Ouder zwanger worden

Ik ben oneens dat je mama's boven de 40 kinderen krijgen met aandoeningen. Ik heb in mijn omgeving 2 vrouwen meegemaakt die op hun 29ste een zorgen kindje kregen. Het is botweg pech,  heeft niks te maken met leeftijd..

Als dat jullie wens is moet je ervoor gaan! Er zullen best negatieve reacties komen maar gewoon schouders ophalen en lekker laten lullen. Ik ben 34 en vorige maand bevallen van mijn 3e kind (middelste en oudste schelen 14 maanden). Een paar jaar geleden kreeg ik te horen vervroegd in te overgang te komen. De arts zei letterlijk je bent nog jong maar lichamelijk ben je rond de 50 ?. Uiteindelijk is het ons tot 2x toe gelukt zonder ivf en ze zijn allebei gezond.
Volg je hart anders krijg je spijt.

Ik ben 22 en wij zitten in ronde vijf voor ons eerste kindje. Negatieve omgeving maar zolang jullie het willen moet je gewoon doorzetten. En vooral luisteren naar je lichaam. Succes

ik ben bijna 38 en wil heel graag een kindje.
a.s. zaterdag moet ik weer ongesteld worden maar heb allerlei vage klachten en een enorm sterk gevoel dat het zomaar raak zou kunnen zijn..hoop het zo.
De kans is bij ons erg klein volgens de dokter dus wil eigenlijk niet te veel hoop hebben maar  kan niet wachten.
Ik wilde ook altijd graag jong kinderen maar zoals ik al ergens anders las soms loopt het leven anders als gepland.
Ik wens iedereen hier heel veel geluk en dat er maar veel gezonde baby's geboren mogen worden bij de iets oudere dames ?

a.s. zaterdag moet ik weer ongesteld worden maar heb allerlei vage klachten en een enorm sterk gevoel dat het zomaar raak zou kunnen zijn..hoop het zo.
De kans is bij ons erg klein volgens de dokter dus wil eigenlijk niet te veel hoop hebben maar  kan niet wachten.
Ik wilde ook altijd graag jong kinderen maar zoals ik al ergens anders las soms loopt het leven anders als gepland.
Ik wens iedereen hier heel veel geluk en dat er maar veel gezonde baby's geboren mogen worden bij de iets oudere dames ?

Je kan alleen je gevoel volgen.
Als je dat niet doet heb je de rest van je leven spijt.
Misschien ben je zelf wel een hele gezonde mama en word je boven de 90 terwijl die hele jonge mama minder oud wordt later of ziek.
Gelukkig weet je dat niet en dan rest je gevoel.
Ik ben zelf 38 en probeer al een jaar zwanger te worden.
De huisarts zei dat het 33% kan is om binnen een jaar zwanger te worden als je al een kind hebt en 38 bent en daarna neemt het nog verder af dus inderdaad niet veel.
Wat ik doe is gezond eten en leven en ik ben q10 in actieve vorm gaan slikken ter bevordering van de eicelkwaliteit. (naast de gebruikelijke supplementen met foliumzuur)
Op de site van Freya kan je nog informatie krijgen/vragen over eiceldonatie krijgen in Spanje op latere leeftijd.
Voor mijzelf voelt dat niet goed, maar als jouw gevoel daarbij goed is dan kan je dat doen.
Mijn omgeving staat ook niet te springen voor onze kinderwens.
Alle andere kinderen zijn al groot en we hebben alleen nog een schoonmoeder die met vergevorderde Parkinson in een verpleeghuis woont en ruzie binnen de schoonfamilie en zelf weinig familie.
Maar ik wil zelf graag nog een eigen warm nest krijgen en wil me niet laten tegenhouden door die mensen die je eigenlijk toch maar sporadisch ziet.
Succes met de kinderwens allemaal!

Terug
Bovenaan