zo heel lang en die krijgen de kinderen ook (bijna) allemaal terwijl we daarvan ook niet weten wat de bijwerkingen zijn over 20 jaar.
Begrijp me goed ik ben geen voorstander van inenten voor de mex.griep (ook geen tegenstander), iedereen moet zijn eigen gevoel volgen, en ikzelf twijfel ook nog. Alhoewel ik op dit moment sterk neig naar wel inenten.

succes allemaal

Terug
Bovenaan