Ouder zwanger worden

Degene die het topic heeft geopend vraagt iedereens eerlijke mening maar er is geen noodzaak om te kwetsen.

[quote quote=10159487]Kim, alsjeblieft, je punt is duidelijk. Gelukkig zijn de meeste mensen iets ruimdenkender. Ik ken toevallig genoeg mensen van 40 die nog kinderen hebben gehad en ik had die kinderen geen betere gezinnen/ouders kunnen wensen. Ik ben zelf 36 en in verachting van onze derde. Daar zullen sommige mensen vast en zeker een mening over hebben maar voor mij was er (altijd al) een sterke behoefte aan een groot gezin. Dat is mijn gevoel en daar hebben andere mensen niets over te zeggen. Zeker mensen die menen dat je in zo’n geval niet meer bij een ziekenhuis zou mogen aankloppen. Dus als jij rookt of drinkt en onverhoopt kanker krijgt (roken en drinken verhoogt de kans immers), dan kan jij ook geweigerd worden bij het ziekenhuis? En als je een auto ongeluk krijgt omdat je even afgeleid bent omdat je moe bent van je werk/huilende baby, dan was het ook je eigen schuld? Doe niet zo belachelijk. https://www.oudersvannu.nl/forums/gebruiker/sa_f5559cccf38bfdcf7b782cb762d51fad2fc8cd20[/quote]
Zo is het maar net!! ??

Ik zeg niet dat ze geweigerd moet worden, maar wel dat het beter is van niet. Op een bepaald moment moet je je eigen grenzen kennen. 
36 vind ik trouwens een totaal ander verhaal dan 45, jij bent bijna 10 jaar jonger!

Hoihoi, ik vind het echt belachelijk waarom andere mensen een mening moeten hebben over iets wat hun helemaal niet aangaat. Ik ben nu 20 jaar, werd zwanger op mijn 19e. Ik ben bewust gestopt met het idee dat ik over een jaar zwanger wilde worden. Toevallig is het ons de eerste keer meteen gelukt en word ik dus erg jong moeder. Collega's vinden het te jong, ik kan niet meer feesten, ik ben niet verantwoordelijk genoeg, ik kan nog geen kind opvoeden want ik ben zelf nog een kind enz. Ik ben op mijn 19e getrouwd na een relatie van ruim 5 jaar. Wij waren er klaar voor. We hebben er goed over nagedacht en ik geloof nog steeds dat ik heel veel geluk heb met mijn man. We hebben het echt super goed samen. Mensen uit de omgeving zeggen dan dat je zulke keuzes niet kunt maken als je zo jong bent, je kunt niet meer daten en met vrienden weg. Nou jawel, wij zijn echt heel vaak met vrienden weg en we hebben het super leuk. Er is bijna niemand die positief reageerde op het feit dat we wilden trouwen en nu omdat we een kindje verwachten. Jij ben 45 jaar. Jij en je partner willen graag een kindje, alsjeblieft, volg je gevoel! Het is zo onbelangrijk wat iemand anders er van vind. De meningen zijn soms vervelend. Maar de liefde die je aan je kind geeft en de liefde die je terug krijgt pakt niemand je af! Ik hoop voor jullie dat het jullie nog gegund is! Veel succes en luister vooral niet maar meningen van andere.

Hoi,
De wens om moeder te worden komt uit een ander vaatje dan verstand. Ik vind het alleen maar mooi dat je zoveel liefde voelt dat je dat nog graag een kindje wil. Klinkt misschien raar, maar vroeger toen er nog geen echo's, nipttesten en vruchtwaterpuncties enz. waren, waren er ook moeders van ver boven de 40 die gezonde kinderen op de wereld hebben gezet. Ik heb door mijn ziekte onze wens een paar jaar moeten uitstellen en ben nu 41 en verwacht in april mijn 1e kindje en ben dolgelukkig dat mijn lijf aangeeft nog zwanger te kunnen worden. En idd kans op afwijkingen zijn er. Maar het gaat vaker goed dan fout. En als je dingen wil uitsluiten zijn er voldoende onderzoeken tegenwoordig die eventuele afwijkingen kunnen aantonen.
Dus volg je hart! Je bent zo jong als je je voelt. Het gaat over een mindset! Ik zal ook niet alles kunnen mijn kindje maar ik weet wel wat ik heel veel van hem of haar ga houden!!! Volg jouw en jullie hart!!!!
Lieve groet, susanne

Nog een laatste verzoek voor kim: je hebt inderdaad al op meerdere vragen van vrouwen (in de afgelopen dagen) onnodig negatief en op het botte af gereageerd. Dit forum is bedoeld om te helpen. Ja, je mening geven mag. Maar wel op een nette manier. En 1 keer is wat mij betreft ook meer dan voldoende, je herhaalt jezelf en geeft daarnaast ook nog eens eenzijdige informatie. Jouw waarheid is niet De Waarheid. Ik heb de wens dat je je in het vervolg wat zachter wil opstellen. Groetjes.

Mijn hemel kimrosenberg. Krijg je überhaupt wel iets mee van wat hierboven allemaal tegen je gezegd wordt? Waarom zo negatief? Kom maar op met wetenschappelijke statestieken en onderbouwde artikelen dan. Dan pas kunnen we verder praten. En echt een zinnige discussie houden. Voor nu hoop ik echt dat dit de laatste keer is dat je je gal spuwt. En je mensen in hun waarde laat.

Als het herhaaldelijk verzocht wordt kunnen we het toch melden? Het is mij ook meermaals opgevallen. Het gaat verder dan gewoon een mening geven.
Kim: nogmaals, niemand heeft behoefte aan de ronduit negatieve berichten die je achterlaat. Geef je mening maar laat daarbij anderen in hun waarde en dring jouw waarheid niet aan anderen op. Je hebt zelf maar 1 topic gestart en reageert voornamelijk. Denk dan na of jouw mening daadwerkelijk wat bijdraagt of puur negafief is vol met aannames. Iedereen heeft behoefte aan reacties maar niet als ze zo zijn opgesteld. 

@Gebruiker10104259
Doe wat jullie hart ingeeft. Het kindje komt zo te horen in een warm nest. Laat deze voor jullie belangrijke beslissing niet afhangen van de mening van anderen. Hoop dat het jullie gegund is. 

Terug
Bovenaan