Over tijd

Daar ben ik weer. Noor is bijna de hele dag wakker geweest, hopen dat ze vannacht dan lekker slaapt.

Wat grappig dat jullie vlak bij het Lauwersmeer wonen. Wij zitten eind mei een week in Natuurdorp Suyderoog, misschien is het leuk om dan wat af te spreken. Als je dat ziet zitten hoor, want het blijft natuurlijke en gok, zo'n internetcontact ;-)
Ik was vanmiddag behoorlijk uitgeput, nou weet ik weer waar ik zo moe van was toen Koen kleiner was... Als Noor huilt, ga ik toch even met haar zitten, pinkje erin, of kijken of ze verschoond moet worden. Vandaag waren de dutjes tussendoor echt minimaal. Maar nu gaat het wel weer, de kids liggen op bed en ik heb al gedoucht en gekolfd, nog even lekker op de bank en dan ook naar bed. Noor maakt 's nachts af en toe al een flinke ruk slaap, da's wel fijn.

Koen mag zich ook graag bemoeien met de zorg voor Noor. Gisteren besloot hij zijn pink in haar mond te stoppen, maar die ging iets te ver erin, dus ze lag te kokhalzen, daar schrok hij wel van. Wij ook natuurljk! En als ze huilt zegt hij dat ze uit bed wil, of uit de box, en dat hij haar wil vasthouden. De kusjes zijn ook niet te tellen. We zeggen al tegen elkaar: laten we hier maar van genieten, over vijf jaar vechten ze mekaar waarschijnlijk de tent uit!

Vanavond komt een tante langs, ze heeft morgen een congres hier in de stad dus ze blijft slapen. Ben benieuwd wat ze van Noor vindt, want ze heeft jaren als CB-arts gewerkt.

Tot de volgende,
Esther

Hoi Sterre,

lijkt me leuk om dan wat af te spreken. Het moet toch al heel raar zijn, als het echt niet klikt. En mensen met kinderen in dezelfde leeftijd hebben toch altijd wel wat om over te kletsen...

Wij hebben een rotnacht gehad, afgelopen nacht. Merlijn was erg veel wakker en wij hadden geen idee of het nou van de krampjes of van de honger was. Ik ben er zelfs nog uitgegaan om venkelthee te zetten. Uiteindelijk toch maar weer aangelegd, en toen viel meneer tegen mijn borst in slaap...
Het probleem met onze dochter was altijd dat die niet zelf in slaap kon/wou vallen. Ze moest altijd geholpen worden en alléén als ze echt vast sliep, konden we haar in eigen bedje leggen. Met Merlijn lijkt het dezelfde kant op te gaan. We waren er al bang voor, maar ja, één ding scheelt, met onze dochter is het ook helemaal goed gekomen, dus dat zal met Merlijn ook wel het geval zijn. Ik ben vanmiddag voor het eerst ook maar eens op bed gaan liggen, en zelfs nog geslapen ook. Werd echter gestoord door de ouder-kind verpleegkundige, die het dossier van Merlijn kwam invullen.

Trouwens, onze dochter heet Anne-Floor. Mijn nickname komt van haar naam. En als Merlijn huilt zegt ze: 'baby huilen, papa (of mama) baby oppakken'. Of ze komt met een speen aandraven of hem die te geven. Vandaag ging het echt super met haar en het voeden. Ze ging mooi naast me op bed liggen en we hebben uitgebreid boekjes gelezen. Erg gezellig. Van te voren hoop je dat het zo zal gaan en als het dan ook nog eens zo is, voel je je een bijzonder gelukkig mens. Maar ook van andere vriendinnen hoor ik continu dat de oudste enorm begint uit te dagen op het moment dat nummer twee er is, dus ook wij zullen nog wel weer van dat soort fases doormaken.

En dat ze elkaar over 5 jaar de tent uitvechten, vind ik nog heel optimistisch. Ik denk dat het al eerder is... Ikzelf heb een jongere broer en een jongere zus, maar wij hebben ook heel wat afgeknokt (letterlijk) vroeger en ook bij mijn man (3e van vier zoons) was het al niet anders. Het hoort er allemaal bij en ze leren er alleen maar van. Maar ja, als ze alleen maar ruzie zouden hebben later, word je ook niet echt vrolijk. Nou ja, voorlopig gedogen ze elkaar nog uitstekend.

Zo, nog even Temptation Island kijken en dan op tijd naar bed. Hopelijk vannacht iets meer rust...

