Hoi Sterre,
lijkt me leuk om dan wat af te spreken. Het moet toch al heel raar zijn, als het echt niet klikt. En mensen met kinderen in dezelfde leeftijd hebben toch altijd wel wat om over te kletsen...
Wij hebben een rotnacht gehad, afgelopen nacht. Merlijn was erg veel wakker en wij hadden geen idee of het nou van de krampjes of van de honger was. Ik ben er zelfs nog uitgegaan om venkelthee te zetten. Uiteindelijk toch maar weer aangelegd, en toen viel meneer tegen mijn borst in slaap...
Het probleem met onze dochter was altijd dat die niet zelf in slaap kon/wou vallen. Ze moest altijd geholpen worden en alléén als ze echt vast sliep, konden we haar in eigen bedje leggen. Met Merlijn lijkt het dezelfde kant op te gaan. We waren er al bang voor, maar ja, één ding scheelt, met onze dochter is het ook helemaal goed gekomen, dus dat zal met Merlijn ook wel het geval zijn. Ik ben vanmiddag voor het eerst ook maar eens op bed gaan liggen, en zelfs nog geslapen ook. Werd echter gestoord door de ouder-kind verpleegkundige, die het dossier van Merlijn kwam invullen.
Trouwens, onze dochter heet Anne-Floor. Mijn nickname komt van haar naam. En als Merlijn huilt zegt ze: 'baby huilen, papa (of mama) baby oppakken'. Of ze komt met een speen aandraven of hem die te geven. Vandaag ging het echt super met haar en het voeden. Ze ging mooi naast me op bed liggen en we hebben uitgebreid boekjes gelezen. Erg gezellig. Van te voren hoop je dat het zo zal gaan en als het dan ook nog eens zo is, voel je je een bijzonder gelukkig mens. Maar ook van andere vriendinnen hoor ik continu dat de oudste enorm begint uit te dagen op het moment dat nummer twee er is, dus ook wij zullen nog wel weer van dat soort fases doormaken.
En dat ze elkaar over 5 jaar de tent uitvechten, vind ik nog heel optimistisch. Ik denk dat het al eerder is... Ikzelf heb een jongere broer en een jongere zus, maar wij hebben ook heel wat afgeknokt (letterlijk) vroeger en ook bij mijn man (3e van vier zoons) was het al niet anders. Het hoort er allemaal bij en ze leren er alleen maar van. Maar ja, als ze alleen maar ruzie zouden hebben later, word je ook niet echt vrolijk. Nou ja, voorlopig gedogen ze elkaar nog uitstekend.
Zo, nog even Temptation Island kijken en dan op tijd naar bed. Hopelijk vannacht iets meer rust...
Tot gauw, Anne X