oproep GGD komt slecht uit, ruilen?

enne in 1947 dachten ze ook heel ver te zijn met de medische wetenschap net als wij nu en over 50 jaar lachen ze ook ons gewoon uit! dat werkt namelijk met alles zo... kijk eens naar de auto's van toen.... Vonden ze erg mooi en practisch en kijk eens over 50 jaar.... dus dat zegt niets....

en ik val je niet aan he! vind het heerlijk om te discusseren met iemand die er echt een mening over heeft (net als ik trouwens hihi)

Ik sluit me aan bij Wendy! Ik gebruik hier thuis zelf ook het DES voorbeeld namelijk.
Mijn mama gevoel zegt ook nee. Zolang ik niet voor de volle 100% overtuiging JA kan zeggen doe ik het niet. Ook hier gezonde kinderen, waarbij ik er van uit ga dat ze die MG wel te boven zouden moeten komen. Ook staat het me tegen dat de vaccinatie van de huisarts niet gecombineerd mag worden met die van de GGD? En wat als nu deze griep zich gaat muteren, net als de normale influenza, moeten we dan elk jaar allemaal massaal ook nog laten inenten voor de nieuwe variant van de MG?
Mijn mama gevoel zegt dus nee....
Wel leuk om hier te volgen wat de meningen zijn van iedereen. Of je wilt of niet, alle meningen en argumenten zetten je wel aan het denken, of niet?

Liefs, Marieke

Het houdt de gemoederen wel bezig zeg. Wij waren even een paar dagen weg en ik heb heerlijk NIET aan die griep en vaccins gedacht. Bij thuiskomst lag natuurlijk wel de oproep op de mat. Vrijdag om vier uur zijn is Stijn zo'n beetje als laatste aan de beurt.

Gezien inmiddels wel met zekerheid te zeggen is dat de griep ernstig uit kan pakken (twee mensen aan de beademing in mijn kennissenkring!!!) en het voor jonge kinderen zeer schadelijk kan zijn om beademd te moeten worden wil ik het risico op het krijgen van de griep zo klein mogelijk maken.

Moet er wel bij zeggen dat we natuurlijk ook een baby in huis hebben. Wij krijgen dus allemaal een oproep, behalve Luukje. Mijn moedergevoel zegt me dat ik niet ziek wil worden. Zodat ik ten alle tijde voor mijn kinderen kan zorgen. Stel dat er een naar de dokter of erger, het ziekenhuis moet en ik ben grieperig...
Of stel dat het ziekenhuis vol is! Wat niet zo gek is als er zo veel mensen tegelijk ziek zijn. Want alle griep brengt een risico met zich mee alleen is deze variant erg pittig en zijn er veel meer mensen tegelijk ziek.
Ik wil het risico zo klein als mogelijk maken.

Ook ik liet me inpakken door allerlei verhalen. Maar heb me aardig verdiept en op veel vragen is gewoon wel antwoord.
Kijk alsjeblieft op http://www.grieppandemie.nl bij veel gestelde vragen!!!

Want:
- Het is niet zo dat het vaccin ineens uit de lucht is komen te vallen. Dat was al in de maak en dus getest alleen voor deze variant versneld afgemaakt.
- En het vaccin wat de huisarts gebruikt is te sterk voor kindjes tenzij ze in de risico groep vallen. Die van de GGD gaat twee keer in de halve hoeveelheid van volwassenen. Logisch toch... met de meeste medicijnen is dat ook zo.
- Volgend jaar is de griep waarschijnlijk gewoon een van de vele griepjes en niet meer zo heftig als nu.
- Het probleem nu is nog steeds dat er te veel mensen tegelijk ziek worden en daar is niemand op berekend.

Ik heb recht op een vaccin, waarmee ik binnen tien tot 14 dagen na het tweede vaccin de kans op het krijgen van de nieuwe griep met 70% verkleint heb. Als ik dan niet ziek wordt bescherm ik indirect mijn omgeving. Dat is een feit! Graag gedaan ;-)

Er worden nu allerlei dingen geroepen die niet bijdragen aan een helder beeld. Zonder verdere uitleg zomaar iets roepen vind ik onverstandig. Kijk liever op bijvoorbeeld http://www.grieppandemie.nl

Succes allemaal en laat je niet zo gek maken, hou het heft in eigen handen. Liefs!

ff reageren hihi
heb je zelf weleens iets versneld afgemaakt.... conclusie... niet helemaal zoals het moest of nog niet helemaal perfect.... en 70 procent vermindering das nog 30 procent kans op best een hoop vind ik voor zo'n belangrijke inenting.....
En als ik er dit jaar wel heel ziek van kan worden dan volgend jaar ineens niet meer??? In mijn ogen niet echt logisch....
Ik ken alleen dat je inentingen altijd opnieuw moet halen na verloop van tijd en bij deze zou dat niet zo zijn erg appart.....
maar ik blijf zeggen doe wat je eigen gevoel zegt ik heb ook niet de waarheid dit is alleen wat ik denk!

