Ouder zwanger worden

Ik ben 41 jr en 32 wk zwanger. En ik zal het nog mooier maken voor je , dit is mijn 4e kindje ? en mijnn 1e kreeg ik toen ik 17 jr was ? Ik heb al die tijd meegelezen op het forum en bewust gekozen niet te reageren op berichten, maar hier maak ik graag een uitzondering voor. 
Om op jouw vraag terug te komen: nee ik heb geen enkele negatieve reacties vanuit mijn omgeving gehad, wel de vraag of we het zeker wisten. 
Vooraf aan onze poging om zwanger te raken heb ik wel gesprekken gehad met de gynaecoloog en neuroloog ( vanwege rugproblemen ) en of er medisch gezien een reden was om het vooral niet te doen. Maar ik werd direct al raar aangekeken en er was absoluut geen risico, ook is er medisch gezien geen sprake op een verhoogde kans om een kindje te krijgen die niet gezond zou zijn. Zelfs vrouwen van 50 komen nog in aanmerking voor ivf behandelingen werd me door de gyneacoloog op het hart gedrukt voor als het niet vanzelf zou gaan. 
Mijn mening doet er niet doet, maar als jullie graag nog een 3e kindje willen zou ik daar gewoon voor gaan en uiteindelijk gaat het om wat jullie willen en niet om je omgeving. Ik heb nu wel geleerd dat mensen er toch altijd wel wat van vinden, maar het is jullie leven. 

Ik bedoel natuurlijk dat mijn mening er niet toe doet! Alleen die van jullie zelf.
Om het feest compleet te maken moet ik er ook nog bij vertellen dat ik en mijn vriend (40) een samengesteld gezin zijn en hij dus ook al 2 kids heeft.  
Ik hoop dat ik met mijn verhaal het voor jou iets makkelijker heb gemaakt om datgene te doen wat jij wil en het misschien wat makkelijker wordt om de meningen van anderen naast je neer te leggen ?

Ik bedoel natuurlijk dat mijn mening er niet toe doet! Alleen die van jullie zelf.
Om het feest compleet te maken moet ik er ook nog bij vertellen dat ik en mijn vriend (40) een samengesteld gezin zijn en hij dus ook al 2 kids heeft.  
Ik hoop dat ik met mijn verhaal het voor jou iets makkelijker heb gemaakt om datgene te doen wat jij wil en het misschien wat makkelijker wordt om de meningen van anderen naast je neer te leggen ?

[quote quote=10159675]Ik ben 41 jr en 32 wk zwanger. En ik zal het nog mooier maken voor je , dit is mijn 4e kindje ? en mijnn 1e kreeg ik toen ik 17 jr was ? Ik heb al die tijd meegelezen op het forum en bewust gekozen niet te reageren op berichten, maar hier maak ik graag een uitzondering voor. Om op jouw vraag terug te komen: nee ik heb geen enkele negatieve reacties vanuit mijn omgeving gehad, wel de vraag of we het zeker wisten. Vooraf aan onze poging om zwanger te raken heb ik wel gesprekken gehad met de gynaecoloog en neuroloog ( vanwege rugproblemen ) en of er medisch gezien een reden was om het vooral niet te doen. Maar ik werd direct al raar aangekeken en er was absoluut geen risico, ook is er medisch gezien geen sprake op een verhoogde kans om een kindje te krijgen die niet gezond zou zijn. Zelfs vrouwen van 50 komen nog in aanmerking voor ivf behandelingen werd me door de gyneacoloog op het hart gedrukt voor als het niet vanzelf zou gaan.
Mijn mening doet er niet doet, maar als jullie graag nog een 3e kindje willen zou ik daar gewoon voor gaan en uiteindelijk gaat het om wat jullie willen en niet om je omgeving. Ik heb nu wel geleerd dat mensen er toch altijd wel wat van vinden, maar het is jullie leven.
[/quote]
In welk land woon jij? Want in Nederland is dit absoluut niet de situatie op dit moment. 

Meestal is t tot 45 maar ik ken ook iemand van 47 die voor ivf in aanmerking komt. 
Kim dat jij t niet hebt meegemaakt betekent niet dat t niet bestaat. Hou gewoon je mond (of in dit geval je vingers) in bedwang als je niets te melden hebt wat ook maar enigszins iets bijdraagt. Je mening geven is tot daaraan toe. Maar jij weet in bijna elk berichtje wel ff een trap na te geven aan iemand. Bibd t te triest voor woorden en Ik ga je nu ook gewoon negeren. 
De rest bedankt voor delen. Ook als je andere mening hebt maar respect voor de ander bewaard.  Of je nu 19 of 45 bent. Geniet van jullie wondertjes (to be). 
Grtjs nvn

Oeh dit is een lastige! Mijn beide ouders zijn maar 49 geworden dus ik heb misschien niet zo'n goed beeld van de bepaalde leeftijd.
Toch vind ik dat je je eigen gevoel moet volgen. Zolang het kan en jullie toch graag nog een kindje willen zou ik me niet laten tegenhouden door andermans mening.
Succes met jullie keus.

Lekker je eigen gevoel volgen.  Een kindje met het syndroom  van down of dergelijke kan ook bij jonge moeders voor  komen niet alleen maar bij wat oudere vrouwen. 
Er is inderdaad  iets meer kans op. Maar als jullie graag een 3e willen lekker schijt hebben aan je omgeving. ?
En jullie  andere 2 kids zijn ook op latere leeftijd gezond ter wereld gekomen dus. 

Succes?

Hallo, ik haak even aan. Ik ben 42, mama van twee prachtige dochters, een tweeling van bijna 11. En met mijn nieuwe man, zou ik nog heel erg graag een keer mama willen worden van een kindje van ons samen. Ik heb het bespreekbaar gemaakt met mijn dochters en zij vinden het heel erg leuk. Maar ik weet dat mensen in mijn omgeving uiteraard zullen oordelen. Een vriendin van mij werd op haar 41ste voor de derde keer mama, en mensen zeiden toen tegen mij dat ze daar niet aan moesten denken en waarom zou je dat nog willen. Persoonlijk hecht ik geen enkele waarde aan deze vooroordelen, als jij je lichamelijk nog goed voelt, en het past in jou leven, waarom dan niet? Vanwege de risico’s.....die zijn er altijd, alleen als je ouder bent iets meer. Ik zou het een cadeautje vinden als ik dit nog een keer mee mag maken, zo bewust, en zo welkom. Vandaag mijn NOD, nog geen menstruatie, genoeg symthomen maar als je zoekt zijn die er elke maand wel in allerlei vormen, het is ronde 5, en ik weet dat het langer kan duren. Gelukkig heb ik nog wel een hele regelmatige cyclus van 27 dagen. Ik wacht nog even met testen denk ik, tot in of na het weekend. Zijn er verder nog anderen die rond dezelfde leeftijd zijn en rondom hun NOD? 

Terug
Bovenaan