Tot gauw, Anne X

Hoi,
Koen slaapt en Noor krijgt van papa de fles, dus ik kon me eventjes terugtrekken op zolder. Koen heeft vanmorgen bij een vriendje gespeeld, zodat wij de grote paasboodschappen konden doen (we hebben 1e paasdag vrienden op bezoek, 2e paasdag 's ochtends mijn schoonzus met kinderen en 's middags mijn vader, en 3e paasdag weer vrienden, lang leve het kraambezoek...) Gemeen om te zeggen, maar het is gewoon fijn om even maar één kind te hebben! Koen heeft zich gelukkig enorm vermaakt bij zijn vriend, en diens moeder had het ook gezellig gevonden.

Inslapen is ook niet Noors favoriete bezigheid, dat lukt toch het beste in de holte van mijn arm of op papa's brede borstkas. Maar dan laat ze zich ook makkelijk in bed leggen, dus we doen het er maar mee. Ze lijkt nu trouwens al op zes voedingen te zitten. En ik kolf nog maar vijf keer per etmaal, dan heb ik met wat overgieten nog ruim voldoende melk voor haar. Ik kijk nu al uit naar het post-bv-tijdperk! We hebben alvast een pak Frisolac gekocht, hihi.

We kunnen t.z.t. telefoonnummers uitwisselen, wij nemen de GSM mee naar Groningen, dan kunnen we wat afspreken, leuk!

Hallo,

ook bij ons is het een komen en gaan van bezoek met pasen. Vanochtend een stel, vanmiddag weer, morgen naar mijn ouders en maandag ook weer twee stellen met kinderen. Eén van de stellen van maandag hebben drie weken voor ons aan een zoon gekregen (we waren één dag na elkaar uitgeteld); zijn moeder is afgelopen week met hem naar het consultatieburo geweest en toen woog hij 4600 gram. Zij is dus wel heel erg benieuwd naar onze reus... Ik heb nog even in het groeiboekje van Anne-Floor gekeken en pas met twee maanden was zij net zo groot als Merlijn bij de geboorte...
Hoe is het bij jullie met de nachten? Wij mogen verder niet klagen, op die ene nacht na. Wel afgelopen donderdagavond verschrikkelijk onrustig. Merlijn heeft wel twee uur gekrijst; het móeten wel darmkrampjes geweest zijn. Ik kon er helemaal niets mee worden (ook toen was ik weer alleen). Uiteindelijk maar weer venkelthee gemaakt en hem vervolgens in bad gestopt. Hij had en passant nog even een joekel van een spuitluier (dus dat zat hem ook flink dwars) en daarna heeft hij lang achter elkaar geslapen. Vanaf 11 uur 's avonds tot half 5 's nachts. Toen werd ik wakker met volle borsten en heb hem ook maar wakker gemaakt. Je hebt dan wel de mogelijkheid om weer wat bij te tanken. Mocht ook wel, want die twee uur krijsen leek ook wel een eeuwigheid te duren.
Ook Merlijn heeft aan zo'n 6 voedingen genoeg. En soms ('s nachts) valt hij na 1 kant al weer in slaap, dus dan laat ik het maar zo.
Hij zit nu bij mij op schoot en vindt het niet meer leuk. Oh gelukkig, daar komt zijn vader weer aan. Kan ik nog even verder typen voor we aan de volgende voeding beginnen.
Kolf jij 's nachts ook, of zodra je 's ochtends wakker wordt (nou ja, 's ochtends; als je er echt uit gaat)? En geef je Noor 's nachts zelf een fles of doet jouw man dat (ook), zodat jij door kan slapen? En slaapt Koen nog 's middags? Anne-Floor gelukkig wel. Die heeft het ook nog echt nodig, anders redt ze het niet tot 's avonds.
Krijgen jullie ook zoveel kleding van je kraambezoek? Wij wel, en heel veel kleding is zomerkleding in maat 68, dus ik hoop dat het heel gauw mooi weer wordt, want als we moeten wachten tot het juli is, dan ben ik bang dat hij er niets meer van aan kan...
Hoe is het verder met jouw lichamelijke herstel? Met mij gaat het redelijk. Ben nu verkouden en elke keer als ik moet hoesten, voel ik het erg in/aan mijn wond. En ook als ik veel in touw ben, voel ik het 's avonds goed. Geestelijk voel ik me echter heel erg goed. De vorige keer heeft het wel redelijk lang geduurd voordat ik me weer een beetje mezelf voelde, maar nu ben ik daar erg tevreden over. Komt waarschijnlijk omdat deze bevallingservaring heel goed was en daarnaast is het natuurlijk niet meer nieuw om moeder te zijn. Die onzekerheid van de eerste keer is er gewoon niet meer (gelukkig).