Stephanie, ik vind dat je het mooi neer gezet hebt.
Ik hou, op z'n tijd, wel van een discussie maar wil nu geen olie op het vuur gooien.

Omdat Meike al een oproep had en dan ook van de GGD nog één kreeg met idd de vermelding dat die van de ha en van GGD niet gemengd mag worden omdat ze van verschillende fabrikanten zijn en verschillende sterkte, heb ik geen moment getwijfeld.
Ik moet wel zeggen dat ik ook vind dat de site "grieppandemie" erg goed de vragen beantwoordt en veel onzekerheden weg neemt.

Ieder jaar sterven er , helaas, mensen in de wintermaanden aan de hollandse griep, ook kinderen.
Nu staat er mexicaanse voor en is het wereldnieuws omdat de griep in mexico bij varkens ontdekt is.
Het gaat erom dat de risicogroep geënt wordt, dat bedrijven, scholen enz zich moeten voorbereiden dat er meer mensen tegelijk ziek kunnen zijn!!! Wij, als school, moeten alles melden zodat men goed het verloop in kaart kan brengen. En natuurlijk meer schoonmaken en ontsmetten.
Ik vind alles heel logisch hoor. Ook het vaccin opzich, kan toch niks raars of verontrustends meer ontdekken. Ik heb mij er dan ook goed in verdiept vanwege Meike maar Isa is een gezond meisje dus die zal uitzieken tzt....

Wendy en Marieke, diepe respect voor jullie keuze en het volgen van je moederhart, doe ik ook....

Liefs
Renske

PS als ik voor mijn omgeveing mij moest laten enten doe ik dat ook direct, geen enkele twijfel, die verantwoording heb ik en neem ik..

Ik zou eigenlijk maandag moeten (zelfde als Elise) maar de kids zijn dan bij opa en oma. Ik heb netjes gebeld en met hoge uitzondering mogen we op woensdag. Mijn man neemt vrij om mee te gaan!

Ja, morgen is het zover!

Ik heb al tegen Merel gezegd dat ze een prikje krijgt morgen, en dat vriendinnetjes van haar die ook krijgen!
Het werkt voor haar altijd beter als ze het vantevoren weet! (niet dat ze helemaal wat het betekend natuurlijk, maar niet dat we ineens daar heen gaan en ze plots een prik krijgt)

Fijn Marielle dat je het hebt kunnen verzetten!

Ik ben erg benieuwd hoe de kinderen reageren...ik laat het jullie wel weten!

Hiya mommas!

Nou het houdt de gemoederen wel bezig, in ieder geval denk ik dat het altijd goed is om een (wederzijds resprectvolle) discussie zoals deze te volgen. Omdat het je soms dingen van een hele andere kant laat zien,een uitgangspunt waar je zelf nog niet aan gedacht had. Of je juist overtuigd dat je helemaal gelijk hebt :)
Hier (in de USA) lijkt het wel of de "griepstorm" geluwd is. In ieder geval in de media hoor je er vrijwel niets meer over.
Max heeft zijn jaarlijkse griepprik gehad, maar de kinderarts had geen H1N1 vaccinaties in huis. Er wordt daar nogal luchtig over gedaan, wat een beetje het effect heeft dat ik ook niet zo dringend de behoefte voel om hem in te laten enten.
Net een brief thuis gekregen van Max z'n school...er zijn inmiddels 5 kindjes in zijn school die de varkensgriep te pakken hebben (je 'mag" het hier geen Mexicaanse griep noemen, serieus! Onze Mexicaanse medemens was het niet met de benaming eens en voelde alsof we hen de schuld gaven dus...varkensgriep en/of H1N1)
Deze 5 kindjes zijn redelijk ok, en allemaal zijn ze thuis aan het herstellen..varkensgriep light? ik weet het niet, in ieder geval was het advies van de school om je kind gewoon naar school te sturen en extra handen te wassen.
Ha tegen de tijd dat ik eindelijk eens besloten heb om wel of niet te vaccineren dan is het griep seizoen alweer voorbij (Nou ja raar!!! weet ineens niet meer zeker of seizoen wel een nederlands woord is, Help ik veramerikaans!!! hahaha)

Ajuus ilja

Terug
Bovenaan