oproep GGD komt slecht uit, ruilen?

Ik begrijp Noor wel. In de 1e instantie had ik het zelfde, al die negatieve verhalen er om heen. Hierdoor moest de vaccinatie wel slecht zijn. De doktoren worden niet meer geloofd en er zijn allemaal complot theorieën de wereld in geholpen. Mijn 1e reactie was ook zeker niet inenten.
Maar als ik er goed over nadenk, waarom zouden al die professoren en doktoren liegen? En als ik op vakantie ga naar Afrika, Mexico, en wie weet waar nog meer naar toe, laat ik me ook gewoon inenten want stel je voor dat ik een ziekte oploop. De pneumokokken vaccinatie is er ook nog niet zo heel lang en die krijgen de kinderen ook (bijna) allemaal terwijl we daarvan ook niet weten wat de bijwerkingen zijn over 20 jaar.
Begrijp me goed ik ben geen voorstander van inenten voor de mex.griep (ook geen tegenstander), iedereen moet zijn eigen gevoel volgen, en ikzelf twijfel ook nog. Alhoewel ik op dit moment sterk neig naar wel inenten.

succes allemaal

vandaag ben ik overtuigd van het wel laten inenten

op school was er een meisje emt de griep lag bij moeders achterin de auto met meer dan 41 graden koorts en was lijkbleek en doodziek en gingen naar eht ziekenhuis het meisje is al 6 en krijgt dus geen ineting

mijn meisje laat ik wel inenten

Saskia

Wij hebben ook besloten om het niet te doen.
Onze dochter is normaal gesproken kerngezond en bijna nooit ziek (op waterpokken na en af en toe verkouden). Ze eet goed, afwisselend en gezond, dus ik vertrouw erop dat mocht ze MG krijgen ze er wel van op knapt.
Ik vind ook teveel onduidelijk over de entingen, ook van deskundigen. Heb meerdere programma's gezien op tv met deskundigen en virologen enz. en ze kunnen mij niet 100% overtuigen.
En inderdaad NU zijn er weinig bijwerken en hoef je je geen zorgen te maken wat er gebeurd na een enting. Maar wat over 30...40 jaar? Niemand weet wat er dan nog kan gebeuren.

hier ondertussen mijn jongste dochter met mexicaanse griep tja ze voelt zich ziek maar ze komt er wel overheen hoor!
Enne even terugkomen over 20 jaar onzin... DES dochters weten wat het inhoud over 20 jaar dat was pas een wondermiddel.....
Nee ik ben eigenlijk tegen medicijnen indien echt noodzakelijk...'
En ik geloof gewoon niet of wil niet geloven dat je van de griep doodgaat als je gewoon gezond bent En de vacinatie sluit niet uit dat je het niet krijgt...
Maar ieder zijn ding hoor... lekker enten als je wilt en niet als je niet wilt...

Grappig dat de meneingen zo verdeeld zijn. Interessant om te lezen hoor.
Inderdaad, ieder zijn ding maar ik vind ook dat de media schuldig is aan het opblazen van de feiten.

Onze ha zei heel eerlijk dat hij niet wist waar je goed aan deed maar hij zei wel dat je jezelf nooit vergeeft als je wel had kunnen enten maar je kind letterlijk doodziek zou worden.
Ik vertrouw erop dat als Isa ziek wordt dat ze ook weer beter wordt.
Meike is een ander verhaal, maar dat kennen jullie al (trouwens maandag gaan we weer naar het UMCG voor onderzoeken, gezellig een hele dag en Isa gaat mee, zucht maar je moet toch wat).

Goed om te lezen dat er zoveel moeders zich verdiepen en een mening hebben.

Liefs
Renske

@ wendymvmexxjayna: dat bedoel ik dus..... niemand zegt dat het onzin is, ik niet in ieder geval!
Nu heb jij het over DES, een medicijn wat vanaf 1947 (!) tot aan 1976 werd voorgeschreven aan vrouwen die (meestal) in de eerste maanden van hun zwangerschap zaten (in de tijd dus dat het kindje gevormd wordt) en kans hadden op een miskraam. Dit medicijn bleek achteraf helemaal niet te werken en richtte schade aan..... verschrikkelijk.... maar dit kan je natuurlijk nooit vergelijken met de vaccinaties waarover we het nu hebben!!! Zo komen de verhalen de wereld in ;)
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit meer zoiets zou kunnen gebeuren, maar één op één vergelijken kan natuurlijk niet!
Groetjes, Noor

nee ik vergelijk het niet maar een hoop om mij heen roepen; ja maar het zijn verhalen. En ik probeer hiermee aan te geven dat de deskundigen zoals ze heten met een mooi woord ook fouten maken het zijn namelijk ook mensen!

Dus ik zeg niet dat er iets mis mee is maar ben er niet 100 procent van overtuigd dat het niet zo is omdat deskundigen dat zeggen. Ze zeggen wel meer! Ik heb een redelijk medisch verleden en heb ervaren dat deskundige niet altijd zo deskundig zijn. Omdat ze gewoon nog met sommige dingen niet ver genoeg zijn. En de mexicaanse griep was nog niets over bekend en ineens een onwijze hype, de epidemie moest eigenlijk ook al veel erger zijn volgens deskundigen.....volgens deskundigen moesten er al meer doden zijn.....
MAAR dit is natuurlijk mijn menig maar he, iedereen moet wat zij/hij voelt of denkt lekker doen!

Terug
Bovenaan