Ik wens jullie goede paasdagen en rustig aan proberen te doen, hè! Groetjes, Anne X.

Hoihoi, even vlug, want de heren komen zo terug uit de dierentuin.

Ik kolf 's nachts als Noor wakker wordt. Mijn man geeft haar dan intussen de fles met de eerder gekolfde voeding. Als het lang duurt voor Noor wakker wordt, beginnen mijn borsten wel ernstig te lekken, maar ja, dan maar weer een schoon tshirt en laken.

Koen slaapt als we geluk hebben nog een uurtje 's middags. Maar het lukt helaas niet altijd. Dan is hij eind van de dag wel wat chagrijnig, maar slaapt hij 's avonds weer makkelijker in. Tja, elk nadeel hep z'n voordeel...

Gisteren hebben we Noor voor het eerst wakker in bed gelegd, om half elf. Ze had net een voeding op, en ze was tevreden, dus maar geprobeerd. Na drie minuut veertig huilen was ze ineens stil en sliep ze, JOEPIE! En ze wilde pas om 4.00 uur weer eten!

Ons bezoek vanmorgen was gezellig, maar ik heb toen ze weg waren wel anderhalf uur op de bank liggen pitten. Lekker. Dus ja, ik doe het rustig aan als dat even kan, hihi.

Jullie nog een fijne 2e Paasdag, groetjes!

Zo, maar weer opnieuw begonnen met typen. Ik weet niet wat er net gebeurde, maar datgene wat ik al had getypt, was niet meer terug te vinden... Vreemd!!!
De paasdagen en ook deze week zijn tot nu toe omgevlogen. De paasdagen waren wel druk, maar ook wel erg gezellig. En deze week hebben we het rustig aan gedaan. Vooral met dat mooie weer lekker naar buiten. Gelukkig kan Merlijn buiten erg goed slapen en als Anne-Floor dan ook slaapt, kan ik zowaar nog even borduren (ook buiten). Leuker dan al die stomme huishoudelijke klusjes... en ik vind het ook jammer om met dat mooie weer binnen te bezig te zijn.
Vandaag heeft mijn man 4 rolletjes foto's opgehaald. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Het begon natuurlijk nog met een megadikke buik, daarna de keizersnee en dan verder met de babyfoto's. Erg leuk. Heb ik binnenkort weer wat te doen... Ik neem me altijd voor om met dat soort dingen bij te blijven, maar helaas lukt het me nooit... Wel heb ik voordat Merlijn werd geboren alle foto's van Anne-Floor nog ingeplakt.

Wat goed dat Noor (in elk geval die ene keer) zelf in slaap valt. Misschien moeten wij Merlijn toch langer laten brullen, maar ik vind dat toch wel erg moeilijk hoor. Gisternacht had hij weer ontzettende last van krampen en uiteindelijk heeft hij op mijn buik (en ook op zijn buik) verder geslapen. Ik heb ook nog wel een beetje geslapen toen, maar ideaal is anders natuurlijk. Ik begin nu toch wel vermoeider te worden. Ik merk het ook aan mijn energie. Ik heb weinig puf om noodzakelijke dingen te doen. En vanochtend zou ik dan lekker uitslapen (met Merlijn naast me in bed), werd hij om de haverklap wakker. Helaas, weer niet gelukt. Misschien moet ik toch ook maar doen wat jij doet; 's middags even gaan liggen. Meestal vind ik dat zo zonde, omdat je dan eindelijk tijd voor jezelf hebt... Maar goed, verstandig is het wel, dus wie weet...
Schreef ik al een keer dat ik nog erg moet wennen dat hij alle kanten op kan plassen als ik niet uitkijk, nou, gisteren het hoogtepunt van zo'n plassessie... eerst had hij een dikke spuitluier die ik druk aan het verschonen was, toen hij zichzelf nota bene in zijn oor plaste... Verder was zijn hele romper zeiknat (letterlijk!), dus eerst maar lekker schoon worden in bad. Jammer dat je er dan net geen videocamera bij had...

Nou tot zover even weer!

Tot gauw, groetjes, Anne X

Nog even een nagekomen bericht.

Ik werd vanmiddag gebeld door Ouders van Nu; ik blijk met een bel & win-spel een prijs te hebben gewonnen, nl. een rituals-verwenpakket. Ik ben benieuwd...

Groetjes, Anne X

Terug
Bovenaan